Volný náboj v ložisku / ložisko v těhlici
Zdravím vás po dlouhé době. Nemám ani tak dotaz, spíš mě zajímají vaše zkušenosti a postřehy, navíc nejde o škodovku, ale princip je stejný...
Na autě co mám přes 10 let sem měnil přední ložiska tak 6-8 let zpátky. Všechno v pohodě až do letošního března, kdy se od pravého předního kola začalo v rytmu jeho otáčení ozývat takové žvýkavé vrzání. Můj tip byla rozpadlá klec ložiska, ale ukázalo se, že ložisko FAG je tip top, problém byl vymačkaný náboj, tak 0,5mm ne li víc, ale pouze pod kroužkem na straně k převodovce, druhý kroužek držel na náboji echt jako normálně. Matice poloosy povolená nebyla.
Setkal se někdo s podobnou záhadou, tak dlouho po montáži?Inu jal sem se doobjednat náboj, který jsem samozřejmě neměl nachystaný a provedl výměnu - lisem vylisoval vnější kroužek z těhlice (
šel ztuha jako obvykle), průměr otvoru v těhlici mě nenapadlo přeměřovat, ale
žádné viditelné poškození, rýhy či koroze tam nebyly... Montáž jsem provedl nahřátím těhlice, a rukou jsem do ní vsunul nové ložisko z mrazáku, chvíli počkal až se ložisko ohřeje od těhlice, a lisem mírným tlakem zalisoval nový náboj z mrazáku. Všechno se zdálo býti OK, vše fungovalo dobře, ale asi po měsíci se na nerovnostech začalo ozývat drkotání jako volný brzdový třmen - ten to ale nebyl. Drkotání se pozvolna zhoršovalo, až jsem včera zjistil, že má kolo slušnou vůli ve svislém směru (chytnu kolo nahoře a dole), ve vodorovném směru "jen" drobná vůle. Je volné ložisko v těhlici, to už jsem si ověřil...
Nějaké postřehy k takové shodě okolností? Znám auta kde proběhla výměna víc než 5x, většina lidí to tam cpe natvrdo lisem bez nahřívání/chlazení a problém není, tady byla výměna letos podruhé...
Jsem rozhodnutý ložisko do těhlice vlepit Loctitem na ložiska, ale rád si přečtu vaše pohoršené námitky.