Blbá otázka,navíc se tu už řešila, ale k ničemu se nedospělo
Autor |
Zpráva |
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Blbá otázka,navíc se tu už řešila, ale k ničemu se nedospělo
Hi
Sorry že pokládám takovouto otázku (která se tuž i řešila, ale bohužel se k ničemu nedospělo), ale rád bych na ni konečně znal odpověď...
Já stále nevím, jak to přesně je s upadáváním zadních kol u klasické kyvky. Někdo říká že je to poddimenzovaná poloosa která se náhodně láme a nedá se proti tomu nic dělat, někde se tvrdí že je to když se málo utáhne ta matice na konci poloosy co tlačí na buben, někde se lze dozvědeť že je to kvůli otočenému peru na poloose... Fakt nevím čemu bych měl věřit. Můj dotaz chápejte v souvislosti tím, že se s velkou pravděpodobností v brzké době naše řady rozšíří o dalšího majitele Škodovky, mého kamaráda, a kdyby se mě na toto zeptal tak bych mu nemohl odpověďet
Dík
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
28.11.06, 09:24 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kybergreg
Příspěvky: 263
|
Co vím já, tak je to tou nedostatečně dotaženou maticí. Když se dotáhne, tak po ujetí nějakých km (bohužel nevím kolik) by se měla ještě jednou dotáhnout. Když není dotažená, tak za kolem vznikne vůle, kde se to pak nadměrně namáhá, až to praskne.
|
28.11.06, 09:41 |
|
|
Vašek Tábor
Příspěvky: 203 Bydliště: Horní Pěna
|
Taky rádi padaly kola, když někdo jezdil se zataženou ruční brzdou. U předohrabu se táhnou kola za sebou, ale u zadohrabu se vlastně ukroutí hřídel v nejslabším místě. V lepším případě se ustřihne klínek, v horším se něco ukroutí a upadne kolo. Tedy: dát pozor na povolení ručky, nejen páky, ale i uvolnění lanovodů - rády zareznou, zvlášť pokud jsou ještě původní.
Jinak si myslím, že není od věci stáhnout buben a mrknout na to (každopádně bych u ojetiny kouknul na brzdy - buben dolů), případně dotáhnou, přibrousit, zkrátka provést nutné opravy, aby to neupadlo.
Kybergreg: mě vždyky říkali matici dotáhnout na krev, pak dát závlačku, kdyby byla mimo díru, tak ještě dotáhnout. A nikdy se to nepovolilo, to by se musela vysunout hřídel z převodovky a pak je závada jinde.
_________________ Mazda 323, červená
|
28.11.06, 11:19 |
|
|
zokot
Příspěvky: 1311 Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
|
Vašek Tábor píše: Taky rádi padaly kola, když někdo jezdil se zataženou ruční brzdou. U předohrabu se táhnou kola za sebou, ale u zadohrabu se vlastně ukroutí hřídel v nejslabším místě. V lepším případě se ustřihne klínek, v horším se něco ukroutí a upadne kolo. Tedy: dát pozor na povolení ručky, nejen páky, ale i uvolnění lanovodů - rády zareznou, zvlášť pokud jsou ještě původní.
Jinak si myslím, že není od věci stáhnout buben a mrknout na to (každopádně bych u ojetiny kouknul na brzdy - buben dolů), případně dotáhnou, přibrousit, zkrátka provést nutné opravy, aby to neupadlo.
Kybergreg: mě vždyky říkali matici dotáhnout na krev, pak dát závlačku, kdyby byla mimo díru, tak ještě dotáhnout. A nikdy se to nepovolilo, to by se musela vysunout hřídel z převodovky a pak je závada jinde.
Mě se taky vyplatilo to dotáhnout na krev. Celou vahou se pěkně pohoupám na klíči a to si piš to drží.
Jo a už nikdy nic neupadlo a je to víc než 10 let.
_________________ Škoda Felicia 1.3 MPi Fiat GP 1.9 JTD Škoda Roomster 1,2 TSI
|
28.11.06, 13:07 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Kybergreg ma pravdu. Vašek Tábor trepe nezmysly. S ruckou to nema nic spolocneho. Pozri starsie fora, tam mas aj spravne utahovacie momenty (cca 250 Nm ak si to este dobre pamatam). Zrada je, ze koleso moze upadnut aj desattisice km neskor ako bolo povolene.
|
28.11.06, 13:10 |
|
|
zokot
Příspěvky: 1311 Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
|
Peter50kw píše: Kybergreg ma pravdu. Vašek Tábor trepe nezmysly. S ruckou to nema nic spolocneho. Pozri starsie fora, tam mas aj spravne utahovacie momenty (cca 250 Nm ak si to este dobre pamatam). Zrada je, ze koleso moze upadnut aj desattisice km neskor ako bolo povolene.
Právě tak. Vytvoří se tam mikrotrhlina a únavový lom vše dokoná.
_________________ Škoda Felicia 1.3 MPi Fiat GP 1.9 JTD Škoda Roomster 1,2 TSI
|
28.11.06, 13:15 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Víceméně souhlasím s již napsaným výše, ještě k tomu otočenému peru:
Když se otočí pero, tak jednak zůstane hodně uvolněný buben (nedosedne na konus poloosy) a druhak to bude tak házet, že si budete připadat, že místo kola máte čtverec...
