Autor |
Zpráva |
LUCAS
Příspěvky: 522 Bydliště: Šanov (Znojmo)
|
repase KYVKA & VLEČKA
zravím. sehnal jsem si zdarma vlečku komplet s prevodovkou a se vším, je ještě namontovana v aute Š130. chci se zeptat co všechno je potřeba na te vlečce vymenit za nové aby byla ve 100% stavu a na kolik to tak může stat. nevim presne jak je ta večka konstruovana, jaky ty klouby a tak... na kyvce vim ze by mi stacili kameny, loziska, gufera a par tesneni + silentbloky na ramena. ale co na vlecce? vím že je tam toho asi trochu víc co je potřeba vymenit urcite takze si lamu hlavu nad tim jestli udelat tu kyvku nebo vlečku z hlediska financí a pomeru (penize/vylepseni)
|
30.1.09, 11:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Vlečka je urči podstatně lepší...
Aby byla ve 100% stavu, tak musíš dát vše nové...to se dostaneš šupem přes 5000 Kč ani nevíš...a zastavíš se možná u 10 000 Kč jesi seženeš šikmá ramena nová ze OK cenu...
Pokud ale chceš, aby fungovala tak jak má a šikmý nebudou shnilý nebo zkroucený, tak to chce výztuhy na šikmý a na podélný...podélný ramena raději nový...pak ložiska + gufera do šikmých, silentblok na podélný "buchta", silentblok do šikmého (s tim většinou nic není), s příčkou taky ni nebývá jesi není shnilá...ale chce to novej silentblok pod převodovku...po x letech se daj znova sehnat nový , podložku z PVC mezi ramena snad vyrobíš doma z lina třeba...tot asi vše k nápravě jako takové...
Brzdy záležej na tobě...štíty nový nebo obrousit a natřít, pakny, samostavy, prasata, hadičky, pérka, lanovody, všechny šrouby nový pevnostní...jak chceš...
Poloosy rozebrat vyčistit, dát nový tuk a manžety...
Převodovka nic nebo všechno...neb aspoň olej pokud to nechceš hrotit stylem synchrony, který neseženeš a ložiska...pak seštelovat vůle...přetěsnit...atd
Takže takle náko no...mám to skoro celý za sebou a můžu pět chválu a doporučovat...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
30.1.09, 12:11 |
|
|
LUCAS
Příspěvky: 522 Bydliště: Šanov (Znojmo)
|
Martin 007 píše: Vlečka je urči podstatně lepší... Aby byla ve 100% stavu, tak musíš dát vše nové...to se dostaneš šupem přes 5000 Kč ani nevíš...a zastavíš se možná u 10 000 Kč jesi seženeš šikmá ramena nová ze OK cenu... Pokud ale chceš, aby fungovala tak jak má a šikmý nebudou shnilí nebo zkroucený, tak to chce výztuhy na šikmý a na podélný...podélný ramena raději nový...pak ložiska + gufera do šikmých, silentblok na podélný "buchta", silentblok do šikmého (s tim většinou nic není), s příčkou taky ni nebývá jesi není shnilá...ale chce to novej silentblok pod převodovku...po x letech se daj znova sehnat nový , podložku z PVC mezi ramena snad vyrobíš doma z lina třeba...tot asi vše k nápravě jako takové... Brzdy záležej na tobě...štíty nový nebo obrousit a natřít, pakny, samostavy, prasata, hadičky, pérka, lanovody, všechny šrouby nový pevnostní...jak chceš... Poloosy rozebrat vyčistit, dát nový tuk a manžety... Převodovka nic nebo všechno...neb aspoň olej pokud to nechceš hrotit stylem synchrony, který neseženeš a ložiska...pak seštelovat vůle...přetěsnit...atd Takže takle náko no...mám to skoro celý za sebou a můžu pět chválu a doporučovat...
aha. velmi vyčerpavajici. dik moc za info.
1) s prevodovkou nehodlam nic delat, maximalne ten olej
2) v pripade ze ty ramena jak podelny tak sikmy jsou OK, je nutny varit ty vyztuhy? (nejsem zadny zavodnik ), silentbloky na podelny jsou samozrejmý
3) ty brzdy, to uz jsem delal na kyvce vsechno novy, takze vim co a jak...
4) ty poloosy, pises ze rozebrat, vycistit, novej tuk + manzety. a co takova ta trojnozka jak je u prevodovky, ta neni potreba vymenit? nenici se to? nebo proste hlavne co je dulezity na tech poloosach udelat
celkove bych to shrnul tak ze mi jde prevazne o to aby hlavne ty poloosy a prenos sily na kole byl OK. budu tam pak davat motor favorit tak aby to bylo OK.
|
30.1.09, 12:57 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
No tak ty výztuhy nejsou kvůli závodění, ale kvůli tomu, že šikmá ramena byla poddimenzovaná už při výrobě a časem si to sedá no...a když už se to bude kuchat tak je to maličkost navařit...hlavně máš klid napořád prakticky...
Rozebrat ramena od sebe stejně musíš a natírat to budeš takže to vzít při jednom...do šikmých doporučuju nalít vyjetý olej a dát nový ucpávky dutin 10mm...sou ty gumový špunty...
S poloosama se obrať na Matthesa, Šemika, Carlose a jiní kteří to dělali...já neměl důvod zatim...
Trojnožkou u převodofovky nevim co myslíš...jesi tripoid poloosy nebo ten silentblok co jí drží na příčce ? Jesi jo, tak novej druhovýrobní se dá sehnat...
Co dál ?
