Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 21.11.24, 11:51



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
 Volný náboj v ložisku / ložisko v těhlici 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 459
Bydliště: Valašské Meziříčí
Příspěvek Volný náboj v ložisku / ložisko v těhlici
Zdravím vás po dlouhé době. Nemám ani tak dotaz, spíš mě zajímají vaše zkušenosti a postřehy, navíc nejde o škodovku, ale princip je stejný...

Na autě co mám přes 10 let sem měnil přední ložiska tak 6-8 let zpátky. Všechno v pohodě až do letošního března, kdy se od pravého předního kola začalo v rytmu jeho otáčení ozývat takové žvýkavé vrzání. Můj tip byla rozpadlá klec ložiska, ale ukázalo se, že ložisko FAG je tip top, problém byl vymačkaný náboj, tak 0,5mm ne li víc, ale pouze pod kroužkem na straně k převodovce, druhý kroužek držel na náboji echt jako normálně. Matice poloosy povolená nebyla.

Setkal se někdo s podobnou záhadou, tak dlouho po montáži?

Inu jal sem se doobjednat náboj, který jsem samozřejmě neměl nachystaný a provedl výměnu - lisem vylisoval vnější kroužek z těhlice (šel ztuha jako obvykle), průměr otvoru v těhlici mě nenapadlo přeměřovat, ale žádné viditelné poškození, rýhy či koroze tam nebyly... Montáž jsem provedl nahřátím těhlice, a rukou jsem do ní vsunul nové ložisko z mrazáku, chvíli počkal až se ložisko ohřeje od těhlice, a lisem mírným tlakem zalisoval nový náboj z mrazáku. Všechno se zdálo býti OK, vše fungovalo dobře, ale asi po měsíci se na nerovnostech začalo ozývat drkotání jako volný brzdový třmen - ten to ale nebyl. Drkotání se pozvolna zhoršovalo, až jsem včera zjistil, že má kolo slušnou vůli ve svislém směru (chytnu kolo nahoře a dole), ve vodorovném směru "jen" drobná vůle. Je volné ložisko v těhlici, to už jsem si ověřil...

Nějaké postřehy k takové shodě okolností? Znám auta kde proběhla výměna víc než 5x, většina lidí to tam cpe natvrdo lisem bez nahřívání/chlazení a problém není, tady byla výměna letos podruhé...

Jsem rozhodnutý ložisko do těhlice vlepit Loctitem na ložiska, ale rád si přečtu vaše pohoršené námitky. :lol:

_________________
Škoda Favorit 136 LS r.v.88 minulost
Opel Astra F sedan C16NZ r.v. 93 současnost
Opel Astra F hatchback C16NZ r.v. 93 minulost
Subaru Legacy kombi EJ20 LPG r.v. 95 současnost
Lancia Kappa 2.0 20V VIS LPG r.v. 97 současnost


13.7.23, 18:16
Profil
Pspvek Reklama

   
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Volný náboj v ložisku / ložisko v těhlici
Sehnal bych druhou těhlici, riskovat, že to budu dělat zbytečně a nakonec ji stejně shánět by se mi nechtělo.

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


14.7.23, 09:05
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 2 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz