Rostmen píše:
Přínos je samozřejmě ve snížení valivého odporu a hlučnosti.
Ložisko na pastorku "PLC 65-4 ", jsou ve skutečnosti dvě kuželíková ložiska umístěná v domečku proti sobě.
Vůle tohoto "ložiska" je daná z výroby, umístěním přesně broušené podložky mezi vnitřní kroužky ložiska a pohromadě drží díky stažení pojišťovací maticí pastorku.Náhrada za kuličková ložiska úplně bez problému.S radiálním zatížením jsem uvažoval. S jakým zvláštním axiálním zatížením je třeba uvažovat na převodovce? Klasická převodovka pro kyvná, nebo vlečená ramena, včetně diferenciálu má minimální axiální zatížení. Je pravda, že kuželíková ložiska umožňují snadnější seřízení zubových vůlí talířového kola a pastorku, následně ustavení diferenciálu ve skříni. Na hnacím hřídeli nemají tato ložiska opodstatnění vůbec. Pomíjím výšší životnost kuželíkových ložisek, která je nesporná a možnost dodatečného seřízení vůlí během provozu, které stejně nikdo nedělá.
Vidím, že mi nezbyde nic jiného než to za dlouhých zimních večerů na zkusit na zbytečné převodovce přebudovat.
Škodě zdar
Skoda 742 ma sikme ozubeni, jinak by to hucelo jako S1201
Takze co se hlucnosti a treni tyka, doporucuji dobry olej a nova originalni loziska. Vymena lozisek za kulickova by mohla napadnout snad jen konstruktera traktoru v duchodu, ktery zrovna zakopal manzelku a nema co by roupama delal za kraviny, ale i v tom pripade bych doporucil venovat ze zavodum malotraktoru do vrchu.