NEJ ložiska a vazelína pro vlečku
Autor |
Zpráva |
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Sam jsi OT tyyyyyyyy... ty, mas sledovat cvrkot.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
8.1.10, 00:16 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
petr s
Příspěvky: 37
|
Jednou za měsíc se probudíte tak jaký cvrkot?
|
8.1.10, 10:03 |
|
|
Majlanky
Junior TW team
Příspěvky: 1728 Bydliště: Praha
|
Ted nejak nechapu, co myslis... A jinak tech 300Nm je utahovaci moment ty matice?
_________________ Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136
|
8.1.10, 10:04 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
Majlanky píše: Ted nejak nechapu, co myslis... A jinak tech 300Nm je utahovaci moment ty matice? Ano a jinak musíš sledovat cvrkot i na virtu, tak jsme se o tom bavili a fotka OT fakt není.
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
8.1.10, 10:16 |
|
|
Majlanky
Junior TW team
Příspěvky: 1728 Bydliště: Praha
|
Tak jsem si prosel to tema na virtu. Dobre tak fotka je k veci, neni OT, omlouvam se(ale pokud byla matice pretazena tak mi to prijde, ze to nemuzeme brat v uvahu). Kazdopadne mi tato myslenka proste nesedi... Napr. si myslim, ze pokud utahnu matici utahovacim momentem 300Nm, tak na to lozisko ale nepusobi sila stejne velikosti ale mensi dle me... Navic pak musime vzit i uvahu, treci silu kterou lozisko drzi na hrideli a tudiz zabranuje deformaci. Jinak nevim co pan myslel tim, ze je na vnejsi strane lozisko spatne podlozeno, pac tam sice drazkovani uz je ale prumer hridele je stejnej jako pod vnitrni stranou(aspon moje hridel to tak ma). Pak mam otazku, jak je to s tou kleci v ktery sou zasazeny kulicky. Ta je napevno pridelana uprostred(mezi jednotlivyma radama) k tomu vnitrnimu krouzku?
Jinak SE OMLOUVAM vsem, co me nazory tak moc poburuni ale me prijde, ze se udelal nejaky zaver a vsichni ho akorat odkejvou. Takhle snad dodneska vysi neopravenej navod na repasy poloos, ktera obsahuje kardinalni pitomost, pac se nikdo nezabyval tim, zda to nahodou neni jinak...
Edit: opraveno aby to neznelo jak od hotentota (a jeste se to bude muset opravit vicekrat)
_________________ Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136
Naposledy upravil Majlanky dne 8.1.10, 13:19, celkově upraveno 1
|
8.1.10, 10:42 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
No na lozisko nepusobi 300Nm pac to neni sila ale utahovaci moment. Sila vyvozena timto momentem bude dle me vetsi nez 300N...
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
8.1.10, 11:55 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Tak ne kecam, nebo blbj pocitam pac ta sila vychazi do 200N Nemate nekdo tabulky kde jsou ty treci uhly? Uhel stoupani mam...
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
8.1.10, 12:08 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
nemam cas sa ti na tym zamyslat... ale ked na matku posobis momentovou silou 300Nm, zavit ti ju (podla stupania rozklada na Fx a Fy... potom je velmi dolzite vediet presnu stycnu ploch matice - trecia sila a straty v samotnom zavite. (tie budu niekde v tabulkach pre konstukterov NASA) potom samozrejme prichadza na radu plocha strany loziska a jej deformacia, posunutie a to uz je celkom slusne ratanie na cely vikend
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
8.1.10, 12:24 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Sem něco málo připsal na virt. Sem zvědaf kdo mě zase seřve že sem upe blbej.
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
8.1.10, 14:41 |
|
|
Majlanky
Junior TW team
Příspěvky: 1728 Bydliště: Praha
|
No takhle, dyt mi to nepotrebuje vedet presne. Staci kdyz nekdo koukne ta ty vztahy a rekne odhadem v jakym pomeru bude ta sila vuci tomu momentu... (ja se priznam, ze netusim, ktery vztahy mam hledat)Ale zajimavy je, jak pise Martin. Najezdil na tech loziskach vic jak 25000km a porad je mu nehucej. Ja jsem vytahnul z vlecky loziska asi pred rokem, dneska sem je vytahnul abych se podival a zadny rejhy tam nemam a kulicky jsou taky vsechy v celku...
