|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Autor |
Zpráva |
alssh
Příspěvky: 92 Bydliště: Kutáčov
|
Litá kola
Asi jdu na to moc vědecky, ale chtěl bych si koupit litá kola na Felicii a váhám nad počtem paprsků. Nevíte někdo jestli to nějaký vliv na dynamické vlastnosti. Zatím z tohoto oboru doktorát nemám ale časem bych se k němu chtěl dohrabat. Jinak z nějaké dynamiky co do nás hustili vím že by to vliv mohlo mít. Nevíte něko něco? nebo nezabývá se tímto někdo? Díky
|
20.12.06, 09:39 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Doktorát taky nemám, ale čistě selským rozumem bych to viděl takto: Určitě to nějaký vliv mít bude, ale podle mne je to naprosto zanedbatelné oproti zbytku auta, který klade daleko větší odpor, takže nemá cenu se tím zabývat.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
20.12.06, 11:43 |
|
|
alssh
Příspěvky: 92 Bydliště: Kutáčov
|
Martin píše: Doktorát taky nemám, ale čistě selským rozumem bych to viděl takto: Určitě to nějaký vliv mít bude, ale podle mne je to naprosto zanedbatelné oproti zbytku auta, který klade daleko větší odpor, takže nemá cenu se tím zabývat.
Jak se to vezme. chtěl bych jít do širších pneu a tak bych chtěl minimalizovat ztráty
|
20.12.06, 16:04 |
|
|
fert.j
Příspěvky: 544 Bydliště: Praha
|
nejvetsi ztraty jsou valivim odporem pneu a obecne se kazdej snazi mit co nejmensi neodpruzene hmoty tot vse co k tomu muzu rict
|
20.12.06, 16:06 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
zozdíly tam sou minimální tak vybírej podle toho co se ti líbí
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
20.12.06, 18:08 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
U feldy toto neresit nema to cenu
To tak u auta co mam ja na obrazku, ktery jede 400kmph
Jedine cim min paprsku tim lepci cisteni
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
20.12.06, 18:14 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
20.12.06, 18:54 |
|
|
alssh
Příspěvky: 92 Bydliště: Kutáčov
|
15" je moc, uvažuju o 14" co jsou na felinu legal a asi vícepaprskové ty hrubé se mi moc nelíbí
Tož synci Ďýky za rady, nebudu to řešit a vyberu co se bude líbit.
|
21.12.06, 08:00 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
21.12.06, 19:39 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
litá kola
Zdarec, tak ty obutý kola sou docela pěkný si myslil, ale nevim jak by prděli na Felině. No a jinak co se týče lit'áků bych to viděl nak takle : VÝHODY: lépe vypadají, jsou lehčí a tužší než prasknou ( tzn. menší neodpružená hmotnost tj. menší setrvačnost, takže rychlejší brždění na kratší dráze, rychlejší rozjezdy - dříve se roztočí protože je potřeba méně práce ) no a tlumiče mají méně práce. NEVÝHODY: jsou o dost dražší, hůře se shánějí, více se kradou, více členité se více blbě umývají, podle mě dělaj větší kravál ( aspoň moje Apolla, ale zase sem to porovnával s gumama 165 na plecháčích ja mam 185 a je to znát myslim valivý hluk ), jsou náchylnější na poškození jak o obrubák tak od štěrku, v servisu si více naúčtují hlavně pokud na ně nepude narazit normal závaží a smahnou vám tam lepený jako mě - to vyšlo na necelý 200Kč za jedno kolo !, ale ukecal sem ho na 120Kč. Tak to by bylo k litým kolům o kovaných, nebo leštěných, nebo o elektronech radši ani psát nebudu to už je výsada králů. Takže čusik. Martin
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
23.12.06, 21:35 |
|
|
alssh
Příspěvky: 92 Bydliště: Kutáčov
|
Re: litá kola
Martin 007 píše: Zdarec, tak ty obutý kola sou docela pěkný si myslil, ale nevim jak by prděli na Felině. No a jinak co se týče lit'áků bych to viděl nak takle : VÝHODY: lépe vypadají, jsou lehčí a tužší než prasknou ( tzn. menší neodpružená hmotnost tj. menší setrvačnost, takže rychlejší brždění na kratší dráze, rychlejší rozjezdy - dříve se roztočí protože je potřeba méně práce ) no a tlumiče mají méně práce. NEVÝHODY: jsou o dost dražší, hůře se shánějí, více se kradou, více členité se více blbě umývají, podle mě dělaj větší kravál ( aspoň moje Apolla, ale zase sem to porovnával s gumama 165 na plecháčích ja mam 185 a je to znát myslim valivý hluk ), jsou náchylnější na poškození jak o obrubák tak od štěrku, v servisu si více naúčtují hlavně pokud na ně nepude narazit normal závaží a smahnou vám tam lepený jako mě - to vyšlo na necelý 200Kč za jedno kolo !, ale ukecal sem ho na 120Kč. Tak to by bylo k litým kolům o kovaných, nebo leštěných, nebo o elektronech radši ani psát nebudu to už je výsada králů. Takže čusik. Martin
JJ tydle výhody znám. Spíše mně zajímalo, jakýý ma vliv počet paprsků, jejich rozmístění, velikost a tak tadle základní dynamické vlastnosti jsou mi celkem jasné, Kluci radili že todle je už šílenost co řeším tak to neřeším.... asi fakt koupím co se mi bude líbit a bude to vyřešeno
|
25.12.06, 16:17 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Re: litá kola
alssh píše: Martin 007 píše: Zdarec, tak ty obutý kola sou docela pěkný si myslil, ale nevim jak by prděli na Felině. No a jinak co se týče lit'áků bych to viděl nak takle : VÝHODY: lépe vypadají, jsou lehčí a tužší než prasknou ( tzn. menší neodpružená hmotnost tj. menší setrvačnost, takže rychlejší brždění na kratší dráze, rychlejší rozjezdy - dříve se roztočí protože je potřeba méně práce ) no a tlumiče mají méně práce. NEVÝHODY: jsou o dost dražší, hůře se shánějí, více se kradou, více členité se více blbě umývají, podle mě dělaj větší kravál ( aspoň moje Apolla, ale zase sem to porovnával s gumama 165 na plecháčích ja mam 185 a je to znát myslim valivý hluk ), jsou náchylnější na poškození jak o obrubák tak od štěrku, v servisu si více naúčtují hlavně pokud na ně nepude narazit normal závaží a smahnou vám tam lepený jako mě - to vyšlo na necelý 200Kč za jedno kolo !, ale ukecal sem ho na 120Kč. Tak to by bylo k litým kolům o kovaných, nebo leštěných, nebo o elektronech radši ani psát nebudu to už je výsada králů. Takže čusik. Martin JJ tydle výhody znám. Spíše mně zajímalo, jakýý ma vliv počet paprsků, jejich rozmístění, velikost a tak tadle základní dynamické vlastnosti jsou mi celkem jasné, Kluci radili že todle je už šílenost co řeším tak to neřeším.... asi fakt koupím co se mi bude líbit a bude to vyřešeno
ked ta tak velmi zaujima ako ovplyvnuje dynamiku vyzor a pocet lucov tak si zober takto:
-cim vacsia hmotnost tym vacsia zotrvacnost
-cim vacsia merna hustota materialu tym vacsia hmotnost
-cim dalej je nejaka hmota od osi rotacie, tym ma teleso vacsiu zotrvacnost- cize ked mas kus plechu 2 cm od osi otacania tak to lahsie roztocis ako ked mas ten isty kusok 10 cm od osi tak tazsie
ved z toho si to logicky odvod. kuknes na disk a mas zhruba predstavu. a dalo by sa ro aj vycislit, ked si psychopat ako nasi fyzikari na STU .to je len zakladna fyzika, pisal si ze ti je to jasne ale potom by si sa nemal na co pytat kapis?
zdar
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
25.12.06, 16:31 |
|
|
alssh
Příspěvky: 92 Bydliště: Kutáčov
|
Re: litá kola
deekay píše: ked ta tak velmi zaujima ako ovplyvnuje dynamiku vyzor a pocet lucov tak si zober takto: -cim vacsia hmotnost tym vacsia zotrvacnost -cim vacsia merna hustota materialu tym vacsia hmotnost -cim dalej je nejaka hmota od osi rotacie, tym ma teleso vacsiu zotrvacnost- cize ked mas kus plechu 2 cm od osi otacania tak to lahsie roztocis ako ked mas ten isty kusok 10 cm od osi tak tazsie ved z toho si to logicky odvod. kuknes na disk a mas zhruba predstavu. a dalo by sa ro aj vycislit, ked si psychopat ako nasi fyzikari na STU .to je len zakladna fyzika, pisal si ze ti je to jasne ale potom by si sa nemal na co pytat kapis? zdar
jj kapišto sem si to pro jistotu nechal vysvětlit i od jednoho doktora strojaře.
|
28.12.06, 09:36 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Re: litá kola
alssh píše: deekay píše: ked ta tak velmi zaujima ako ovplyvnuje dynamiku vyzor a pocet lucov tak si zober takto: -cim vacsia hmotnost tym vacsia zotrvacnost -cim vacsia merna hustota materialu tym vacsia hmotnost -cim dalej je nejaka hmota od osi rotacie, tym ma teleso vacsiu zotrvacnost- cize ked mas kus plechu 2 cm od osi otacania tak to lahsie roztocis ako ked mas ten isty kusok 10 cm od osi tak tazsie ved z toho si to logicky odvod. kuknes na disk a mas zhruba predstavu. a dalo by sa ro aj vycislit, ked si psychopat ako nasi fyzikari na STU .to je len zakladna fyzika, pisal si ze ti je to jasne ale potom by si sa nemal na co pytat kapis? zdar jj kapišto sem si to pro jistotu nechal vysvětlit i od jednoho doktora strojaře.
a jedneho elektronika, coz som ja ale na fyzike nas riadne drvia, tak sa nieco nalepislo
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
28.12.06, 13:56 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|