Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 16:23



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
 Litá kola 
Autor Zpráva

Příspěvky: 92
Bydliště: Kutáčov
Příspěvek Litá kola
Asi jdu na to moc vědecky, ale chtěl bych si koupit litá kola na Felicii a váhám nad počtem paprsků. Nevíte někdo jestli to nějaký vliv na dynamické vlastnosti. Zatím z tohoto oboru doktorát nemám ale časem bych se k němu chtěl dohrabat. Jinak z nějaké dynamiky co do nás hustili vím že by to vliv mohlo mít. Nevíte něko něco? nebo nezabývá se tímto někdo? Díky


20.12.06, 09:39
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Doktorát taky nemám, ale čistě selským rozumem bych to viděl takto: Určitě to nějaký vliv mít bude, ale podle mne je to naprosto zanedbatelné oproti zbytku auta, který klade daleko větší odpor, takže nemá cenu se tím zabývat.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


20.12.06, 11:43
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 92
Bydliště: Kutáčov
Příspěvek 
Martin píše:
Doktorát taky nemám, ale čistě selským rozumem bych to viděl takto: Určitě to nějaký vliv mít bude, ale podle mne je to naprosto zanedbatelné oproti zbytku auta, který klade daleko větší odpor, takže nemá cenu se tím zabývat.

Jak se to vezme. chtěl bych jít do širších pneu a tak bych chtěl minimalizovat ztráty :cry:


20.12.06, 16:04
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 544
Bydliště: Praha
Příspěvek 
nejvetsi ztraty jsou valivim odporem pneu a obecne se kazdej snazi mit co nejmensi neodpruzene hmoty tot vse co k tomu muzu rict


20.12.06, 16:06
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
zozdíly tam sou minimální tak vybírej podle toho co se ti líbí

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


20.12.06, 18:08
Profil ICQ
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
U feldy toto neresit :D nema to cenu
To tak u auta co mam ja na obrazku, ktery jede 400kmph :)

Jedine cim min paprsku :arrow: tim lepci cisteni :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


20.12.06, 18:14
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
osobně bych šel do tohohle http://www.aukro.cz/item151665352_alu_1 ... 00_mm.html

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


20.12.06, 18:54
Profil ICQ

Příspěvky: 92
Bydliště: Kutáčov
Příspěvek 
Sadra17 píše:

15" je moc, uvažuju o 14" co jsou na felinu legal :wink: a asi vícepaprskové ty hrubé se mi moc nelíbí :(
Tož synci Ďýky za rady, nebudu to řešit a vyberu co se bude líbit.


21.12.06, 08:00
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
http://skoda.stable.cz/cz/index.php?act ... 5&offset=0 origo

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


21.12.06, 19:39
Profil ICQ
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek litá kola
Zdarec, tak ty obutý kola sou docela pěkný si myslil, ale nevim jak by prděli na Felině. No a jinak co se týče lit'áků bych to viděl nak takle : VÝHODY: lépe vypadají, jsou lehčí a tužší než prasknou :) ( tzn. menší neodpružená hmotnost tj. menší setrvačnost, takže rychlejší brždění na kratší dráze, rychlejší rozjezdy - dříve se roztočí protože je potřeba méně práce ) no a tlumiče mají méně práce. NEVÝHODY: jsou o dost dražší, hůře se shánějí, více se kradou, více členité se více blbě umývají, podle mě dělaj větší kravál ( aspoň moje Apolla, ale zase sem to porovnával s gumama 165 na plecháčích ja mam 185 a je to znát myslim valivý hluk ), jsou náchylnější na poškození jak o obrubák tak od štěrku, v servisu si více naúčtují hlavně pokud na ně nepude narazit normal závaží a smahnou vám tam lepený jako mě - to vyšlo na necelý 200Kč za jedno kolo !, ale ukecal sem ho na 120Kč. Tak to by bylo k litým kolům o kovaných, nebo leštěných, nebo o elektronech radši ani psát nebudu to už je výsada králů. Takže čusik. Martin

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


23.12.06, 21:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 92
Bydliště: Kutáčov
Příspěvek Re: litá kola
Martin 007 píše:
Zdarec, tak ty obutý kola sou docela pěkný si myslil, ale nevim jak by prděli na Felině. No a jinak co se týče lit'áků bych to viděl nak takle : VÝHODY: lépe vypadají, jsou lehčí a tužší než prasknou :) ( tzn. menší neodpružená hmotnost tj. menší setrvačnost, takže rychlejší brždění na kratší dráze, rychlejší rozjezdy - dříve se roztočí protože je potřeba méně práce ) no a tlumiče mají méně práce. NEVÝHODY: jsou o dost dražší, hůře se shánějí, více se kradou, více členité se více blbě umývají, podle mě dělaj větší kravál ( aspoň moje Apolla, ale zase sem to porovnával s gumama 165 na plecháčích ja mam 185 a je to znát myslim valivý hluk ), jsou náchylnější na poškození jak o obrubák tak od štěrku, v servisu si více naúčtují hlavně pokud na ně nepude narazit normal závaží a smahnou vám tam lepený jako mě - to vyšlo na necelý 200Kč za jedno kolo !, ale ukecal sem ho na 120Kč. Tak to by bylo k litým kolům o kovaných, nebo leštěných, nebo o elektronech radši ani psát nebudu to už je výsada králů. Takže čusik. Martin

