Pro jistotu to sem nadatulji i já, abych nebyl obviněn, že zatajuji nějaké informace.
Podle informací p. Opravila z vývoje f. ZKL dochází s největší pravděpodobností k deformaci středového kroužku ložiska vlivem nadněrného dotahování matice.
Jiný důvod velmi rychlého opotřebení ložiska 2306 v úhlových nápravách nevidí (to zda se ložisko kýve nebo ne podle něj nemůže mít vliv). Ložisko není trvale vystavéná axiálnímu namáhání, což byla jeho původní úvaha (chybná montáž ap.), kterou jsem mu pomocí nákresu nápravy vyvrátil.
Princip kyvadlové nápravy zná, vlastní Š 1000 MB. Jediné co jsem mu nedokázal vysvětlit a on pochopit proč musí unašeč "drtit" ložisko silou 300 Nm, když je unačeč na drážkách.
Nabídl mi i zaslání poškozeného ložiska do laboratoře, zda se nejedná o výrobní vadu, ale po objasnění, že tento jev není ojedinělý, výrobní vadu vyloučil.
Byla mi nabídnuta i výměna ložisek za nové v případě potvrzení výrobní vady, takže jednání super.
Jedno z řešení je koupit ložisko C3 s větší vůlí, bohužel bude hlučnější, nebo utahovat náboj na 200 Nm jako u kyvky, použít závitové lepidlo na zajištění matice + zásek, ale i tak je to rada "pouze na vlastní nebezpečí", nebo se s tím smířit a ložiska měnit častěji což bych viděl jako nejlepší variantu.
Ale docela by mě zajímala tato teorie v praxi
kdo se hlásí za pokusného králíka?:)
To Majlanky: Suřík se vyrábí a dá se legálně koupit, bohužel cena je cca 1000,-/kg.