6. ledna 2000
Dodatečná montáž ostřikovače okna pátých dveřína Škoda Favorit 135L/136L do r.v.7/91 Ostřikovač okna pátých dveří byl do roku 91 jen na vozidlech s výbavou LS.
Cena kompletu se na vrakovištích pohybuje okolo 100,- Kč ( bez hadice,
tedy jen motorek 70,-Kč a zadní tryska cca 30,- Kč )
Celá montáž zahrnuje : zavedení hadičky ostřikovače, úprava nádržky kapaliny ostřikovače, montáž motorku,
montáž trysky, zapojení motorku.
Hadička ostřikovače se vede od nádržky ostřikovače pod palubní desku, dále levým sloupkem ,
levou částí střechy až k otvoru u pátých dveří.
U obou levých dveří se sundá těsnicí guma a demontuje se část stropního čalounění, tím
se nám umožní táhnout hadičku pod střechou. Prostrkat hadičku bez demontáže
čalounění se mě nepodařilo.
Další část montáže je připevnění motorku s čerpadlem.
Problém vzniká při demontáži nádržky ostřikovače. Nádržka je připevněna dvěma
křížovými šrouby na levý podběh, do umělohmotných kostek, vzhledem k tomu že
kostky se závitem jsou pouze naraženy do podběhu, který bývá zkorodován, může se stát
že šrouby nepovolíte ale vytrhnete i s umělohmotnými kostkami z podběhu. Při zpětné montáži
je pak potřeba nahradit původní šrouby novými s metrickým závitem a velkými podložkami.
Motorek ostřikovače je připevněn k nádržce jen tím že se nastrčí přes gumovou přechodku
a zapadne do prolisů. Standardně byla dodávána nádržka s prolisy na dva motorky, jen je potřeba
vyvrtat otvor o průměru cca 10 - 11mm.
Připojení elektriky je banální protože kupodivu dráty i s koncovkami jsou nataženy až k nádržce.
Poslední co musíme udělat je na pátých dveřích odstranit gumovou záslepku a nastrčit místo ní
trysku ostřikovače.
Jednomu člověku trvá celá montáž asi 1 až 2 hodiny.
Autor článku: S.L.Y. (Petr Šeda)zobrazit další autorovy články upravit článek pro tisk
|