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
30.1.09, 13:10 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
No jesi s prevodovkou nic nebudes delat tak to bude tezkej slimak
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
30.1.09, 13:48 |
|
|
LUCAS
Příspěvky: 522 Bydliště: Šanov (Znojmo)
|
Matthes píše: No jesi s prevodovkou nic nebudes delat tak to bude tezkej slimak
proc? a co bych s ni mel delat?
|
30.1.09, 14:03 |
|
|
LUCAS
Příspěvky: 522 Bydliště: Šanov (Znojmo)
|
Martin 007 píše: No tak ty výztuhy nejsou kvůli závodění, ale kvůli tomu, že šikmá ramena byla poddimenzovaná už při výrobě a časem si to sedá no...a když už se to bude kuchat tak je to maličkost navařit...hlavně máš klid napořád prakticky... Rozebrat ramena od sebe stejně musíš a natírat to budeš takže to vzít při jednom...do šikmých doporučuju nalít vyjetý olej a dát nový ucpávky dutin 10mm...sou ty gumový špunty... S poloosama se obrať na Matthesa, Šemika, Carlose a jiní kteří to dělali...já neměl důvod zatim... Trojnožkou u převodofovky nevim co myslíš...jesi tripoid poloosy nebo ten silentblok co jí drží na příčce ? Jesi jo, tak novej druhovýrobní se dá sehnat... Co dál ?
myslel jsem ten na ty poloose. jinak zatim diky. tedka jsem si to dovezl to auto. tak ho jdu vykuchat at si pro to muzou v pondeli dojet z kovosrotu.
|
30.1.09, 14:05 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
30.1.09, 14:06 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Jenze s 4,22 to pojede este lip...
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
30.1.09, 14:40 |
|
|
Majlanky
Junior TW team
Příspěvky: 1728 Bydliště: Praha
|
Martin 007 píše: No tak ty výztuhy nejsou kvůli závodění, ale kvůli tomu, že šikmá ramena byla poddimenzovaná už při výrobě a časem si to sedá no...a když už se to bude kuchat tak je to maličkost navařit...hlavně máš klid napořád prakticky... Rozebrat ramena od sebe stejně musíš a natírat to budeš takže to vzít při jednom...do šikmých doporučuju nalít vyjetý olej a dát nový ucpávky dutin 10mm...sou ty gumový špunty... S poloosama se obrať na Matthesa, Šemika, Carlose a jiní kteří to dělali...já neměl důvod zatim... Trojnožkou u převodofovky nevim co myslíš...jesi tripoid poloosy nebo ten silentblok co jí drží na příčce ? Jesi jo, tak novej druhovýrobní se dá sehnat... Co dál ?
Hele vyjetej olej bych nedaval Nekde se vzala fama, ze je to proti korozi dutin dobry ale ja osobne zastavam nazor, ze olej je moc kyselej co se tyce antikoroznich ucinku. Co vy na to?
_________________ Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136
|
30.1.09, 15:01 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Majlanky píše: Hele vyjetej olej bych nedaval Nekde se vzala fama, ze je to proti korozi dutin dobry ale ja osobne zastavam nazor, ze olej je moc kyselej co se tyce antikoroznich ucinku. Co vy na to?
Ja som skôr za nový olej, nie vyjazdený...keď už, tak 10 koruniek za deci oleja nezabije...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
30.1.09, 15:37 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Tak voklop rezistin no...pardon...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
30.1.09, 15:39 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Ja sa tiež chystám vymeniť kyvku za vlečku...vlečku mám už kúpenú. Mám nejaké nejasnosti (výstuhy si pohľadám):
1. pružiny + tlmiče + tie domce pod pružiny (navrch do kasne) sú rovnaké pre Rapid a pre sedan?
2. prevodovka je v deliacej rovine netesná. Chcel by som to utesniť, no nechce m ju poliť...čo poviete na to, žeby som ju jednoducho riadne očistil a deliacu rovinu natrel silikónom? Samozrejme by bola počas tuhnutia silikónu položená nabok (a bez oleja), aby tlak oleja nepretlačil ešte nestuhnutý silikón...opakujem, nechcem ju poliť...
3. myslíte, že je vhodné meniť manžety poloosí, keď nie sú poškodené? Ak áno, aké manžety použiť (myslím značku)? totiž keĎ sa vymenila manžeta na tatkovej šáde, tak vydržala cca rok...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
30.1.09, 15:44 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
ferrari píše: 1. pružiny + tlmiče + tie domce pod pružiny (navrch do kasne) sú rovnaké pre Rapid a pre sedan? 2. prevodovka je v deliacej rovine netesná. Chcel by som to utesniť, no nechce m ju poliť...čo poviete na to, žeby som ju jednoducho riadne očistil a deliacu rovinu natrel silikónom? Samozrejme by bola počas tuhnutia silikónu položená nabok (a bez oleja), aby tlak oleja nepretlačil ešte nestuhnutý silikón...opakujem, nechcem ju poliť... 3. myslíte, že je vhodné meniť manžety poloosí, keď nie sú poškodené? Ak áno, aké manžety použiť (myslím značku)? totiž keĎ sa vymenila manžeta na tatkovej šáde, tak vydržala cca rok...
1. Jo vlečka je komplet záměnná coupé sedan...
2. To sem zkoušel a je to na prd...a jak ji rozpůlíš tak budeš asi muset štelovat diferák...
3. Jesi nejsou prasklý manžety nebo vyhrkaný klouby, tak nešahat pokud za každou cenu nechceš prostě GO no
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
30.1.09, 15:53 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Majlanky píše: Hele vyjetej olej bych nedaval Nekde se vzala fama, ze je to proti korozi dutin dobry ale ja osobne zastavam nazor, ze olej je moc kyselej co se tyce antikoroznich ucinku. Co vy na to?
že to je blbost
jo a když jsem ho chutnal, tak je spíš hořkej
|
30.1.09, 15:55 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|