Dalsi vec ktera mi vrta hlavou. Pokud by se zdeformoval to vnitrni teleso toho loziska, pak by se tedy vytratila vule ale myslim si, ze spis, nez zeby se zacali nicit kulicky a telesa, by se podle me spis zdeformovala klec kde jsou kulicky ulozeny... Co vy na to?
_________________ Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136
|
8.1.10, 18:27 |
|
|
Majlanky
Junior TW team
Příspěvky: 1728 Bydliště: Praha
|
Takze jsme to spocitali a dopracovali jsme se k vysledku, ze na to vnitrni teleso toho loziska pusobi tlak o velikosti 200N/mm^2 pri utahovacim momentu 300Nm. Kdyz pak kouknu do tabulek zjistim, ze teleso bude z oceli tridy 17 pro ktere plati:
1. pokud je ocel chromova, pak nejnizi mez plasticity je 460N/mm^2
2. pokud je ocel chromniklova, pak nejnizsi mez plasticity je 210N/mm^2
Takze mi z toho pak vychazi, ze tlak vyvolany matici neni dostatecne velky na to aby mohl vnitrni teleso deformovat.
PS: Hodnoty pouzite k vypoctu byly zaokrouhlovany na cela cisla a nektere(plocha na kterou pusobi sila) byly delany odhaden pac jsem byl linej zjistovat presne rozmery... Ale myslim si, ze presnost mame dostatecnou... Chtelo by to ale zjistit z jakeho materialu presne, se vyrabi loziska v ZKL jak rika Matthes...
_________________ Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136
|
8.1.10, 23:01 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Majlanky: myslis ze zistis z coho robi ZKL loziska? mozes sa do NASA opytat z coho robia raketoplany a ci nemaju nejake schemy, ze si chces postavit sam sry za OT, ale myslim ze toto bude dobre strazene tajomstvo. Kazdopadne pokial je jedna mez niekde u 210N/mm^2 tak po pripocitani tlakov ktore sposobuju gulicky a ostatne vplyvy uz to bude podla mna "za hranicou"
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
9.1.10, 00:53 |
|
|
Majlanky
Junior TW team
Příspěvky: 1728 Bydliště: Praha
|
Nevim proc byto melo byt tajemstvi, obecne se telesa lozisek delaji ze 17 oceli a ta muze byt chromova ci chromniklova... Kazdopadne mi neslo o to aby mi dali recept na vyrobu loziska ale o to, aby rekli jakou mez plasticity ma ten material ze kteryho to maj a tam neni duvod mi to nerict. No a co se tyce tlaku kulicek? To placas kozy a vozy dohromady... Tady se resi, zda tlak ktery se vyvine matice, nedeformuje vnitrni teleso loziska. Kulicky pusobjej kolmo na tyto sily, to je uplne o necem jinem. A ostatni vlivy? Ty by pouze mohli vyslednou silu/tlak zmensit pac jsem zanedbal napriklad treci sily mezi unasecem a matici...
PS: Ten vysmevavy ton je fuj
_________________ Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136
|
9.1.10, 02:44 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
sry, nemyslel som to nijak zle. ide len o to ze tieto deformacne charakteristiky najdes v katalogoch od vyrobcu, ale o aku ocel ide ti podla mna nepovedia. A ak sa nemylim tak na zratanie medze deformacie potrebujes mat vsetky tlaky (zo vsetkych smerov) tj nielej axialne ale aj radialne.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
9.1.10, 02:52 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
To písnu i sem:
Jezdím ZKL od Února 2008 tj. skoro 30 000km s tukem LA 2–3. Asi rok byla vlečka originál po GO tj. vysoká koza. Pak přišly Sakyho 380ky jeté další rok a nyní asi půl roku jezdím kyvkové pružiny. Takže postupně zvětšuji áčka a namáhání nápravy.
Komu nevychází výpočty roků a km tak doplňuji že GO vlečky proběhla v Červnu-Červenci 2007.
Moment nevím jestli jestli je dodržen, ale matice sem natočil zpět jak byly. Vím že se mají dávat nové ale hov.. se stane.
Nic nehučí. Což je pěkné na to, že ty nová ložiska byla plná prachu z řezání flexou a musel sem je hodinu máchat v benzínu.
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
9.1.10, 14:33 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|