|
19. října 2005
Levný imobilizers magnetickým ovládáním Toto zařízení jsem jestě nikde neviděl,používám ho přes 3 roky. Jedná se o
vylepšení klasického vypínače.Místo něj jsem použil magneticky
spínač,tyristor a relé.
Magnetický spínač můžete mít přilepený např: pod výdechem ventilace,pod
přístrojovou deskou,ale muže být kdekoli jinde dobře schovaný.
Princip je jednoduchý, po přivedeni napětí na anodu tyristoru se nic
neděje, po sepnutí spínače( jen impulz), připojíme kladné napětí na řidicí
mřížku, tím sepneme tyristor a ten sepne relé a to spojí obvod, který máme
odpojený(benzínové čerpadlo, vstřikovací čerpadlo, cívka startéru...) můžeme
nastartovat. Po odpojení napětí z anody tyristoru, relé odpadne a vozidlo je
nepojízdné. Z toho vyplývá zapojení do vozidla. Napětí na tyristoru musí být
až po sepnuti kličku zapalování a po vypnutí zapalováni být nesmí, jinak by
relé neodpadlo.
Ukrytí magnetického spínače je každém z vás. Jsou dvě možnosti jak zařízení
používat. Já po sepnuti spínací skříňky přejedu magnetem po místě, kde mám
ukrytý magnetický spinac až pak nastartuji. Druhá možnost je mít magnet na
jednom místě stále a odstranit ho jen když chcete vozidlo zabezpečit.
Součástky: libovolný tyristor (spinací proud min 250mA)
odpor 510Ohmu
auto relé na světla k Felicii nebo i jiné(40A)+konektory
magneticky spínač(kontakt ve skleněné trubičce)
Toto
zapojeni pro vsechny typy vozidel. Záleží na uživateli co chce spínat (s
katalyzátorem: Benzínové čerpadlo,vstřikovací jednotka...)bez něj: v
předešlých konstrukcích.
Je možné odpojit více věcí najednou. To je na každém z vás.
V případě dotazů a problému rád poradím.
Autor článku: SlavaS (Miroslav Slavata)zobrazit další autorovy články upravit článek pro tisk
|
|
|