Demontáž
Tak podlě mě musíš určitě vyndat celý řízení z auta. Takže si autííííí hodíš na špalky, aby byly přední kola ve vzduchu. Odšroubuješ kuláky a vyndáš je - opatrně
nepoškodit jejich závit a nestratit matky popřípadě dát nové anebo dát celé nové kuláky asi 200 - 250 Kč. Vyndáš rezervní kolo a když misto něj dáš svoji hlavu, tak uvidíš jak je převodka chycená 4 šrouby k nápravě. Takže si na to připrav nervy a jdi do auta k pedálům a úplně vyšroubuj šroub, který k sobě stahuje tisícihran spojující tyč od volantu a výstup/vstup do převodky řízení. Tyč pak vyndej pokud to půjde mě to šlo - když ne tak to nech jenom povolený a vycukneš to až po sundávání celé převodky.
No a ted hurá pod autíííííí...vemeš si potřebné nářadí. A můžeš se pustit do sundávání 4 šroubů. Dolní dva půjdou v poho je tam dost místa...jeden horní pravý půjde taky rozumně. Ale nejhorší je ten čtvrtý, tam jsou totiž ze zhora ty brzdové kostky a trubičky a je tam místo tak na klíč a ješte málo a navíc z boku...já tam nedal ani prsty. A navíc mám čtyřpístky, takže sem tam měl místa ještě méně.
Z tohoto důvodu jsem si svařil klíč do úhlu s dlouhým nástavcem a kolmými rukovětmi.
No a když ty šrouby zdárně vyšroubuješ tak už jenom přeovdku vycukneš z toho tisícihranu jak si u něj u pedálů vyšroubovával ten šroub.
Z převodky sundej ty oka i s gumou které ji drželi u nápravy.
Vemeš si převodku na stůl. Sundáš oba kuláky ( aspoň si je rozchodíš pro budoucí štelování geometrie ). Manžety se snaž nepoškodit pokud už nejsou rozervané. Takže jak sundáš kuláky sundej i obě manžety - opatrně
Tak a ted budem sundávat pravou řídící tyč. Převodku chytni přes dřevěný špalík do svěráku za tu dlouho úzkou část.
A ted musíš povolit tu kulovou hlavu řídící tyče...jsou dost velký klíče. No takže si nejdřív malým třeba šroubovákem odaretuj tu přihýbací podložku mezi tou kulovou hlavou a tou kontra matkou. Pak je vzájemně povol a hlavu odšroubuj..bacha zůstane ti v ruce i s řídící tyčí. A dávej bacha na ten leštěný konec řídící tyče - myslim tu kuličku... Ve vnitř hřbenu je červená plastová jakoby miska, tak ji zkoukni jesi není náko poškozená - kdyžtak novou.
Odšroubuj i tu kontra matku. Pak vytáhni hřeben na doraz ven, aby byly vidět zuby jakoby jsi zatáčel do leva. Přes dřevěné špalky chytni přímo zuby hřebenu do svěráku. A ted nákým způsobem sundej tu závitovou redukci na kterém byla ta kulová hlava...bud vratně bez poškození anebo hasákem za závit jako já. Nová mě stála asi 52 Kč. Tu odšroubuješ.
Celou dobu už na tebe svítí bíložluté silonové pouzdro. Je tam aretované prohlím lemem...tak ten odehni zpět nahoru - hlavně ho nepoškod
velice rád praská. No a ted šroubovákem vyňoumej to pouzro ven.
Celou dobu nepoškod žádné leštěné části...jak hřeben tak tu kuličku.
Montáž
Nasadíš - naklepneš pouzdro nové...zaaretuješ lemem...našroubuješ novou nebo původní nepoškozenou závitovou redukci...našroubuješ kontramatku a dáš tam tu podložku - vrátiš zpět tu silonovu misku červenou...pokud si ji nevyndával tak ne
naplníš vazelínou a dáš zpět tu kulovou hlavu i s řídící tyčí...
Tak a ted přichází hraní a nervy...celou kulovou hlavu musíš k hřebenu přitáhnout tak, aby to ani ještě nehrkalo ani to nešlo ztuha
Až se ti to povede, tak to dotáhni kontra matkou...zaaretuj přihýbací podložkou.
Nasaď manžety a dej na ně sponky. Pořádně rozchoď kuláky a jejich kontramatky. Našroubuj kuláky před nima ty matky
Tak a celou převodku naplň olejem PP90 myslim že 200ml. Lil sem to tam tak, že sem odšrouboval ty dva šrouby co jsou u toho tisícihranu.
A hurááááááááááá zpět do vozu. Trefovat se do toho tisíhranu řídící tyče volantu je chuťovka...proto po celou dobu doporučuji pomocníka.
Až bude vše ve voze tj. převodka utažena 4 šroiby, kuláky utaženy...tak vystředit volant ( s nim nehejbat po dobu absence převodky ve voze...aby bylo stejně otáček do leva i do prava...menší odchylky povoleny
)
Dotáhnout tisícihran a udělat sbíhavost...to je celé
Materiál:
silonové pouzdro 9Kč , závitová redukce 52 Kč, kuláky 200 Kč, manžety a spony cca do 100 Kč , olej... 88Kč litr, náká ta vazelína.
Hodně zdaru a nervů budeš je potřebovat
Snad sem na nic nezapomněl...
Škodě zdar
Write by Martin 007 3. srpna 2007
Za uznání této slohové práce předem děkuji