|
19. ledna 2000Odhlučněnípostup k odstranění příčin nadměrné vnitřní hlučnosti vozů Š105/120/130/Garde/RapidToto je instrukce AZNP pro servisi vydaná v roce 1985.
1. Kontrola upevnění agregátu do karoserie a odstranění případných predpětí;
u vozů s kyvadlovou zadní nápravou povolit šrouby uchycující agregát ke
karoserii (příčka motoru a převodovky) a šrouby pružných lůžek převodovky.
Po nastartování a zařazení 1. převodového stupně 2 až 4x popojet s vozem
dopředu a po samovolném zastavení (nesmí se brzdit) šrouby dotáhnout na
předepsaný utahovací moment. U vozů s vlečenou zadní nápravou povolit spodní
šrouby pružného lůžka převodovky a využít oválné ovtory v příčce zadní
nápravy.
2. Kontrola uchycení tlumiče výfuku. Povolit horní matici M10 držáku
tlumiče výfuku. V případě že závrtný šroub M 10 je v dotyku s otvorem držáku,
je nutné držák demontovat a rozpilováním zvětšit otvory pro šrouby M 10
i M 7.
3. Kontrola prostoru Kolem předního víka převodovky. V prostoru kolem
předního víka převodovky odstranit případné kolize (dotyky) mezi hadicemi
topení, lanovody, trubkami chladící kapaliny, táhlem a kloubem řazení.
4. Kontrola uchycení alternátoru. alternátor musí být namontován v držáku
a držák v bloku bez vůle, pevně dotáhnout.
5. Kontrola táhla brzd. Táhlo musí procházet středem otvoru v zákrytu
vzduchového kanálu bez dotyku s průchodkou. Táhlo případně přitáhnout.
6. Prověřit utěsnění rohů u přepážek nad zadními kryty kol (v oblasti
zadních bočních sloupků). Nedotěsněné místa dotěsnit chemiplastem dle obrázku
vlevo.
7. Vnitřní kapsy závěsů motorové kapoty utěsnit chemiplastem po celém
obvodu k povrchovému plechu. Viz pravý obrázek.
8. K odstranění vysoké hladiny vnitřního hluku na zadních sedadlech
v oblasti otáček motoru 2500 +-300 min-1 vložit do příčky motoru přídavnou
hmotu, 1.7kg u vozů s kyvadlovou zadní nápravou a 0.85 kg u vozů s vlečenou
zadní nápravou. Hmotu připevnit co nejblíže ke středu příčky motoru. Tato
úprava je sériově zavedena u modelu MII.
9. V případě vysoké hladiny hluku na předních sedadlech v oblasti otáček
motoru 4000 +- 200 min-1 přilepit na zadní polovinu střechy odhlučňovací
desku č.d. 441.9.7434.6 (bitumenová deska o rozměrech 950x650 mm s vrstvou
plsti), která je od 10/84 montována sériově. Před nalepením nutno očistit
střechu od zbytků polystyrenu a plastizolu. U vozů již vybavených odhlučňovací
deskou zkontrolovat správnost jejího přilepení. Deska musí pevně držet
v celé ploše střechy, nesmí být nikde odlepena.
10. Dotěsnění čističe vzduchu. Sejmout plastové víko čističe vzduchu
a na těsnící hranu vlastního čističe navinout 2x textilní lepící pásku.
11. U vozů s kyvadlovou zadnínápravou nedoporučujeme zakrývání plata
za zadnímy sedadly. Částečné snížení hluku nad zadními sedaldy je doprovázeno
zvýšením hlučnosti na předních sedadlech.
Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)
|
|
|||||||||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|