|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 9 ] |
|
Vůle v řízení Favorit 136
Autor |
Zpráva |
stassek
Příspěvky: 2
|
Vůle v řízení Favorit 136
Zdravím všechny, mám problém s řízením a chtěl bych zde požádat o radu. Když zatočím volantem doprava a potom vrátím volant do polohy, kdy jsou kola rovně, nevrátí se volant do původní polohy, ale zůstane pootočený doprava (ačkoliv kola jsou jak bylo zmíněno rovně). Vše se vrátí po otočení kol doleva. Nevíte, čím by to mohlo být? Díval jsem se, že na pravé poloose je prasklá manžeta - zda to má vliv přímo na tohle, nevím.
|
13.6.15, 06:51 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Vůle v řízení Favorit 136
Prasklou manžetu vyměň nebo budeš měnit celý kloub. Ale na to řízení to vliv nemá. Jinak máš pravděpodobně vůli přímo na "hřebenu", což bych řešil výměnou celého řízení třeba z feldy. Pasuje, neboj, mám to vyzkoušené. Pokud máš jednoho z prvních favoritů, tak ten měl v převodce olejovou náplń, která ráda vytekla a dílo zkázy mohlo začít. Tuto převodku poznáš tak, že má zespodu štelovací šroub na vymezení vůle právě v hřebenu. Můžeš zkusit maličko přitáhnout tento šroub, ale obávám se, že když ti vymizí vůle, tak pak bude řízení v krajních polohách dost tuhé. A co vůle v čepech?
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
13.6.15, 12:22 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: Vůle v řízení Favorit 136
manžeta za to nemůže, ale každopádně ji vyměň. Každopádně v tomhle případě budou na vině zteřelé gumy ve kterých drží řízení k nápravnici. Prostě so v nich celé řízení jezdí...
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
13.6.15, 12:25 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Vůle v řízení Favorit 136
A není tam náhodou na tyhle gumy osazení na převodce???
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
13.6.15, 12:32 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: Vůle v řízení Favorit 136
Tyhlety gumy. Když jsou moc zteřelé a vymačkané, tak se to v nich prostě pohne, už jsem se s tím párkrát setkal.. A je to poměrně nebezoečná závada aspirijící na rozbití si huby někde o strom u silnice
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
13.6.15, 12:35 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: Vůle v řízení Favorit 136
Kluci z Paky píše: A není tam náhodou na tyhle gumy osazení na převodce??? Jo je, pro tu velkou přímo na těle převodovky, ale když je už opravdu hodně špatná, tak nestačí.. Každopádně jsem už párkrát i viděl i jakési plechové zarážky přivařené na trubce pro tu malou..tam by pak už nějaké fatální vyskočení hrozit nemělo
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
13.6.15, 12:52 |
|
|
stassek
Příspěvky: 2
|
Re: Vůle v řízení Favorit 136
Ahoj, moc děkuji za tipy, podívám se na to. Jinak je to jeden z prvních favoritů (r.v. 1990). Ty gumy zní hodně pravděpodobně, protože všechny pryžové díly jsou tam ještě z linky a značná část z nich vypadá dosti pofidérně.
|
13.6.15, 17:03 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6586 Bydliště: Kosice
|
Re: Vůle v řízení Favorit 136
tak to budu bud tie gumy, pripadne ak je auto uz napadnute koroziou, videl som uz aj odhnite drziaky riadenia. ak ani jedno z toho, tak je to extremna vola na hrebeni. starsie riadenia maju skrutku na jej vymedzenie, ale ako niekto pisal, potom je riadenie na krajoch vacsinou dost tuhe, preto je menej pracna (aj ked to tak nevyzera) cesta vymena celeho riadenia za ine. To si mozes pred montazou riadne zrepasovat a v pohodicke do auta nahodit. Na faku mas na to kralovsky vela miesta a snad ani netreba demontovat napravnicu, ako na 120tke.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
15.6.15, 08:55 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Vůle v řízení Favorit 136
Ne,nápravnice se nevyndává. Jediné malé úskalí- zpětná montáž je lepší ve 2 lidech, aby ti ten druhý uvnitř kabiny naladil tisícihran na kloubu na tisícihran na převodce. A pak samozřejmě geometrie....
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
15.6.15, 15:33 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 9 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|