Autor |
Zpráva |
Majlanky
Junior TW team
Příspěvky: 1728 Bydliště: Praha
|
Teda tenhle spor mi prijde pekne o prdu. At si kazdej fouka pneu jak chce. Padly tady nazory, ze auto(jak 742 tak 781) dobre nesedi pokud je foukano na predepsany tlaky na predepsanych pneumatikach. Mam zkusenost, ze favo sedi na predepsanym tlaku dobre. Rady 742 sedi dobre jak na predepsanem, tak i na o neco vetsi(napriklad jak psal Viky mi vyhovuje) pri kterem mi prijde se auto reaguje o neco lip na zataceni ale rozdil mi prijde nula nula prd. Kazdopadne u volby tlaku zalezi na tom, aby pneumatika mela dobrou stycnou plochu s vozovkou, coz se da zjistit podle sjizdeni pneumatiky(u predempsanych pneu). Ono by se mohlo zdat, za cim vyssi stycna plocha tim lip(vuci brznemu ucinku o stabilite momentalne nemluvim) ale musime taky predpokladat, ze na vetsi plochu pusobi stale stejna sila jako na mensi tudiz pri velke stycne plose by byl spatny brzdny ucinek. nicmen esi myslim, ze at si kazdy fouka jak chce, pokud mu auto sedi a bzdi jak ma...
Jinak co se tyce kdy merit tak kazdopadne pred jizdou. Pred a po jizde se dost vyrazny rozdil(z me zkusenosti 0.2 - 0.3 navyni tlaku po jizde z duvodu ohrati pneumatiky)...
_________________ Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136
|
2.1.09, 19:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
2 Michal - ja dávam 3,0 a 3,0 atm...ale až po stání tak 1 hodinku na priamom slnku...a v lete
2 Mattes - Fatal má pravdu, tie predpísané tlaky sa menia a návod v tomto smere treba ozaj brať trochu s rezervou, hlavne ak má auto 20 a viac rokov a medzičasom sa zmenili jemne rozmery pneumatík a aj konštrukcia pneumatík
Osobne sa mi tie vysoké tlaky tiež nezdajú, lebo ako píšem, už pri tlakovaní na 1,9/2,1 sa mi veľmi derú v strede (===vysoký tlak) a pritom pri natlakovaní na 1,8/2,0 vyzerajú hlavne zadné mäkké...ale, v zákrutách to sedí dobre aj pre 1,8/2,0; takže no problem...už som raz mal omylom nafúkane na nejakých 2,5 a to sa mi teda pekne šmýkalo...a ešte aj odskakovali...
Takže, nech si každý vyskúša, ako chce, dôležité sú jazdné vlastnosti a tiež to, ako je zjazdený dezén...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
3.1.09, 09:03 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5639 Bydliště: Plzeň
|
ferrari:jak mění rozměry? 165/70R13 Radial je stále 165/70R13 Radial (165R13 je stále 165R13........). Mam návod z roku 86 a 87 a předepsané tlaky jsou stejné. A platí jak pro dušové, tak bezdušové. A s přístupem, že návod se má brát z rezervou, se pak nedivím, že michal uvádí tlak pneu po jízdě. kdyby si třeba přečetl návod, tak by věděl
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
3.1.09, 10:05 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
MATTESS píše: ferrari:jak mění rozměry? 165/70R13 Radial je stále 165/70R13 Radial (165R13 je stále 165R13........). Mam návod z roku 86 a 87 a předepsané tlaky jsou stejné. A platí jak pro dušové, tak bezdušové. A s přístupem, že návod se má brát z rezervou, se pak nedivím, že michal uvádí tlak pneu po jízdě. kdyby si třeba přečetl návod, tak by věděl
Tak menia rozmery, že napr. v r. 1980 uvádzané 165R13 boli vyššie ako dnes predávané 165R13 (lebo sú to 165/80 R13)...a hej, keď porovnáš návod o rok starší, tak tam asi rozdiel nebude...napr. v knihe J. Andrt-automobily Š105/120/130/Garde/Rapid udávajú hustenie 1,5/1,9 atm a toby to auto odplávalo z cesty...a návod netreba brať s rezervou celkovo, iba som napísal, že návod treba brať v tomto smere s rezervou, treba lepšie čítať...a ešte, zmieňujem sa hlavne o starších modeloch (20 rokov a viac...), ale aj to som už napísal...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
3.1.09, 12:08 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Výsledkem mého pozorování je, že potřebný tlak asi nějak souvisí i s použitou pneumatikou, nejspíš s její konstrukcí. Myslím si to proto, že když se nafouká pneumatika x a pneumatika y na stjený tlak, tak se někdy stane, že jedna je zmáčknutá víc druhá míň. POzoruju to např při porovnání zimních debica a letních matador, zimák se kroutí v bocích při stjeným tlaku jako by ten plášť byl z molitanu. Možná je to ale tím, že se jedná o šmejd, to nevím. Pozoroval někdo z vás podobný jev? Samozřejmě používám stejný rozměr.
|
3.1.09, 12:40 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27228 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
jo zimáky sem vždycky musel foukat trošku víc
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
3.1.09, 12:42 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5639 Bydliště: Plzeň
|
ferrari: v návodu je stejný tlak jako v Andrtovi Bavím se pouze o tlaku pneu x návod, když tak nabádáš k pozornému čtení
Vít: něco podobnýho se stalo, když strejc dal nějaký Goodyear, ty byly jak bačkora
ano, u zimáků se uvádí vyšší tlak
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
3.1.09, 12:47 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
michalkatka píše: Tuner#2 píše: Chudák guma pokud máš předepsaný rozměr 165/70 R13, tak jí lituju... zasa si najmúdrejší , toto sa nemusí komentovať, s tým tlakom som to už rozpísal, nefúkam ich toľko len tak pre srandu... ( pre zopakovanie: pri predpísanom tlaku je guma napohľad mäkká, auto dobre nesedí, a viac sa opotrebuvávajú kraje ako stred, po úpravách neviem akú mám hmotnosť predku, mám tam toho dosť navyše oproti sérii ) Nejsem nejmoudřejší, ale táta má Felicii MPI, já mám Fávo a oba ho foukáme 2,2 předek a 2,0 zadek a je to tak akorát dle návodu i dle nejlpěších jízdních vlastností na 165/70 R 13. Kdo dává 2,8 je u mě blb, neb to je strašně moc a na v létě na dálnici tam bude silně přes 3 atmosféry!!! a to je hazard a kravina, to musí v zatáčkách odskakovat jak prase.
Co se týče 742 s gumama 195/50 R 15 (na čož zněl dotaz, kdyby uměl fatal číst), tak tam je opravdu 2,0 a 2,4 asi nejlpeší v létě a horkých dnech o něco méně, ale vyšší tlak než v příručce je dám konstrukcí gumy a nízkým profilem. Když jsem ještě jezdil sériovou gumu na 742, tak jsem foukal tak 1,7 a 2.1 - 2,2.
Občas to chce číst a hlavně vědět, že tlakl se měří před jízdou za "studena" a ne někde na rozpálené dálniční benzíně.
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
3.1.09, 15:24 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Tuner#2 píše: Občas to chce číst a hlavně vědět, že tlakl se měří před jízdou za "studena" a ne někde na rozpálené dálniční benzíně.
doma nemám tlakomer
mám ladničkový kompresor ktorý spoľahlivo nafúka 5Atm, iba mu to trocha trvá
vymenil som kola za zimné, jedno bolo mäkké (neskoršia oprava sprejom), dofúkal som všetky naoko, a najbližšiu cestu okolo pumpy som to kontroloval, v predu boli 3Atm čo zarazilo aj mňa, upusil som to na 2.4/2.0 ale guma bola evidentne mäkká, išiel som domov, jazdné vlastnosti hrozné, na druhý deň tiež jazda okolo tej pumpy dofúkam 2.8/2.4 (tesne po jazde) a kola napohľad Ok, a cesta domov tiež jazdné vlastnosti ok... viem že za majú kontrolovať pred jazdou, ale nemám tlakomer a nemám čas na pumpe čakať hodinu som spokojný, keď idem okolo tak raz za dva týždne to skontrolujem a nemám chuť to už riešiť...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
3.1.09, 15:36 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5639 Bydliště: Plzeň
|
michalkatka: je problem si tlakoměr koupit? Jinak už nemam slov
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
3.1.09, 15:38 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
michalkatka: Tak si ho kup. Je to strašně složitá operace musíš pro něj do krámu...
Bože jak může někdo bez tlakoměru radit na veřejném fóru tlak v gumách? Mám doma tři tlakoměry a pouze jeden ukazuje přesně jako ten cejchovaný u gumaře. Ty tlakoměry u pumpy jdou podle hradby ještě víc než ty zbývající dva srá*e co mám doma, takže dle toho radit navíc ještě po jízdě na kolik foukat gumy je fakt chytrý...
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
3.1.09, 15:42 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
MATTESS píše: michalkatka: je problem si tlakoměr koupit? Jinak už nemam slov
problém to nieje, ale nikdy ma to nenapadne, vždy mám na mysli iné, dôležitejšie veci...
a nemyslím že je to také extra potrebné, ja s tlakom problémy nemám, to iba vy všetci myslím že každý si nájde svoj spôsob užívania a merania ktorý mu vyhovuje....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
3.1.09, 15:45 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Tuner#2 píše: Ondras83: Protože je to jeden z nejlepšího rozměrů gumy, díky tomu je guma laciná a přitom jsou jízdní vlastnosti daleko lepší.
Jj, musím souhlasit, je to jeden z nejrozumnějších a přitom už na některých autech dobře vypadajících rozměrů a cenově to je fakt luxusní rozměr, na moji feldu s origo 14kama vyjde klasická Barumka Brillantis na cca 1200,- a Conti Premium Contact na nějakejch 1800,- a v tom 195kovým rozměru 15ka vyjde Conti na 1500,- a Brillantis jsem nenašel je tam místo toho Bravuris a ta přijde na 950,-
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
3.1.09, 15:48 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Tuner#2 píše: michalkatka: Tak si ho kup. Je to strašně složitá operace musíš pro něj do krámu...
Bože jak může někdo bez tlakoměru radit na veřejném fóru tlak v gumách? Mám doma tři tlakoměry a pouze jeden ukazuje přesně jako ten cejchovaný u gumaře. Ty tlakoměry u pumpy jdou podle hradby ještě víc než ty zbývající dva srá*e co mám doma, takže dle toho radit navíc ještě po jízdě na kolik foukat gumy je fakt chytrý...
komu som ja radil že má niečo fúkať podľa mňa
iba som s hrôzou napísal že ja fúkam na 2.8, iba mimochodom, a hlavne ty si ma na hranici vulgárnosti osočil...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
3.1.09, 15:49 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
michalkatka: Prý na hranici vulgárnosti Ty seš fakt srandista a Tvoje rada byla snad hned asi ve 3. příspěvku, že ty foukáš na 2,8 předek na Fáčku a 2,2 je dle Tebe blbost s čímž normálně slyšlející člověk nemůže prostě souhlasit.
Náhodou sem koukne neznalec (a že jich tady není málo), řekne si, hele ten Michl radil 2,8, že to je lepší než 2,2 a pak udělá na dálnici v létě malér...
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
3.1.09, 16:00 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|