Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 08:13



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
 Ložiska v převodovce 
Autor Zpráva
Příspěvek Ložiska v převodovce
Nezkoušel jste někdo přepočítat zatížení kuželíkových ložisek v převodovce Škody na kuličková? Vůle mezi zuby kol by se
přece dala vymezit klasicky.Vím, že je to o životnosti, ale převodovky s kuličkovými ložisky jsou běžné.

Pedro


17.3.06, 12:29
Pspvek Reklama

   
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Ložiska v převodovce
Rostmen píše:
Nezkoušel jste někdo přepočítat zatížení kuželíkových ložisek v převodovce Škody na kuličková? Vůle mezi zuby kol by se
přece dala vymezit klasicky.Vím, že je to o životnosti, ale převodovky s kuličkovými ložisky jsou běžné.

Pedro

Mozna malo chapu, ale jaky by melo ucel pouzivat kulickova loziska? Co dobreho by to prineslo provozu?


17.3.06, 13:54
Profil ICQ YIM
Příspěvek Re: Ložiska v převodovce
Rostmen píše:
Nezkoušel jste někdo přepočítat zatížení kuželíkových ložisek v převodovce Škody na kuličková? Vůle mezi zuby kol by se
přece dala vymezit klasicky.Vím, že je to o životnosti, ale převodovky s kuličkovými ložisky jsou běžné.

Pedro


A jaky je predpokladany prinos?
Obavam se, ze by kulickova loziska velikosti, ktera by tam ev. sla dat, budou mit problem s axialnimi silami. Nahradu loziska (PLC64-5 ??) na pastorku kulickovym si moc nedovedu predstavit..


21.3.06, 15:46
Příspěvek 
Přínos je samozřejmě ve snížení valivého odporu a hlučnosti.
Ložisko na pastorku "PLC 65-4 ", jsou ve skutečnosti dvě kuželíková ložiska umístěná v domečku proti sobě.
Vůle tohoto "ložiska" je daná z výroby, umístěním přesně broušené podložky mezi vnitřní kroužky ložiska a pohromadě drží díky stažení pojišťovací maticí pastorku.Náhrada za kuličková ložiska úplně bez problému.S radiálním zatížením jsem uvažoval. S jakým zvláštním axiálním zatížením je třeba uvažovat na převodovce? Klasická převodovka pro kyvná, nebo vlečená ramena, včetně diferenciálu má minimální axiální zatížení. Je pravda, že kuželíková ložiska umožňují snadnější seřízení zubových vůlí talířového kola a pastorku, následně ustavení diferenciálu ve skříni. Na hnacím hřídeli nemají tato ložiska opodstatnění vůbec. Pomíjím výšší životnost kuželíkových ložisek, která je nesporná a možnost dodatečného seřízení vůlí během provozu, které stejně nikdo nedělá.
Vidím, že mi nezbyde nic jiného než to za dlouhých zimních večerů na zkusit na zbytečné převodovce přebudovat.

Škodě zdar


5.6.06, 14:05
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Rostmen píše:
Přínos je samozřejmě ve snížení valivého odporu a hlučnosti.
Ložisko na pastorku "PLC 65-4 ", jsou ve skutečnosti dvě kuželíková ložiska umístěná v domečku proti sobě.
Vůle tohoto "ložiska" je daná z výroby, umístěním přesně broušené podložky mezi vnitřní kroužky ložiska a pohromadě drží díky stažení pojišťovací maticí pastorku.Náhrada za kuličková ložiska úplně bez problému.S radiálním zatížením jsem uvažoval. S jakým zvláštním axiálním zatížením je třeba uvažovat na převodovce? Klasická převodovka pro kyvná, nebo vlečená ramena, včetně diferenciálu má minimální axiální zatížení. Je pravda, že kuželíková ložiska umožňují snadnější seřízení zubových vůlí talířového kola a pastorku, následně ustavení diferenciálu ve skříni. Na hnacím hřídeli nemají tato ložiska opodstatnění vůbec. Pomíjím výšší životnost kuželíkových ložisek, která je nesporná a možnost dodatečného seřízení vůlí během provozu, které stejně nikdo nedělá.
Vidím, že mi nezbyde nic jiného než to za dlouhých zimních večerů na zkusit na zbytečné převodovce přebudovat.

Škodě zdar


Skoda 742 ma sikme ozubeni, jinak by to hucelo jako S1201 :-) Takze co se hlucnosti a treni tyka, doporucuji dobry olej a nova originalni loziska. Vymena lozisek za kulickova by mohla napadnout snad jen konstruktera traktoru v duchodu, ktery zrovna zakopal manzelku a nema co by roupama delal za kraviny, ale i v tom pripade bych doporucil venovat ze zavodum malotraktoru do vrchu. :-)

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


5.6.06, 19:10
Profil ICQ YIM
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 5 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz