Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 06:06



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 144 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Další
 Aky tlak? 
Autor Zpráva
Junior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1728
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Teda tenhle spor mi prijde pekne o prdu. At si kazdej fouka pneu jak chce. Padly tady nazory, ze auto(jak 742 tak 781) dobre nesedi pokud je foukano na predepsany tlaky na predepsanych pneumatikach. Mam zkusenost, ze favo sedi na predepsanym tlaku dobre. Rady 742 sedi dobre jak na predepsanem, tak i na o neco vetsi(napriklad jak psal Viky mi vyhovuje) pri kterem mi prijde se auto reaguje o neco lip na zataceni ale rozdil mi prijde nula nula prd. Kazdopadne u volby tlaku zalezi na tom, aby pneumatika mela dobrou stycnou plochu s vozovkou, coz se da zjistit podle sjizdeni pneumatiky(u predempsanych pneu). Ono by se mohlo zdat, za cim vyssi stycna plocha tim lip(vuci brznemu ucinku o stabilite momentalne nemluvim) ale musime taky predpokladat, ze na vetsi plochu pusobi stale stejna sila jako na mensi tudiz pri velke stycne plose by byl spatny brzdny ucinek. nicmen esi myslim, ze at si kazdy fouka jak chce, pokud mu auto sedi a bzdi jak ma...

Jinak co se tyce kdy merit tak kazdopadne pred jizdou. Pred a po jizde se dost vyrazny rozdil(z me zkusenosti 0.2 - 0.3 navyni tlaku po jizde z duvodu ohrati pneumatiky)...

_________________
Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136


2.1.09, 19:45
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
2 Michal - ja dávam 3,0 a 3,0 atm...ale až po stání tak 1 hodinku na priamom slnku...a v lete :lol:
2 Mattes - Fatal má pravdu, tie predpísané tlaky sa menia a návod v tomto smere treba ozaj brať trochu s rezervou, hlavne ak má auto 20 a viac rokov a medzičasom sa zmenili jemne rozmery pneumatík a aj konštrukcia pneumatík

Osobne sa mi tie vysoké tlaky tiež nezdajú, lebo ako píšem, už pri tlakovaní na 1,9/2,1 sa mi veľmi derú v strede (===vysoký tlak) a pritom pri natlakovaní na 1,8/2,0 vyzerajú hlavne zadné mäkké...ale, v zákrutách to sedí dobre aj pre 1,8/2,0; takže no problem...už som raz mal omylom nafúkane na nejakých 2,5 a to sa mi teda pekne šmýkalo...a ešte aj odskakovali...

Takže, nech si každý vyskúša, ako chce, dôležité sú jazdné vlastnosti a tiež to, ako je zjazdený dezén...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


3.1.09, 09:03
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5639
Bydliště: Plzeň
Příspěvek 
ferrari:jak mění rozměry? 165/70R13 Radial je stále 165/70R13 Radial (165R13 je stále 165R13........). Mam návod z roku 86 a 87 a předepsané tlaky jsou stejné. A platí jak pro dušové, tak bezdušové. A s přístupem, že návod se má brát z rezervou, se pak nedivím, že michal uvádí tlak pneu po jízdě. kdyby si třeba přečetl návod, tak by věděl :wink:

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


3.1.09, 10:05
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
MATTESS píše:
ferrari:jak mění rozměry? 165/70R13 Radial je stále 165/70R13 Radial (165R13 je stále 165R13........). Mam návod z roku 86 a 87 a předepsané tlaky jsou stejné. A platí jak pro dušové, tak bezdušové. A s přístupem, že návod se má brát z rezervou, se pak nedivím, že michal uvádí tlak pneu po jízdě. kdyby si třeba přečetl návod, tak by věděl :wink:


Tak menia rozmery, že napr. v r. 1980 uvádzané 165R13 boli vyššie ako dnes predávané 165R13 (lebo sú to 165/80 R13)...a hej, keď porovnáš návod o rok starší, tak tam asi rozdiel nebude...napr. v knihe J. Andrt-automobily Š105/120/130/Garde/Rapid udávajú hustenie 1,5/1,9 atm a toby to auto odplávalo z cesty...a návod netreba brať s rezervou celkovo, iba som napísal, že návod treba brať v tomto smere s rezervou, treba lepšie čítať...a ešte, zmieňujem sa hlavne o starších modeloch (20 rokov a viac...), ale aj to som už napísal... :lol:

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


3.1.09, 12:08
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
Výsledkem mého pozorování je, že potřebný tlak asi nějak souvisí i s použitou pneumatikou, nejspíš s její konstrukcí. Myslím si to proto, že když se nafouká pneumatika x a pneumatika y na stjený tlak, tak se někdy stane, že jedna je zmáčknutá víc druhá míň. POzoruju to např při porovnání zimních debica a letních matador, zimák se kroutí v bocích při stjeným tlaku jako by ten plášť byl z molitanu. Možná je to ale tím, že se jedná o šmejd, to nevím. Pozoroval někdo z vás podobný jev? Samozřejmě používám stejný rozměr.


3.1.09, 12:40
Profil ICQ
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
jo zimáky sem vždycky musel foukat trošku víc 8)

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


3.1.09, 12:42
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5639
Bydliště: Plzeň
Příspěvek 
ferrari: v návodu je stejný tlak jako v Andrtovi :wink: Bavím se pouze o tlaku pneu x návod, když tak nabádáš k pozornému čtení
Vít: něco podobnýho se stalo, když strejc dal nějaký Goodyear, ty byly jak bačkora

ano, u zimáků se uvádí vyšší tlak

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


3.1.09, 12:47
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek 
michalkatka píše:
Tuner#2 píše:
Chudák guma pokud máš předepsaný rozměr 165/70 R13, tak jí lituju...


zasa si najmúdrejší :shock: , toto sa nemusí komentovať, s tým tlakom som to už rozpísal, nefúkam ich toľko len tak pre srandu... ( pre zopakovanie: pri predpísanom tlaku je guma napohľad mäkká, auto dobre nesedí, a viac sa opotrebuvávajú kraje ako stred, po úpravách neviem akú mám hmotnosť predku, mám tam toho dosť navyše oproti sérii :roll: )
Nejsem nejmoudřejší, ale táta má Felicii MPI, já mám Fávo a oba ho foukáme 2,2 předek a 2,0 zadek a je to tak akorát dle návodu i dle nejlpěších jízdních vlastností na 165/70 R 13. Kdo dává 2,8 je u mě blb, neb to je strašně moc a na v létě na dálnici tam bude silně přes 3 atmosféry!!! a to je hazard a kravina, to musí v zatáčkách odskakovat jak prase.

Co se týče 742 s gumama 195/50 R 15 (na čož zněl dotaz, kdyby uměl fatal číst), tak tam je opravdu 2,0 a 2,4 asi nejlpeší v létě a horkých dnech o něco méně, ale vyšší tlak než v příručce je dám konstrukcí gumy a nízkým profilem. Když jsem ještě jezdil sériovou gumu na 742, tak jsem foukal tak 1,7 a 2.1 - 2,2.

Občas to chce číst a hlavně vědět, že tlakl se měří před jízdou za "studena" a ne někde na rozpálené dálniční benzíně.

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


3.1.09, 15:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Tuner#2 píše:
Občas to chce číst a hlavně vědět, že tlakl se měří před jízdou za "studena" a ne někde na rozpálené dálniční benzíně.


doma nemám tlakomer :!:

mám ladničkový kompresor ktorý spoľahlivo nafúka 5Atm, iba mu to trocha trvá :oops:

vymenil som kola za zimné, jedno bolo mäkké (neskoršia oprava sprejom), dofúkal som všetky naoko, a najbližšiu cestu okolo pumpy som to kontroloval, v predu boli 3Atm :shock: čo zarazilo aj mňa, upusil som to na 2.4/2.0 ale guma bola evidentne mäkká, išiel som domov, jazdné vlastnosti hrozné, na druhý deň tiež jazda okolo tej pumpy dofúkam 2.8/2.4 (tesne po jazde) a kola napohľad Ok, a cesta domov tiež jazdné vlastnosti ok... viem že za majú kontrolovať pred jazdou, ale nemám tlakomer a nemám čas na pumpe čakať hodinu :idea: :lol: :lol: som spokojný, keď idem okolo tak raz za dva týždne to skontrolujem a nemám chuť to už riešiť...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


3.1.09, 15:36
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5639
Bydliště: Plzeň
Příspěvek 
michalkatka: je problem si tlakoměr koupit? :shock: Jinak už nemam slov :lol:

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


3.1.09, 15:38
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek 
michalkatka: Tak si ho kup. Je to strašně složitá operace musíš pro něj do krámu...

Bože jak může někdo bez tlakoměru radit na veřejném fóru tlak v gumách? Mám doma tři tlakoměry a pouze jeden ukazuje přesně jako ten cejchovaný u gumaře. Ty tlakoměry u pumpy jdou podle hradby ještě víc než ty zbývající dva srá*e co mám doma, takže dle toho radit navíc ještě po jízdě na kolik foukat gumy je fakt chytrý...

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


3.1.09, 15:42
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
MATTESS píše:
michalkatka: je problem si tlakoměr koupit? :shock: Jinak už nemam slov :lol:


problém to nieje, ale nikdy ma to nenapadne, vždy mám na mysli iné, dôležitejšie veci...

a nemyslím že je to také extra potrebné, ja s tlakom problémy nemám, to iba vy všetci :oops: myslím že každý si nájde svoj spôsob užívania a merania ktorý mu vyhovuje....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


3.1.09, 15:45
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Tuner#2 píše:
Ondras83: Protože je to jeden z nejlepšího rozměrů gumy, díky tomu je guma laciná a přitom jsou jízdní vlastnosti daleko lepší.


Jj, musím souhlasit, je to jeden z nejrozumnějších a přitom už na některých autech dobře vypadajících rozměrů a cenově to je fakt luxusní rozměr, na moji feldu s origo 14kama vyjde klasická Barumka Brillantis na cca 1200,- a Conti Premium Contact na nějakejch 1800,- a v tom 195kovým rozměru 15ka vyjde Conti na 1500,- a Brillantis jsem nenašel je tam místo toho Bravuris a ta přijde na 950,-

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


3.1.09, 15:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Tuner#2 píše:
michalkatka: Tak si ho kup. Je to strašně složitá operace musíš pro něj do krámu...

Bože jak může někdo bez tlakoměru radit na veřejném fóru tlak v gumách? Mám doma tři tlakoměry a pouze jeden ukazuje přesně jako ten cejchovaný u gumaře. Ty tlakoměry u pumpy jdou podle hradby ještě víc než ty zbývající dva srá*e co mám doma, takže dle toho radit navíc ještě po jízdě na kolik foukat gumy je fakt chytrý...


komu som ja radil že má niečo fúkať podľa mňa :?: :shock:

iba som s hrôzou :shock: napísal že ja fúkam na 2.8, iba mimochodom, a hlavne ty si ma na hranici vulgárnosti osočil...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


3.1.09, 15:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek 
michalkatka: Prý na hranici vulgárnosti :shock: Ty seš fakt srandista a Tvoje rada byla snad hned asi ve 3. příspěvku, že ty foukáš na 2,8 předek na Fáčku a 2,2 je dle Tebe blbost s čímž normálně slyšlející člověk nemůže prostě souhlasit.

Náhodou sem koukne neznalec (a že jich tady není málo), řekne si, hele ten Michl radil 2,8, že to je lepší než 2,2 a pak udělá na dálnici v létě malér...

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


3.1.09, 16:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 144 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz