|
25. března 2002
Tuning brno březen 2002pár postřehů po té co jsem rozmrzl
Cesta
Při cestě tam jsem si občas dělal poznámky, posuďte sami:
5.55 Jsem u Tomáše Němce, vyjíždíme.
6.20 Zjišťuji, že jsem zbytečně vstával ráno, protože zbytek osádky klidně
zaspal.
3 km (dálnice Praha - Brno) potkáváme první tuněné auto
80 km začíná sněžit
100 km brzdíme, sněhu už je v levém pruhu habaděj
110 km začínají padat kroupy, proklínám všechny možné i nemožné
112 km uhýbá nám Porsche
113 km přidává se mlha
117 km Porsche se vzpamatovalo a předjíždí nás
xxx km značky kilometrovníku už jsou pod sněhem nečitelné, Tomáš opět zpomaluje
na 150 (:)))
8:25 Přijíždíme po hlavním příjezdu, fronta je už od sjezdu.
8.35 Jedeme mým oblíbeným směrem, fronta je ale letos už i z druhé strany (já
blbec se o tom zmínil minulý rok).
8.45 Jako obvykle se najdou hromady dobrovolníků, co si to zkracují levým
pruhem. Každé druhé auto jim však blokuje cestu, takže daleko nedojedou.
9.35 Ještě se ani neblížíme bráně a tak to radši necháváme na parkovišti na
druhé straně okruhu.
Novinkou je to, že je vybíráno "parkovné" 100 Kč za vozidlo, což se
mi zdá celkem hodně.
Auta
Ze škodovek byly nejvíce k vidění stodvacítky, bohužel pěkně upravených tam,
dle mého soudu, příliš nebylo. Zajímavá byla úprava, která je zde vidět na
fotce, kdy zadní část této škodovky vzala rovnou linii a byl zadek z favorita.
Auta se dnes kradou jak na běžícím páse, zajímavé řešení přinesl jeden návštěvník
se stodvácou.
ERek bylo skutečně pomálu, jedno skutečně vypadající, jak když vyjede z
fabriky, zbytek spatlaniny, dvě přestavěné na RS.
Feldy a Favority byly na jedno brdo, SPZ zavařené, přesunuté na nárazník, u Favoritů
často jen vnější polovina zadních světel. Skutečně hezké auto aby člověk
pohledal.
Program
Hlavní částí programu byl sprint na čtvrt míle tedy čtyřista metrů. Jako
obvykle se neobešel bez problémů s nediciplinovanými diváky, proto byl každý
start mnohokrát opožděn.
Na obrázku je vidět velmi vyrovnaný konec souboje.
Diváci pořád přebíhali přes dráhu a tak byl co chvilku sprint přerušován k
nelibosti všech.
Závěr byl trošku divný, organizátoři měli zřejmě problémy. Vyhlášení proběhlo
fakticky v době, kdy tam již téměř nikdo nebyl.
Z dalšího programu lze např. vybrat jízdy osobními vozy po okruhu nebo také
motocykly. Bohužel jízdy pro motocykly byly dvě zrušeny a tak se za celý den,
pokud jsem dobře postřehl, konala jenom jedna. Fotky z jízd i sprintu si můžete
prohlédnout v galerii. Výsledky pak budou (nebo již jsou) na http://www.bervid.cz/
Firmy
Mimo paddocku, kde byly staré známé firmy Pirelli, Bervid, Riegger atd., tak na
ploše bylo mnoho firem a soukromníků. Nejvíce byly vidět plasty a různé drobné
doplňky - pedály, žárovky, různé blbůstky, univerzální výfuky. Začínám
mít ten dojem, že už se tu nenabízí tuning materiál, ale jen optické doplňky.
Kdo by sháněl něco pořádného, mohl sehnat například sportovní výfuky Remus,
fitry K&N, sportovní sady pružin, svíčky Brisk atd.
Kdo chtěl mohl sehnat třeba také paintbrush na víčku nádrže nebo na kapotě.
Nejvíc kazilo akci počasí, zima kolem 1-2 st.C. a větřík a občasné sněžení
nejsou opravdu ideální. Proto asi taky začal hromadný úprk už po dvanácté
hodině. Po třetí, kdy začali vyhlašovat výsledky sprintu, bylo na parkovišti
asi tak deset vozů ze sta.
Zpět jsem měl tu čest jet s Tomášem Němcem, na což se jen tak nedá
zapomenout, zjevně inspirován filmem F&F zapomněl, že již není za volantem
Carrery a valil to po dálnici s "mikrobusem" tak, že kdejaký bavor
nestačil koukat. My přeživší mu tímto za to potěšení děkujeme.
Pro příští tuning doufám, že bude lepši počasí, přemýšlím o změně řidiče a o
tom, jestli tam vůbec pojedu.
Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)zobrazit další autorovy články upravit článek pro tisk
|
|
|