JJ tydle výhody znám. Spíše mně zajímalo, jakýý ma vliv počet paprsků, jejich rozmístění, velikost a tak tadle základní dynamické vlastnosti jsou mi celkem jasné, Kluci radili že todle je už šílenost co řeším tak to neřeším.... asi fakt koupím co se mi bude líbit a bude to vyřešeno ;)


25.12.06, 16:17
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek Re: litá kola
alssh píše:
Martin 007 píše:
Zdarec, tak ty obutý kola sou docela pěkný si myslil, ale nevim jak by prděli na Felině. No a jinak co se týče lit'áků bych to viděl nak takle : VÝHODY: lépe vypadají, jsou lehčí a tužší než prasknou :) ( tzn. menší neodpružená hmotnost tj. menší setrvačnost, takže rychlejší brždění na kratší dráze, rychlejší rozjezdy - dříve se roztočí protože je potřeba méně práce ) no a tlumiče mají méně práce. NEVÝHODY: jsou o dost dražší, hůře se shánějí, více se kradou, více členité se více blbě umývají, podle mě dělaj větší kravál ( aspoň moje Apolla, ale zase sem to porovnával s gumama 165 na plecháčích ja mam 185 a je to znát myslim valivý hluk ), jsou náchylnější na poškození jak o obrubák tak od štěrku, v servisu si více naúčtují hlavně pokud na ně nepude narazit normal závaží a smahnou vám tam lepený jako mě - to vyšlo na necelý 200Kč za jedno kolo !, ale ukecal sem ho na 120Kč. Tak to by bylo k litým kolům o kovaných, nebo leštěných, nebo o elektronech radši ani psát nebudu to už je výsada králů. Takže čusik. Martin

JJ tydle výhody znám. Spíše mně zajímalo, jakýý ma vliv počet paprsků, jejich rozmístění, velikost a tak tadle základní dynamické vlastnosti jsou mi celkem jasné, Kluci radili že todle je už šílenost co řeším tak to neřeším.... asi fakt koupím co se mi bude líbit a bude to vyřešeno ;)


ked ta tak velmi zaujima ako ovplyvnuje dynamiku vyzor a pocet lucov tak si zober takto:
-cim vacsia hmotnost tym vacsia zotrvacnost
-cim vacsia merna hustota materialu tym vacsia hmotnost
-cim dalej je nejaka hmota od osi rotacie, tym ma teleso vacsiu zotrvacnost- cize ked mas kus plechu 2 cm od osi otacania tak to lahsie roztocis ako ked mas ten isty kusok 10 cm od osi tak tazsie


ved z toho si to logicky odvod. kuknes na disk a mas zhruba predstavu. a dalo by sa ro aj vycislit, ked si psychopat ako nasi fyzikari na STU .to je len zakladna fyzika, pisal si ze ti je to jasne ale potom by si sa nemal na co pytat :) kapis?
:lol: :lol:

zdar

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


25.12.06, 16:31
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 92
Bydliště: Kutáčov
Příspěvek Re: litá kola
deekay píše:
ked ta tak velmi zaujima ako ovplyvnuje dynamiku vyzor a pocet lucov tak si zober takto:
-cim vacsia hmotnost tym vacsia zotrvacnost
-cim vacsia merna hustota materialu tym vacsia hmotnost
-cim dalej je nejaka hmota od osi rotacie, tym ma teleso vacsiu zotrvacnost- cize ked mas kus plechu 2 cm od osi otacania tak to lahsie roztocis ako ked mas ten isty kusok 10 cm od osi tak tazsie


ved z toho si to logicky odvod. kuknes na disk a mas zhruba predstavu. a dalo by sa ro aj vycislit, ked si psychopat ako nasi fyzikari na STU .to je len zakladna fyzika, pisal si ze ti je to jasne ale potom by si sa nemal na co pytat :) kapis?
:lol: :lol:

zdar

jj kapišto :lol: sem si to pro jistotu nechal vysvětlit i od jednoho doktora strojaře. :lol:


28.12.06, 09:36
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek Re: litá kola
alssh píše:
deekay píše:
ked ta tak velmi zaujima ako ovplyvnuje dynamiku vyzor a pocet lucov tak si zober takto:
-cim vacsia hmotnost tym vacsia zotrvacnost
-cim vacsia merna hustota materialu tym vacsia hmotnost
-cim dalej je nejaka hmota od osi rotacie, tym ma teleso vacsiu zotrvacnost- cize ked mas kus plechu 2 cm od osi otacania tak to lahsie roztocis ako ked mas ten isty kusok 10 cm od osi tak tazsie


ved z toho si to logicky odvod. kuknes na disk a mas zhruba predstavu. a dalo by sa ro aj vycislit, ked si psychopat ako nasi fyzikari na STU .to je len zakladna fyzika, pisal si ze ti je to jasne ale potom by si sa nemal na co pytat :) kapis?
:lol: :lol:

zdar

jj kapišto :lol: sem si to pro jistotu nechal vysvětlit i od jednoho doktora strojaře. :lol:


a jedneho elektronika, coz som ja :lol: :lol: :lol: :lol: ale na fyzike nas riadne drvia, tak sa nieco nalepislo :D

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


28.12.06, 13:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 14 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz