|
5. června 2006
Vyndavání koberce pro čištěníu vozidel Škoda Felicia Řidiči,majitelé aut občas dojdou k nutnosti řešit neobvyklý problém.
Jedním z těch, které dříve nebo později potkají snad každého je čištění
vozidla po nějakém větším znečištění. Vmém případě to byl pejsek, který
ležíc u nohou spolujezdce vykonal svojí (malou)potřebu. Bohužel ve vozidle
nebyly gumové koberečky a díky tomu se to zjistilo, až když se vozidlem
začal po několika týdnech šířit zápach, který znemožňoval vozidlo používat.
V prvním kole jsem se snažil vyčistit koberec všemožnými prostředky
přímo ve vozidle, voda s práškem, jarem, všemožné čistící prostředky, které,
div že nerozežraly koberec a zápach maximálně překryly. Samožřejmně ani
pěnové vytírání koberce nepomohlo. Po asi čtyřech hodinách marného
snažení, jsem již bezradný použil čistou vodu, pod tlakem střikanou do
koberce (něco jako menší wapka). Výsledek se dostavil, po asi tak pěti
kbelících vysbírané vody již barva nebyla žlutá ale téměř čistá. Výsledek
byl ale totálně mokrý koberec, proto jsem vysunul plastový práh a pod koberec
dal dřevěné špalíčky, aby šel vzduch i pod koberec. Koberec uschnul asi
za tři dny, filc umístěný zespoda koberce však vodu dokonale nasákl a i
po týdnu byl zcela mokrý a začal zapáchat sám o sobě. Přestal jsem věřit
na jednoduché řešení a vzal to od podlahy, doslovně.
Postup vyndavání předního koberce je následující: popis se liší v oblasti
středního panelu podle provedení/výbavy, popisována je výbava GLX se středovým
panelem až k řadící páce. Na konci krytu ruční brzdy, v malém kaslíku,
vypáčíme krytku a odšroubujeme šroub.Za řadicí pákou vypáčíme kryt kde
jsou osazeny spínače elektrického ovládání oken, odpojíme konektory, a
vyšroubujeme šroub a také matku pod ním. Kožený návlek okolo řadicí páky
převlékneme z konzoly.
Vyndáme vnitřní část z tmavšiho plastu. Uvolníme dvě matky pod autorádiem.
Vyndáme středový panel(nutno manipulovat s řadicí pákou do vhodné polohy).Vyndáme
při zatažené ruční brzdě zadní plastový panel.
Oba vnitřní plastové kryty prahů nadzvedneme v přední části a jak u
řidiče, tak u spolujzdce uvolníme šroub bočního plastového krytu, oba kryty
vyndáme. Poslední co musíme vyndat jsou obě přední sedačky. Pro lepši manipulaci
sundáme opěrky hlavy.
Sedačky posuneme úplně dozadu a pomocí klíče (IMBUS 6) uvolníme dva
přední šrouby, pro každou sedačku. Sedačky posuneme zcela dopředu a vyšroubujeme
tři zadní šrouby imbus, vždy jeden na vnější straně a dva na vnitřní. Pak
lze sedačky vyndat z vozidla.
Koberec pak již není pod ničím držen, doporučuji začít s vyndaváním
u řidiče pod pedály, zde se s ním manipuluje obtížněji. Po vyndání koberce
z vozidla je možno, pokud je to potřeba oddělit tlumící "filc" od koberce,
po samostatném vyčištění je lze opět bodově slepit, vřele to doporučuji,
přotože vypráním se trošku natáhl a přečnival by někde asi tak o 5cm....
Myslím že zmiňovat se o samotném čištění nemá přiliš smysl, v okamžiku
kdy je koberec ven z vozidla, je čištění již hračkou. Koberec je vyschlý
hodně rychle, během hodin. Filc však schne, zvláště pokud není perfektně
vyždímán, až dny...
Takže zatím lze namontovat sedačky zpět a jezdit bez koberce, montáž
je obrácená k demontáži, u sedaček začínáme šrouby v zadní části, žádné
záludnosti vás nečekají.
Přestože to vypadá "hrozně" celá demontáž koberce z vozu trvala 35 minut.
Tedy demontáž koberce, pořádné vyprání a montáž trvaly celkem sotva třetinu
času co pokusy o čištění ve vozidle předtím...
Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)zobrazit další autorovy články upravit článek pro tisk
|
|
|