...a kdo by s timhle jezdil, tomu už nepomůže ani výměna poloosy
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
28.11.06, 15:40 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
nechci začínat nový fórum tak se zeptám tady
když mi tam něco klepe při dobrždování tak je to čim ? matici mam dotaženou na krev
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
28.11.06, 16:14 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Z môjho pohľadu je to hlavne nedotiahnutou maticou...ako sa tu správne napísalo, vytvoria sa mikrotrhliny....
Inak, tá ručka rovnako môže dopomôcť....bubon sa nadmerne zahrieva, materiál poloosi sa môže popustiť...zmäkne....
Keď otočís pero...no comment...je to správne popísané vyššie...
Inak, rovnako doporučujem dotiahnuť "na krev" a po cca 5000 km ešte raz....
Čo sa týka toho predný pohon vs. zadný ono je to tak, že zadok je pri prudkej akcelerácii omnoho viac zaťažený ako predok (predok je odľahčený - stačí sledovať auto pri prudkom rozjazde - predok sa nadvihne a zadok klesne) a keďže je viac zaťažený, prenesie omnoho vyšší krútiaci moment bez preklzu kolies...zase práve preto má šáde takú dobrú trakciu pri šprintoch...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
28.11.06, 18:39 |
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
Taký malý dotaz... opotrebovaním čoho vzniká axiálna vôľa poloosi?? Medzi ložiskom a bubnom je jedna 0,3mm podložka (nemusí byť). Píše sa že ak je u poloosi spozorovaná axiálna vôľa je potrebné vložiť tam ďalšiu podložku (ale maximálne 3). A čo vlastne drží tú poloos aby nevypadla? iba to nalisované ložisko???.. veď za ním je už iba krycí plech a nič viac
[img] [img]http://img114.imageshack.us/img114/8599/obrbx0.jpg[/img][/img]
_________________ Š 125L r.v.89
|
28.11.06, 21:17 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Já jsem to z Andrta pochopil tak, že na tý poloose je za ložiskem nalisovaný kroužek a ten se může kousek posunout a tím vzniká ta vůle.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
28.11.06, 21:20 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
JohnDeere píše: Taký malý dotaz... opotrebovaním čoho vzniká axiálna vôľa poloosi?? Medzi ložiskom a bubnom je jedna 0,3mm podložka (nemusí byť). Píše sa že ak je u poloosi spozorovaná axiálna vôľa je potrebné vložiť tam ďalšiu podložku (ale maximálne 3). A čo vlastne drží tú poloos aby nevypadla? iba to nalisované ložisko???.. veď za ním je už iba krycí plech a nič viac [img] [img]http://img114.imageshack.us/img114/8599/obrbx0.jpg[/img][/img]
Správně, poloosa tam drží jen na ložisko, které jistí k nohavici poloosy ten plech s guferem, co je před ložiskem.
A na té poloose za ložiskem je fakt kroužek; ta vůle vzniká opotřebením něčeho v důsledku nedotažení bubnu (zlatá vlečka)
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
28.11.06, 21:26 |
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
Martin píše: Já jsem to z Andrta pochopil tak, že na tý poloose je za ložiskem nalisovaný kroužek a ten se může kousek posunout a tím vzniká ta vůle.
Aj mňa preste toto napadlo.. neviem prečo tam nedali jednoducho osanedie na ložisko a nemohlo by sa nič posunúť... Jedine že je to ako poistka.. ak dôjde k preťaženiu, tak aby niečo hneď neruplo tak sa poddá ten nalisovaný krúžok.. A keď si sem tam niekto nesklntroluje či nemá na poloosi vôľu a behá tak ďalej,,, ktovie či aj toto neprispeje k tomu zlomeniu poloosi
_________________ Š 125L r.v.89
|
28.11.06, 21:36 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
JohnDeere píše: Martin píše: Já jsem to z Andrta pochopil tak, že na tý poloose je za ložiskem nalisovaný kroužek a ten se může kousek posunout a tím vzniká ta vůle. Aj mňa preste toto napadlo.. neviem prečo tam nedali jednoducho osanedie na ložisko a nemohlo by sa nič posunúť... Jedine že je to ako poistka.. ak dôjde k preťaženiu, tak aby niečo hneď neruplo tak sa poddá ten nalisovaný krúžok.. A keď si sem tam niekto nesklntroluje či nemá na poloosi vôľu a behá tak ďalej,,, ktovie či aj toto neprispeje k tomu zlomeniu poloosi
Ale ten kroužek se na druhé straně opírá o nálitek poloosy, takže se posunout nemůže
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
28.11.06, 21:42 |
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
Bukaj píše: Ale ten kroužek se na druhé straně opírá o nálitek poloosy, takže se posunout nemůže
Nie som odborník ale myslím že nemáš pravdu.. potom by sa písalo že sa má krúžok dolisovať až na doraz ale to nie je pravda.. on sa lisuje na nejakú vzialenosť od osadenia na malom priemere kužeľa.
_________________ Š 125L r.v.89
|
28.11.06, 21:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|