Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 03:07



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 124 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
 NEJ ložiska a vazelína pro vlečku 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek 
To bylo první co jsem Pilotovi řekl, že se bojím vymačkání, neb i na utažené vlečce jsem viděl cvakat náboj a koneckonců mě to dělalo taky než jsem to zalepil Loctitem na vymezení vůlí.

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


7.1.10, 21:06
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Ale pokud to zalepis a nedotahnes spravne tak se lepidlo vymacka a ses kdes byl. Ja to taky mam zalepeny... :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


7.1.10, 21:41
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 8
Příspěvek 
Pro jistotu to sem nadatulji i já, abych nebyl obviněn, že zatajuji nějaké informace. :)

Podle informací p. Opravila z vývoje f. ZKL dochází s největší pravděpodobností k deformaci středového kroužku ložiska vlivem nadněrného dotahování matice.
Jiný důvod velmi rychlého opotřebení ložiska 2306 v úhlových nápravách nevidí (to zda se ložisko kýve nebo ne podle něj nemůže mít vliv). Ložisko není trvale vystavéná axiálnímu namáhání, což byla jeho původní úvaha (chybná montáž ap.), kterou jsem mu pomocí nákresu nápravy vyvrátil.
Princip kyvadlové nápravy zná, vlastní Š 1000 MB. Jediné co jsem mu nedokázal vysvětlit a on pochopit proč musí unašeč "drtit" ložisko silou 300 Nm, když je unačeč na drážkách.
Nabídl mi i zaslání poškozeného ložiska do laboratoře, zda se nejedná o výrobní vadu, ale po objasnění, že tento jev není ojedinělý, výrobní vadu vyloučil.
Byla mi nabídnuta i výměna ložisek za nové v případě potvrzení výrobní vady, takže jednání super.
Jedno z řešení je koupit ložisko C3 s větší vůlí, bohužel bude hlučnější, nebo utahovat náboj na 200 Nm jako u kyvky, použít závitové lepidlo na zajištění matice + zásek, ale i tak je to rada "pouze na vlastní nebezpečí", nebo se s tím smířit a ložiska měnit častěji což bych viděl jako nejlepší variantu.:) Ale docela by mě zajímala tato teorie v praxi :) kdo se hlásí za pokusného králíka?:)

To Majlanky: Suřík se vyrábí a dá se legálně koupit, bohužel cena je cca 1000,-/kg. :(


7.1.10, 21:42
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek 
Tomáši moc díky, kdyžtak to hoď i na virt. Já to raději utáhnu na 300Nm i za cenu toho, že vymelu SKF, protože přece jen mám zakázkové náboje a nechci si je vymačkat a jednu cvakající vlečku už jsem měl :-)

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


7.1.10, 21:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Kdybychom vedeli dovoleny tlak pro dany material loziska, tak by nebyl problem spocitat maximalni utahovaci moment matice. Ale podle me soudruzi nebyli kreteni aby tohle neumeli spocitat. Pri normalnim utazeni dle ofic postupu by to prece melo byt ok.

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


7.1.10, 21:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27230
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
a originální ložiska měli taky tak krátkou životnost ? :)

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


7.1.10, 21:47
Profil ICQ
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Tuner#2 píše:
Já to raději utáhnu na 300Nm i za cenu toho, že vymelu SKF, protože přece jen mám zakázkové náboje a nechci si je vymačkat a jednu cvakající vlečku už jsem měl :-)


No pockej, to spis naopak ne? Naboje trpi prave nizsim utahovacim momentem ty matice M24x2.

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


7.1.10, 21:48
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek 
Matthes píše:
Tuner#2 píše:
Já to raději utáhnu na 300Nm i za cenu toho, že vymelu SKF, protože přece jen mám zakázkové náboje a nechci si je vymačkat a jednu cvakající vlečku už jsem měl :-)


No pockej, to spis naopak ne? Naboje trpi prave nizsim utahovacim momentem ty matice M24x2.
No a píšu snad něco jiného? Přečti si první příspěvek na téhle straně a pak znova co jsem napsal, že raději to utáhnu na předepsaný moment než aby mě náboje začli cvakat což už mě jednou hned po složení vlečky dělalo.

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


7.1.10, 21:57
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 8
Příspěvek 
Sadra17 píše:
a originální ložiska měli taky tak krátkou životnost ? :)

Ano, prostě ložiska na vlečce se nikdy nedožijí ani poloviny toho co na kyvce.

Matthes píše:
Kdybychom vedeli dovoleny tlak pro dany material loziska, tak by nebyl problem spocitat maximalni utahovaci moment matice.

mohu se pokusit zjistit

Matthes píše:
Ale podle me soudruzi nebyli kreteni aby tohle neumeli spocitat. Pri normalnim utazeni dle ofic postupu by to prece melo byt ok.

Mě by to zase ani nepřekvapilo. Sám p. Opravil se divil na co přišli v AZNP (neznal vlečku), moc pěkně to okomentoval.:)


7.1.10, 22:00
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Jo ted koukam do knizky a moment ma byt 300 - 350Nm. Ja sem dal tech 350 a nehuci nic. To tam jsou ukrajinska loziska :oops: Najeto pres 15 000km.
Proto se me zdalo ze kdyz rikas radeji 300Nm tak ze volis ten nejmensi moment... Pricemz u sportovniho auta bych se drzel horni hranice.

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


7.1.10, 22:00
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Pilot 105: Pokud zjistis max tlak tak uz staci spocitat prurez krouzku loziska a mame z toho potom maximalni utahovaci moment.

Na druhou stranu lozisko mazany oilem vydrzi o tretinu vic nez lozisko mazany tukem. To tam taky hraje roli :idea:

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


7.1.10, 22:04
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Pilot 105: A co řikal na vlečku ? Mě zajímá.. :P

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


7.1.10, 22:04
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 8
Příspěvek 
Matthes píše:
Pilot 105: Pokud zjistis max tlak tak uz staci spocitat prurez krouzku loziska a mame z toho potom maximalni utahovaci moment.

Na druhou stranu lozisko mazany oilem vydrzi o tretinu vic nez lozisko mazany tukem. To tam taky hraje roli :idea:


Na kyvce je ložisko také mazané tukem.;)


7.1.10, 22:09
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27230
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
Pilot 105 píše:
Matthes píše:
Pilot 105: Pokud zjistis max tlak tak uz staci spocitat prurez krouzku loziska a mame z toho potom maximalni utahovaci moment.

Na druhou stranu lozisko mazany oilem vydrzi o tretinu vic nez lozisko mazany tukem. To tam taky hraje roli :idea:


Na kyvce je ložisko také mazané tukem.;)


po čase i olejem :lol: :lol:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


7.1.10, 22:10
Profil ICQ
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Pilot 105: Ale v realu tam zacne chcat oil pres gufero zejo :mrgreen:

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


7.1.10, 22:11
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 124 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz