|
4. ledna 2000
Mělník 99článek z června je tu zpět Úvod
Tak jako obvykle se i letos konal (34.) sraz majitelů vozů škoda kupé
a kabriolet tj. typů Felicia(stará) až po Rapid, i přesto zde byly k vidění
i ostatní typy vozů, především novějších.
Sraz se konal 19. a 20.6.99 v mělnickém kempu. Značná část škodovkářů
se sjela už v pátek (18.) . Co se typů aut, které tu byly k vidění
týká, tak jednoznačně počtem vedla Erka následována Octaviemi a Rapidy.
Většina aut byla různě vylepšována ať už z hlediska estetického, nebo z
hlediska provozních parametrů, dnes se pro to moderně používá slovo tuning.
Naproti tomu se zde našla i vozidla vypadající tak, jako by právě opustila
výrobní linku.
Organizátoři zvládli akci vcelku důstojně a ani vstupné 20 Kč (vybírané
jen v sobotu) nebylo přehnané. Jen bych jim vytkl jednu drobonost, bylo
by vhodné pro přístě umístit na hlavní křižovatky v mělníku směrovky, část
lidí se sjela z celé rupubliky a část i ze zahraničí a špatně akci hladali.
Pro zajímavost nejvzdálenější registrovaný návštěvník byl z Anglie. Co
se atmosféry týče tak ta byla absolutní, to se musí zažít, většina lidí
byla sdílná takže se člověk mohl i lecčemus přiučit.
V neděli kolem desáté hodiny akce gradovala vyhlášením nejlepších originálních
a nej hezčích vozidel v kategoriích Octavia, Erko, Rapid, Ostatní. Bohužel
moc fotek z předávání cen se mi nepodařilo pořídit, neboť mi jedno organizátorské
těžítko stínilo.
Něco k rozdělení dalšího článku, část CO BYLO K VIDĚNÍ se zabývá vším
zajímavým nestandartním co jsem tam na škodovkách viděl, čáast CO SE DALO
SEHNAT se zabývá nabídkou na burze. V tomto článku jsou obsaženy fotky
spíše pro nasátí atmosféry. Zbytek fotek je ve fotogalerii v pododdílu
Mělník99, v současné době mám asi 1200 fotek z tohoto srazu, ale bude dlouho
trvat než je protřídím a i kapacita mého serveru je omezená, takže se budu
snažit zprostředkovat vám maximum.
Chipmen
P.S. Těším se zase za rok.
Co bylo k vidění
V autech to byly především upravovaná Erka a Rapidy,za zmínku stojí
taky jedna tutová Oktávka, kterou bych já sám hádal za nejhezčí vozidlo
srazu. Dále se tady našlo GT coupé - prototyp z VUMK, k vidění zde byl
i Rapid kabriolet, který měl platné papíry (byl homologován) a kupodivu
nebyl z dílny MTX.
Podvozky aut často zjevně nevypadající na originál, většinou snižované,často
rozšířené (podložkami), většina aut měla různé typy elektronů a nebyly
zde ani vyjímkou pneu 205R14, k vidění zde byla i dvě vozidla se zadnímy
kotoučovými brzdami a kapalinouvou ručkou jedno moje a jedno o kterém jsem
slyšel jen z doslechu ale bohužel jsem si ho nevšiml.
Design, nejčastěji zde upoutaly různé barevné kombinace vozidel, kompletní
nebo částečné ospoilerování, různá křídla, světlomety z jiných typů, fólie
na oknech a na pár autech i kouřová skla.
Interiéry, nesou nejvíce vkus majitelů vozidel, občas byly k vidění
podomácku vyrobené palubní desky, často byly jen barevně upravené, většinou
v barvě vozu. Na třech vozidlech jsem viděl i napřiklad podklady otáčkoměru
a rychloměru inverzní, tj. na bílém podkladu černá písmena, vypadaly dooost
dobře. V pár vozidlech se také objevily skořepinové sportovní sedačky.
Zajímavost jsem viděl v jednom favoritu kde bez nejmenších potíží napasoval
dovnitř celou palubní desku z felicie a to tak, že na první prohlédnutí
si jí člověk ani nevšiml.
Světla - byly upravovány u hromady aut, začnu hlavnímy světly, na několika
vozech byly k vidění čtyři hranatá světla na jiných Rapidech zase čtyři
kulatá, na favoritech byly k vidění také čtyři kulatá světla, naopak na
jednom erku jsem zase viděl M3 světla ze 120. Variací zde bylo hodně. Párkrát
zde byly k vidění i upravovaná zadní světla, např rapid se čtyřmi kulatými,
nebo erko se světly ze starého mercedesu. Přední blinkry buď ztmavené,
nebo průhledné s barevnými žárovkami, boční blinkry často z felicie. Na
pár vozidlech byly k vidění i mlhové projektory.
Motory, težko říct co měl kdo pod kapotou, ale podle zvuků a odhadu
výkonů tam většina aut měla zvyšovaný výkon, zvenku bylo k vidění jen často
vylepšované sání, ale soudím že většina aut měla ostřejší vačky, trochu
vylepšený karburátor a snížené hlavy a tak ty obvyklé úpravy co se dělají,
jen u pár vozidel (odhadem tak pěti) to vypadalo na dobrý brus motoru,
kterým se zabýval zkušený motorář. K motorům patří i výfuky, často typu
RS s výstupem vpravo, několikrát jsem také viděl porůznu navařené výfuky
z fáčka a jiných vozidel do škodovek s motorem vzadu.
Co se dalo sehnat
Jako obvykle se zde na srazu konala burza náhradních dílů a doplňků.
Především v sobotu byla nabídka široká, v neděli už většina lidí ani nevykládala
věci na prodej. Byli zde zastoupeni jak fy normálně prodávající pro škodovky
(Koša, Ellri, Schrotmann) tak i občani prodávající pár zbylých náhradních
dílu. specificky zde bylo zastoupeno pár lidí věnujících se renovacím především
Octavií a prodávajících na ně snad všechno.
Těď výběrem nadhodím pár zajímavych věcí, které zde byly k sehnání,
např sportovní - ostré - vačky 260 a 280st. za cca 1500 Kč, dálezde byly
na prodej RS výfuky s cenou od 2000 do 4000 Kč,dali se zde také sehnat
podložky pod kola a to od 1600Kč za sadu (4ks). Na několika stáncích jsem
viděl zrcátka "kapky", dali se také sehnat průhledné a kouřové kryty bočních
blinkrů za cenu pár/700 Kč. Plasty zde prodávaly dvě fi a výběr byl slušný
od plastů na Erka až po nové Octavie. Samozřejmně se dali sehnat i různé
samolepky, sportovní pedály, přídavná světla a mnoho dalších doplňků.
Pokud se chcete kouknout také na web kolegy radimba, kde je taktéž článek o setkání a fotky pak klikněte
sem!
Z minulých srazů jsou také reportáže a fotky i video
stránky M.R. Design. U této adresy musíte dál projít sami, je to v zajímavosti/sraz škodovek.
Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)zobrazit další autorovy články upravit článek pro tisk
|
|
|