Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 00:37



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Forman 1992-přetěsnění převodovky II. 
Autor Zpráva

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
A není už lepší koupit za pětikilo druhou almaru z vrakáče, než se marastit s opravou?

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


7.6.07, 18:50
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 54
Příspěvek 
[quote="Drak"]A není už lepší koupit za pětikilo druhou almaru z vrakáče, než se marastit s opravou?[/quote]

Pokud bych v okolí věděl o vrakáči, kde ji za 500 koupim, tak možná (pominu, že na ní nepoznám jak moc a kudy teče), ale moje informace přidávají za těch 500 jednu nulu, a to už je o něčem jiném...

_________________
Forman 1992


7.6.07, 19:02
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
:shock: Odkud prokristovyrány seš? To bych je nakopal do řiti, normální cena almary na vrakáču je 500-1000,- podle stavu. A jestli teče poznáš hned, rozdíl mezi vykoupanou a suchou almarou je znatelnej.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


7.6.07, 19:09
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 54
Příspěvek 
[quote="Drak"]:shock: Odkud prokristovyrány seš? To bych je nakopal do řiti, normální cena almary na vrakáču je 500-1000,- podle stavu. A jestli teče poznáš h :cry: ned, rozdíl mezi vykoupanou a suchou almarou je znatelnej.[/quote]

Praha............ :cry:

_________________
Forman 1992


7.6.07, 19:26
Profil

Příspěvky: 54
Příspěvek 
Ahoj,
takže převodovka je rozložená, bohužel jsem po otevření zjistitl, že abych se dostal k tyči řazení, musím vyndat všechny hřídele i s kolečky (naštěstí, alespoň zatím, drži hřídele vcelku :-) ). Potřeboval bych radu :
- šroub, který drží objímku na tyči řazení na konci tyče řazení byl pravděpodobně v závitu něčím zalepený-je nějaký typ čím, případně je to nutné? Napadl mě tmel, kterým se tmelí šrouby na třmenech brzd, ale nevím, jestli je odolný proti oleji.
- na druhé objímce na tyči řazení jsou 2 kolíky, větší o průměru asi 5 mm a uvnitř něho ještě jeden s menším průměrem- má to tak být? V katalogu vidím jenom jeden, a nenapadá mě, proč tam cpát dva do sebe
-na kolečku 5 , které jsem sundával před rozebráním, jsou synchronizační západky (je to takový asi 1,5 mm silný obdélníkový plíšek a výstupkem uprostřed z jedné strany), kolik jich tam má na jednom kolečku, resp. synchronu být (mám po rezebrání 3, ale nejsem si jistý, jestli mi někaký nevypadl, uvnitř převodovky to také vypadá,že jsou 3 na jedno kolo).

Díky.

_________________
Forman 1992


10.6.07, 09:24
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
možno ti to pomôže
http://www.vagcat.com/p/B107/201000.png
http://www.vagcat.com/p/B107/202000.png
http://www.vagcat.com/p/B107/204000.png
http://www.vagcat.com/p/B107/205000.png
http://www.vagcat.com/p/B107/206000.png

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


10.6.07, 13:38
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2939
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek 
cmd píše:
Ahoj,
takže převodovka je rozložená, bohužel jsem po otevření zjistitl, že abych se dostal k tyči řazení, musím vyndat všechny hřídele i s kolečky (naštěstí, alespoň zatím, drži hřídele vcelku :-) ). Potřeboval bych radu :
- šroub, který drží objímku na tyči řazení na konci tyče řazení byl pravděpodobně v závitu něčím zalepený-je nějaký typ čím, případně je to nutné? Napadl mě tmel, kterým se tmelí šrouby na třmenech brzd, ale nevím, jestli je odolný proti oleji.
- na druhé objímce na tyči řazení jsou 2 kolíky, větší o průměru asi 5 mm a uvnitř něho ještě jeden s menším průměrem- má to tak být? V katalogu vidím jenom jeden, a nenapadá mě, proč tam cpát dva do sebe
-na kolečku 5 , které jsem sundával před rozebráním, jsou synchronizační západky (je to takový asi 1,5 mm silný obdélníkový plíšek a výstupkem uprostřed z jedné strany), kolik jich tam má na jednom kolečku, resp. synchronu být (mám po rezebrání 3, ale nejsem si jistý, jestli mi někaký nevypadl, uvnitř převodovky to také vypadá,že jsou 3 na jedno kolo).

Díky.


Synchronizacni zapadky -(je to takový asi 1,5 mm silný obdélníkový plíšek a výstupkem uprostřed z jedné strany) jo tak to maji byt 3 kusy - vic bys jich tam stejne nenacpal protoze jsou tam na ne nejake drazky...


10.6.07, 19:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4693
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek Re: Forman 1992-přetěsnění převodovky II.
cmd píše:
Ahoj,
prosím o pomoc. Po dlouhém odhodlávání jsem se pustil do přetěsnění převodovky. Bohužel si připadám jako blázen, protože momentálně na autě už moc k rozebrání nezbývá, ale spíš bych vyndal motor, než převodovku. Nevím, zda se mohlo levé uložení nějak vzpříčit (přijde mi, že je převodovka nakloněná dopředu), nebo jsem zapomněl na nějaké uchycení, ale ať zvedám motor a převodky jak zvedám, levý úchyt se nechce uvolnit.

- až tu převodovku vyndám (jestli), má někdo zkušenost s přetěsněním- podle Miloše v příspěvku ve fóru dříve mám "rozevřít", odmastit, zatmelit, a znovu sešroubovat. jenže převodovka má dvě dělící roviny, jednu na straně u setrvačníku, druhou na konci u levého uložení a já potřebuji přetěsnit obě. Nerosype se mi, když odtáhnu to zadní víko na straně uložení?

Prosím, nepiště, že jsem matla, nebo jsem se do toho neměl pouštět. Rybník pod autem už opravdu byl nesnesitelný, nemluvě o tom, že i olej něco stojí. Kdybych měl na nové auto, nejezdím ve Formanu z 92, a u různých "mistrů" servisů jsem se už spálil.

Díky všem.
nechceš komplet celou převodofku aj s poloosama za 1000 a máš to bez práce a dám ti ktomu aj polosy valila bez problémů


12.6.07, 19:28
Profil ICQ

Příspěvky: 54
Příspěvek Re: Forman 1992-přetěsnění převodovky II.
[quote="škodař"][quote="cmd"]Ahoj,
prosím o pomoc. Po dlouhém odhodlávání jsem se pustil do přetěsnění převodovky. Bohužel si připadám jako blázen, protože momentálně na autě už moc k rozebrání nezbývá, ale spíš bych vyndal motor, než převodovku. Nevím, zda se mohlo levé uložení nějak vzpříčit (přijde mi, že je převodovka nakloněná dopředu), nebo jsem zapomněl na nějaké uchycení, ale ať zvedám motor a převodky jak zvedám, levý úchyt se nechce uvolnit.

- až tu převodovku vyndám (jestli), má někdo zkušenost s přetěsněním- podle Miloše v příspěvku ve fóru dříve mám "rozevřít", odmastit, zatmelit, a znovu sešroubovat. jenže převodovka má dvě dělící roviny, jednu na straně u setrvačníku, druhou na konci u levého uložení a já potřebuji přetěsnit obě. Nerosype se mi, když odtáhnu to zadní víko na straně uložení?

Prosím, nepiště, že jsem matla, nebo jsem se do toho neměl pouštět. Rybník pod autem už opravdu byl nesnesitelný, nemluvě o tom, že i olej něco stojí. Kdybych měl na nové auto, nejezdím ve Formanu z 92, a u různých "mistrů" servisů jsem se už spálil.

Díky všem.[/quote]nechceš komplet celou převodofku aj s poloosama za 1000 a máš to bez práce a dám ti ktomu aj polosy valila bez problémů[/quote]

Pozdě, teď už to přece nevzdám :-), ale kdyby se nepodařilo složit, tak se ozvu, díky.

_________________
Forman 1992


13.6.07, 17:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4693
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek Re: Forman 1992-přetěsnění převodovky II.
cmd píše:
škodař píše:
cmd píše:
Ahoj,
prosím o pomoc. Po dlouhém odhodlávání jsem se pustil do přetěsnění převodovky. Bohužel si připadám jako blázen, protože momentálně na autě už moc k rozebrání nezbývá, ale spíš bych vyndal motor, než převodovku. Nevím, zda se mohlo levé uložení nějak vzpříčit (přijde mi, že je převodovka nakloněná dopředu), nebo jsem zapomněl na nějaké uchycení, ale ať zvedám motor a převodky jak zvedám, levý úchyt se nechce uvolnit.

- až tu převodovku vyndám (jestli), má někdo zkušenost s přetěsněním- podle Miloše v příspěvku ve fóru dříve mám "rozevřít", odmastit, zatmelit, a znovu sešroubovat. jenže převodovka má dvě dělící roviny, jednu na straně u setrvačníku, druhou na konci u levého uložení a já potřebuji přetěsnit obě. Nerosype se mi, když odtáhnu to zadní víko na straně uložení?

Prosím, nepiště, že jsem matla, nebo jsem se do toho neměl pouštět. Rybník pod autem už opravdu byl nesnesitelný, nemluvě o tom, že i olej něco stojí. Kdybych měl na nové auto, nejezdím ve Formanu z 92, a u různých "mistrů" servisů jsem se už spálil.

Díky všem.
nechceš komplet celou převodofku aj s poloosama za 1000 a máš to bez práce a dám ti ktomu aj polosy valila bez problémů


Pozdě, teď už to přece nevzdám :-), ale kdyby se nepodařilo složit, tak se ozvu, díky.
ok převodofka mi leží v dílně chtěl sem ju kdysik použít na motokáru ale zešlo stoho inak je to z karburátorovího fáčka kterýmu uhnil bržák jak drží tlumiče a pružiny a bylo celí prohnilí nemnelo cenu to spraovat


13.6.07, 20:53
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2939
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek 
tak jak pokracuje oprava prevodovky?? podarilo se hridela a vlastne cely pajsl vykuchat ven a tycku vymenit??


13.6.07, 21:26
Profil

Příspěvky: 54
Příspěvek 
[quote="DRYVER"]tak jak pokracuje oprava prevodovky?? podarilo se hridela a vlastne cely pajsl vykuchat ven a tycku vymenit??[/quote]

Ahoj, momentalně žadný pokrok, sháním ten tmel-lepidlo (údajně so tomu říká tekutá pérovka) na šroub v tyči řazení, doufám, že to dneska seženu a začno konečně taky něco skládat, ne jenom rozebírat :-).

_________________
Forman 1992


15.6.07, 06:28
Profil

Příspěvky: 54
Příspěvek 
Ahoj, všem, takže v neděli jsem to všechno konečně sesadil, nalil olej a zkušebně alepoň asi 5 km projel. Zatím to po třech dnech vypadá, že (snad) neteče.
Souhrn: především díky za pomoc, zejména Dryverovi. Kdybyste se chtěli zeptat, jestli bych do toho šel znovu, tak vážně nevím. Po druhé by to určitě šlo lépe, ale na konci už jsem byl tak zničený, že mi snad bylo i jedno, jestli to pojede. Dávat tam převodovku zpátky v jednm je pekelný opruz. Na druhou stranu, jestli to bude opravdu držet a pojede, tak je to vážně změna oproti stavu, kdy jsem musel při každé zastávce cpát pod auto pekáč na olej. Celkem mi to trvalo 2 měsíce, ale v podstatě jsem mohl makat jenom o víkendech, a dost dlouho mě zdrželo laborování, jak tam patří řadící objímky a další díly, aby to správně řadilo, navíc mně zdržela i prasklá pružina v kloubu kulisy řazení, to mě při sestavování zmátlo. Kromě převodovky se vařily drobné díry v podběhu, natíralo a měnil jedne hnací kloub v náboji kola. Náklady 235 Kč řadící tyčka, asi 150 celkem boční gufera a gufero řadící tyče, tmel (po dobré zkušenosti z olejové vany používám drahý, ale na rozdíl od jiných, které jsem zkoušel držící Loctite UltraCopper tuba cca 300 g asi 400 Kč-přes polovinu tuby mi ale zbylo), silentblok uložení převodovky asi 190, ten vadný kloub řazení s prasklou pružinou asi 400 komplet , celkem převodovka v dílech a materiálu asi 1400. Spojka i s ložiskem asi 1600 (Sachs). Práce gratis :-). Kdyby do toho chtěl někdo jít, základní a nezbytný předpoklad je podle mně garáž a dva plně funkčn í hevery, při rozebírání zejmína 5 pozor, synchronizační objímky a západky rády vystřelují po okolí.

_________________
Forman 1992


17.7.07, 20:18
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz