plyn vs. Kvapalina v tlmici
Autor |
Zpráva |
congy
Tydýt
Příspěvky: 717 Bydliště: Martin,SK
|
plyn vs. Kvapalina v tlmici
Hojte aky je rozdiel medzi plynovymi plynovo- kvapalnymi a kvapalnymi tlmicami. Viem ze to bude asi v tlmiacom mediu ale ktore tlmice su na co vhodne. Trebars na fanousa aky druh by ste doporucili. Ja mam teraz na test vpredu starline ale je to hroza auto sa aj tak hupe, preto pojdu rychlo do prec. Pocul som tu uz par znaciek ale mna osobne zaujimaju dve. SACHS a Monroe REFLEX. Nema niekto skusenost?
_________________ Skoda 120L, r.v. 1979 Skoda favorit 136LS, r.v. 90 Skoda Fabia 1,2, 12V r.v 06 - activ Audi A4 2.6 B5, r.v. 98 - activ
|
9.10.09, 22:16 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
Já mám na formanu kapalinové SACHS a jsem spokojený..Na zahraniční vozy doporučuju tlumiče KAYABA a opět kapalinové,bo v prvovýrobě se používají tlumiče olejové..Tak že za mě teda olejové SACHS nebo KAYABA..bavím se o standartním podvozku..Protože ONDRAS83 napíše určitě HP Sporting..
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
10.10.09, 20:36 |
|
|
PJDefort
Příspěvky: 1357 Bydliště: Teplice
|
dej Kayaby Excel-G, někde v Užitečnejch odkazech je odkaz na pěkný ceny a je to to nejlepší sériový co můžeš autu dopřát (mluvim z toho co řikali ostatní, mě výměna teprv čeká)
_________________ Škoda Felicia Magic 1.3 MPI 50kW, najeto 59 000 km
|
10.10.09, 20:43 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
A zase ona fabulace prodejci šířená navíc neznalou veřejností... Plynové tlumiče Žádné takové nejsou... vždycky je tam olej. Inertní plyn je tam jenom proto aby se zamezilo pěnivosti oleje. Jsou jen plynokapalinové a kapalinové tlumiče. Ať vezmete kteroukoliv značku tlumičů Kayaba, Sachs, Bilstein atd... nikde nenajdete ani jednu řadu pouze plynový tlumičů. Čistě plynové může být tak maximálně penumatické odpružení.
|
11.10.09, 08:36 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
NOVON píše: Já mám na formanu kapalinové SACHS a jsem spokojený..Na zahraniční vozy doporučuju tlumiče KAYABA a opět kapalinové,bo v prvovýrobě se používají tlumiče olejové..Tak že za mě teda olejové SACHS nebo KAYABA..bavím se o standartním podvozku..Protože ONDRAS83 napíše určitě HP Sporting..
nikdy sem nenapsal HP sporting, ale jen HP...já mám HP na obyč pružinu, tzv. produkční a nemůžu si stěžovat...
jinak záleží jak jezdíš, já už sem viděl ty sachsy na feldě kombi po cca 25 tis. km vzadu vyteklý...na feldy/fáčka dáváme ateso a není to problém, já sem je tam měl taky a oproti jinejm autům (i oproti těm sachsům) sem to měkčí neměl a že sem s tim jezdil jako prase, tak drželi pořád...
jestli jezdíš ostřejc, doporučuju přitvrdit (plyno-kapalinový) jestli jezdíš normálně tak ti stačej kapalinový, ale nekupuj šity typu starline
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
11.10.09, 08:43 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
Ondras83 píše: jestli jezdíš ostřejc, doporučuju přitvrdit (plyno-kapalinový) jestli jezdíš normálně tak ti stačej kapalinový, ale nekupuj šity typu starline
Je to jak píšeš Ondro... Plynokaplinové vydrží větší zátěž tím pádem jsou lepší pro ostřejší jízdu... Kdežto při větší zátěži u kapalinových olej začne pěnit a snižuje se tlumící účinek.
|
11.10.09, 08:50 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
werty píše: Ondras83 píše: jestli jezdíš ostřejc, doporučuju přitvrdit (plyno-kapalinový) jestli jezdíš normálně tak ti stačej kapalinový, ale nekupuj šity typu starline Je to jak píšeš Ondro... Plynokaplinové vydrží větší zátěž tím pádem jsou lepší pro ostřejší jízdu... Kdežto při větší zátěži u kapalinových olej začne pěnit a snižuje se tlumící účinek.
přesně tak...a když to někde budeš řezat po špatný silnici, tak se ten olej ohřívá, tim řídne, pak pění a tlumení je skoro nulový
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
11.10.09, 09:03 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Ondras83 píše: přesně tak...a když to někde budeš řezat po špatný silnici, tak se ten olej ohřívá, tim řídne, pak pění a tlumení je skoro nulový
to odněkud znám
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
11.10.09, 09:10 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Plynokapalina byla vyvynuta zejména pro rally,kde kmity dosahovaly takových hodnot,že v oleji se vytvářely vakuové bubliny,který logicky nic neutlumí,proto přes membránu tlačí odspoda plyn oddělený membránou od oleje,aby bubliny redukoval.Při prudkém pohybu,který olej nezachytí vezme plyn,který vlastně nedovoluje díky jeho tlaku přes membránu oleji spěnit...
Ale něco za něco...Nic není tak osvědčené ve spolehlivosti jako olej,není tam nic kromě oleje a pístu v něm běhajícím...Automobil sériový nedosahuje nikdy tak strašných extrémů jako auto používané v závodech...proto pokud dojde k nějaký bublině a tedy chvilkovému odskočení kola od vozovky,vy to ani nepoznáte...Je to prostě zbytečnej komfort a hlavně ten tlumič s plynem je jakejsi gumovej.Je to jen komfort navíc více či méně na nevim ....Jestli tedy Sachs tak performance je olej, modrý polep, plyn advance červený polep...
Naposledy upravil patrik-hp dne 11.10.09, 19:45, celkově upraveno 1
|
11.10.09, 19:29 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
a BOGE červenej polep ? údajně to má bejt licence sachs ale nikde sem nic nezjistil
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
11.10.09, 19:36 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Prosimtě to nevim,dočetl jsem se že to dělaj se sachsem,ale nevim ti...Leda se zeptat prodávajícího...
|
11.10.09, 19:48 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
prodávající byla firma a všechno dělali ve škoda servisu no tak zase nic aspon mě těší že fungujou perfektně
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
11.10.09, 19:55 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
jj, dneska už se nebudou na trh dodávat nějaký moc šmejdy, ikdyž vyjímky se najdou, ale dneska se neudělá chyba, když se koupěj sachsy nebo atesa...my třeba na favoritu máme AL-KA, protože na jiný v tý době nebylo a přestavoval se barák no a ty tlumiče už tam sou 250 tis...možná to je blbost, ale když se favorit dělal, měl 52 tis a teď má něco přes 300 a tlumiče se zaručeně nedělaly, jen na začátku
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
11.10.09, 20:40 |
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
Sadra17 píše: a BOGE červenej polep ? údajně to má bejt licence sachs ale nikde sem nic nezjistil
Tak to vím zase já..Na audině mám BOGE a je na nich znak VW/AUDI,tak že to není žádný šunt,je to prvovýroba a na audiklubu psali,že BOGE=SACHS.Taky ceny jsou velice podobné..
Jak už jsem psal jinde,koncern VAG používá do vozů se standartním podvozkem kapalinové SACHS/BOGE..
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
12.10.09, 06:57 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
Boge je kvalitní značka, která se zprvu montovaly i na Fava než se přešlo na tlumiče tuzemské výroby. Kdo nevěří je to jak v knížce Škoda Favorit vyjíždí tak i v Andrtovi. Mimochodem tam je Boge uváděna jako samostatná značka... ovšem za tu dobu se lecos mohlo změnit a klidně už může být Boge pod Sachs.
|
12.10.09, 09:04 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|