|
26. února 2003Elektromagnetický ventiljak zařízení aplikovat na jednokomorový karburátorJiž z nadpisu je zřejmé, že je třeba na karburátor nainstalovat elektromagnetický ventil volnoběžného systému. Tuto součástku a její protikus, tedy volnoběžnou trysku, je třeba si opatřit. Já je koupil nové pro zabezpečení správné funkce. Cena za ventil 200,- a sadu trysek na EDSR za 80,-, neboť samostatně jsem volnoběžnou trysku nemohl sehnat. Elektromagnet se vyráběl v několika provedeních. Použil jsem tenký podlouhlý typ z EDSR, patrně by šel použít i ten cvalík, to však nemám vyzkoušené. Magnet ze SEDRu, pokud vím, má jiný tvar zakončení tyčky ventilu a bez úpravy se nehodí.
Tak tedy karburátor sundáme z motoru, vylijeme benzín a vyšroubujeme trysku volnoběhu. Je to mosazný šestihran na pravém boku v horní části, při pohledu na karburátor ze strany ovládací páky. Na ní je také vyražená velikost. Pokud je mi známo, všechny typy Š 100 a 110 s jednokomorákem mají 50ku, stejně jako Š120 s EDSRem, kterou jsme si opatřili. Tato tryska je tvarově a způsobem montáže zcela odlišná, avšak velikostí nebo lépe průtokem shodná. Když se podíváme do otvoru v karburátoru po vymontované trysce, vidíme závit, ten je shodný se závitem našeho magnetu, a kónické dno s otvorem. Tento otvor zvětšíme a vyřízneme závit podle trysky (tuším M6). Dbejte na souosost závitu s otvorem. Karburátor vyčistíme a můžeme našroubovat novou trysku. Dotahujte pevně, aby po obvodu těsnila, ale abyste ji nepoškodili. Posuvkou si zkontrolujeme vzdálenost mezi vnitřkem trysky, kam dosedá tyčka ventilu, a okrajem otvoru v karburátoru. Vzdálenost porovnáme s elektromagnetem, s rozměrem mezi koncem závitu a tyčkou ventilu. Vzdálenost na magnetu by měla být asi o 1mm větší. Pokud by byly vzdálenosti stejné, nemusela by tyčka ventilu zcela uzavírat trysku a pokud by byla o moc větší, nemuselo by zase dojít k otevření trysky. Počítejte s fíbrovým kroužkem na závitu magnetu pro utěsnění. Vzdálenost můžeme upravit pomocí podložek nebo kontramatice. V krajním případě zkrácením nálitku na karburátoru. Magnet s těsnicím kroužkem našroubujeme na karburátor. Tím je jedna část úpravy hotová. Karburátor namontujeme zpět na motor. A nyní zjistíme, že čistič vzduchu nejde nasadit, proto ho musíme upravit. Zjistíme si, v kterém místě a označíme si ho. Úprava je trochu problémem. Zvolil jsem ne zcela úplně řemeslnou úpravu, ale účel světí prostředky. Nakonec jsem ani nevěděl, jestli to k něčemu bude. Vzal jsem menší kladívko a začal vyťukávat vybrání v označeném místě. Zdálo se, že to docela jde, ale plech je slabý a vznikly mi tam trhliny. Pokud by se zalily mosazí nebo zavařily, dalo by se říci, že je to i řemeslné. Já je ucpal silikonem. Při vyklepávání dejte pozor, ať si nezkřivíte otvor pro víko filtru.
Nyní už stačí přivést kablík k magnetu od spořiče a vše je hotovo. Autor článku: LH (Libor Hubálek)
|
|
|||||||||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|