|
2. listopadu 2001
Zástavba sedaček z Felicie do Š120návod Nejprve bych rád upozornil, že tato přestavba není povolená, neboť je
potřeba měnit úchyty sedaček v karoserii, což je zakázané.
Nicméně, i přesto jsem se pro tuto úpravu rozhodl, neboť pohodlí v sedačkách z
Felicie se nedá s originálem porovnat. Navíc sedačky jsou tenčí, takže na
zadních sedadlech je mnohem více místa.
Pro vlastní zástavbu je potřeba toto nářadí: rozbrušovačka a svářečka (nejlépe
COčko), a to zcela bezpodmínečně.
Přední sedačky
Jelikož sedačky z Felicie jsou vyšší, je potřeba snížit úchyty. Jako ideální se
mi zdá výška v úrovni tunelu. A to jak z konstrukčního, tak z ergonomického
hlediska. Přední úchyt jsem odřezal v úrovni tunelu.
Část úchytu u prahu pod krycím plastem jsem zachoval. Z úchytu jsem vytvořil
jakousi "krabičku", která zpevňuje budoucí úchyt. V úrovni tunelu
jsem navařil L profil. Profil není možné vložit do auta vcelku pro obě sedačky,
protože původní úchyt je vprostřed lomený. Profil jsem přivařil k tunelu, ke
zbytku původního úchytu, ke "krabičce" vytvořené pod krycím plastem a
k prahu. Takto vytvořený úchyt je mnohem pevnější, než původní. Na sedačkách se
musí přední část kolejnic přihnout do pravého úhlu.
Zadní úchyty (konzole) jsou potřeba vytvořit hlubší, neboť sedačky mají lyžiny
blíže u sebe. Původní konzoli na tunelu jsem odřezal v úrovni tunelu, takže z
konzole zbyly dva trojúhelníky. Mezi trojúhelníky jsem přivařil konzoli novou,
společnou pro obě sedačky. Zbytky původní konzole jsem nechal, protože mé
svářečské schopnosti nejsou na takové úrovni, abych byl schopen novou konzoli
pevně přivařit na tunel, navíc bez toho, abych tunel provařil (svařoval jsem
obloukem).
Konzoli na straně prahu jsem odřezal tak, aby byla v rovnoběžné rovině jako
přední úchyt. Pomocí vodováhy a několika podložek to zvládne každý škodovkář.
Konzoli jsem odřezal tak, aby zůstala část pod plastovým krytem ve stejné výšce
a upravil stejným způsobem jako vepředu. Do zbývajících trojúhelníků jsem
přivařil nově vyrobenou konzoli. Díry na šrouby jsem navrtal dle sedačky. Při svrtávání
pozor na to, aby obě lyžiny byly ze sedačky stejně vysunuty. Mně se napoprvé
povedlo jednu lyžinu o zub posunout, takže mám v konzolích díry dvě. Pokud se
nepodaří udělat konzole v přesné rovině, sedačky jdou špatně posunovat. Stačí
před dotažením lyžiny vložit na stranu potřebnou podložku. Mně se to stalo u
jedné lyžiny, stačil měděný drátek o průměru 0,5 mm a sedačka najednou šla
krásně posouvat.
Sedačky mají integrované držáky pásů. U Felicie jsou sedačky chyceny do
zesílené podlahy, navíc mají v zadní části dva šrouby na každé kolejnici. To ve
120 není možné udělat, proto je potřeba držáky ze sedaček odšroubovat a
ponechat původní uchycení. Já jsem použil držáky z Felicie. Ty jsou však více
vyhnuté, takže se musí podložit dvěma podložkami a navíc prohodit pravou a
levou. Nové držáky jsou nižší, nedrnčí a lépe vyhazují pás.
Zadní sedačky
Pro uchycení zadních sedaček jsem se rozhodl použít stejný systém, jako je ve
Felicii. Šrouby na původní držáky jsem odsekal. Vyrobené úchyty jsem prozatímně
přichytil samořeznými šrouby. Při vrtání pozor na provrtání nádrže, nachází se
asi 10 mm pod podlahou. Pro řádné připevnění držáků je vhodnější zespodu
podlahy přivařit plech s navařenými matkami a z vrchu dát šrouby. Ale na to je
potřeba vyjmout z vozu nádrž.
Autor článku: xpetr (Petr Vančura)zobrazit další autorovy články upravit článek pro tisk www.plivnik.cz/veteran
|
|
|