ŠKODA techweb [homepage]
Akce
4. ledna 2000

Mělník 99

článek z června je tu zpět


Úvod
Tak jako obvykle se i letos konal (34.) sraz majitelů vozů škoda kupé a kabriolet tj. typů Felicia(stará) až po Rapid, i přesto zde byly k vidění i ostatní typy vozů, především novějších.

Sraz se konal 19. a 20.6.99 v mělnickém kempu. Značná část škodovkářů se sjela už v pátek (18.) . Co se typů aut, které tu byly k vidění  týká, tak jednoznačně počtem vedla Erka následována Octaviemi a Rapidy. Většina aut byla různě vylepšována ať už z hlediska estetického, nebo z hlediska provozních parametrů, dnes se pro to moderně používá slovo tuning. Naproti tomu se zde našla i vozidla vypadající tak, jako by právě opustila výrobní linku.

Organizátoři zvládli akci vcelku důstojně a ani vstupné 20 Kč (vybírané jen v sobotu) nebylo přehnané. Jen bych jim vytkl jednu drobonost, bylo by vhodné pro přístě umístit na hlavní křižovatky v mělníku směrovky, část lidí se sjela z celé rupubliky a část i ze zahraničí a špatně akci hladali. Pro zajímavost nejvzdálenější registrovaný návštěvník byl z Anglie. Co se atmosféry týče tak ta byla absolutní, to se musí zažít, většina lidí byla sdílná takže se člověk mohl i lecčemus přiučit.

V neděli kolem desáté hodiny akce gradovala vyhlášením nejlepších originálních a nej hezčích vozidel v kategoriích Octavia, Erko, Rapid, Ostatní. Bohužel moc fotek z předávání cen se mi nepodařilo pořídit, neboť mi jedno organizátorské těžítko stínilo.

Něco k rozdělení dalšího článku, část CO BYLO K VIDĚNÍ se zabývá vším zajímavým nestandartním co jsem tam na škodovkách viděl, čáast CO SE DALO SEHNAT se zabývá nabídkou na burze. V tomto článku jsou obsaženy fotky spíše pro nasátí atmosféry. Zbytek fotek je ve fotogalerii v pododdílu Mělník99, v současné době mám asi 1200 fotek z tohoto srazu, ale bude dlouho trvat než je protřídím a i kapacita mého serveru je omezená, takže se budu snažit zprostředkovat vám maximum.

Chipmen

P.S. Těším se zase za rok.
 

Co bylo k vidění
V autech to byly především upravovaná Erka a Rapidy,za zmínku stojí taky jedna tutová Oktávka, kterou bych já sám hádal za nejhezčí vozidlo srazu. Dále se tady našlo GT coupé - prototyp z VUMK, k vidění zde byl i Rapid kabriolet, který měl platné papíry (byl homologován) a kupodivu nebyl z dílny MTX.

Podvozky aut často zjevně nevypadající na originál, většinou snižované,často rozšířené (podložkami), většina aut měla různé typy elektronů a nebyly zde ani vyjímkou pneu 205R14, k vidění zde byla i dvě vozidla se zadnímy kotoučovými brzdami a kapalinouvou ručkou jedno moje a jedno o kterém jsem slyšel jen z doslechu ale bohužel jsem si ho nevšiml.
Design, nejčastěji zde upoutaly různé barevné kombinace vozidel, kompletní nebo částečné ospoilerování, různá křídla, světlomety z jiných typů, fólie na oknech a na pár autech i kouřová skla.

Interiéry, nesou nejvíce vkus majitelů vozidel, občas byly k vidění podomácku vyrobené palubní desky, často byly jen barevně upravené, většinou v barvě vozu. Na třech vozidlech jsem viděl i napřiklad podklady otáčkoměru a rychloměru inverzní, tj. na bílém podkladu černá písmena, vypadaly dooost dobře. V pár vozidlech se také objevily skořepinové sportovní sedačky. Zajímavost jsem viděl v jednom favoritu kde bez nejmenších potíží napasoval dovnitř celou palubní desku z felicie a to tak, že na první prohlédnutí si jí člověk ani nevšiml.

Světla - byly upravovány u hromady aut, začnu hlavnímy světly, na několika vozech byly k vidění čtyři hranatá světla na jiných Rapidech zase čtyři kulatá, na favoritech byly k vidění také čtyři kulatá světla, naopak na jednom erku jsem zase viděl M3 světla ze 120. Variací zde bylo hodně. Párkrát zde byly k vidění i upravovaná zadní světla, např rapid se čtyřmi kulatými, nebo erko se světly ze starého mercedesu. Přední blinkry buď ztmavené, nebo průhledné s barevnými žárovkami, boční blinkry často z felicie. Na pár vozidlech byly k vidění i mlhové projektory.

Motory, težko říct co měl kdo pod kapotou, ale podle zvuků a odhadu výkonů tam většina aut měla zvyšovaný výkon, zvenku bylo k vidění jen často vylepšované sání, ale soudím že většina aut měla ostřejší vačky, trochu vylepšený karburátor a snížené hlavy a tak ty obvyklé úpravy co se dělají, jen u pár vozidel (odhadem tak pěti) to vypadalo na dobrý brus motoru, kterým se zabýval zkušený motorář. K motorům patří i výfuky, často typu RS s výstupem vpravo, několikrát jsem také viděl porůznu navařené výfuky z fáčka a jiných vozidel do škodovek s motorem vzadu.

 

Co se dalo sehnat
Jako obvykle se zde na srazu konala burza náhradních dílů a doplňků. Především v sobotu byla nabídka široká, v neděli už většina lidí ani nevykládala věci na prodej. Byli zde zastoupeni jak fy normálně prodávající pro škodovky (Koša, Ellri, Schrotmann) tak i občani prodávající pár zbylých náhradních dílu. specificky zde bylo zastoupeno pár lidí věnujících se renovacím především Octavií a prodávajících na ně snad všechno.

Těď výběrem nadhodím pár zajímavych věcí, které zde byly k sehnání, např sportovní - ostré - vačky 260 a 280st. za cca 1500 Kč, dálezde byly na prodej RS výfuky s cenou od 2000 do 4000 Kč,dali se zde také sehnat podložky pod kola a to od 1600Kč za sadu (4ks). Na několika stáncích jsem viděl zrcátka "kapky", dali se také sehnat průhledné a kouřové kryty bočních blinkrů za cenu pár/700 Kč. Plasty zde prodávaly dvě fi a výběr byl slušný od plastů na Erka až po nové Octavie. Samozřejmně se dali sehnat i různé samolepky, sportovní pedály, přídavná světla a mnoho dalších doplňků.

Pokud se chcete kouknout také na web kolegy radimba, kde je taktéž článek o setkání a fotky pak klikněte sem!

Z minulých srazů jsou také reportáže a fotky i video stránky M.R. Design. U této adresy musíte dál projít sami, je to v zajímavosti/sraz škodovek.

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (5):




 

© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů