Favorit: spojka zabírá u podlahy
Autor |
Zpráva |
medvidek
Příspěvky: 2 Bydliště: Křemže
|
Favorit: spojka zabírá u podlahy
zdravím; měl jsem asi podobný problém jako kolega v http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=9552 jen s tím, že spojka u mého Favorita (136, 1989, 130tkm) zabírala až těsně u podlahy, zpátečka při běžícím motoru šla jen přes zuby a se zvukovým doprovodem, ale pedál spojky byl asi o 1cm _výše_ než brzdový (pokud jsem ho vyšlápnul a pustil). Spojku zabírat výše jsem přiměl utažením matky na druhé straně táhla asi o 0.8 cm (20x jsem otočil klíčem doprava co to šlo, takže asi o 8 závitů), čímž jsem spojkový pedál podle mě ještě více zdvihl (i když _viditelný_ rozdíl oproti původní poloze to není ). Zpátečka teď zařadit jde zcela bez problémů a doprovodných zvuků tak jak jsem byl zvyklý z doby, kdy jsem žádný problém v tomto směru nepozoroval. Není ale nějaká závada někde vedle pořád přítomná? Dík za rady/uklidnění Honza
|
9.9.08, 21:57 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Favorit: spojka zabírá u podlahy
ak si tú spojku toľko priiahol nepreklzuje ti 5ka? ak áno je to už na výmenu spojky ak nie tak je to dobré...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
9.9.08, 22:24 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
ten pedál musíš mít trochu na pedálem brzdy a na problém poukazuje že spojka jde těžko vyšlápnout to už je její konec miloš
|
10.9.08, 05:56 |
|
|
medvidek
Příspěvky: 2 Bydliště: Křemže
|
myself:
oprava případné nejednoznačnosti vyložení_si textu "20x jsem otočil klíčem doprava co to šlo, takže asi o 8 závitů":
mělo být "20x jsem otočil klíčem doprava co mi prostor kolem klíče dovolil, takže asi o 8 závitů"
ne že bych to dotáhl na konec závitu toho převlečníku přes bovden (i když i to je možné, počet volných závitů před matkou jsem už nezjišťoval).
michalkatka:
5ku zkusím až bude možnost. Prokluzivání se pozná jak? že motor při zatažené ruční brzdě a zařazené 5tce a 2500otáčkách hned po puštění pedálu nechcípne? Nebo subjektivně, že nemá záběr? nebo to vydává nějaký zvuk?
milos:
spojka (resp. pedál) se netváří nikterak ztuhle (alespoň ne jinak než jak si ji vybavuju z dřívější doby), snad jen že při sešlapování jde nejprve s nějakou tuhostí (ale řekl bych "normální") a tak od 2/3 dráhy (v 1/3 výšky, tj. blíže k podlaze) se najednou tuhost zmenší a sešlapování až do konce dráhy k podlaze je mnohem lehčí (ale to dělalo už od "začatku", tedy asi od 50tkm co jsme ho koupili).
Tento efekt (náhlého ulehčení sešlápnutí) jsem během potíží se záběrem `až u podlahy' nepozoroval (možná jsem byl příliš upnut na sledování, zda se podaří vůbec zařadit zpátečku).
Mohu Vaši poznámku "na problém poukazuje že spojka jde těžko vyšlápnout" chápat jako "na problém by poukazovalo kdyby spojka šla těžko vyšlápnout"
Dík všem. H.
|
10.9.08, 12:03 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
medvidek píše: Prokluzivání se pozná jak? že motor při zatažené ruční brzdě a zařazené 5tce a 2500otáčkách hned po puštění pedálu nechcípne?
Tak bych to netrápil, rozjel bych to na čtyřku do 3000 otáček a pak bych dupl na plyn až na podlahu. Pokud otáčky vzrostou rychleji než rychlost, spojka prokluzuje.
|
10.9.08, 12:18 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Základní otázka... kdy se naposledy měnila spojka, ložisko a přítlačák?
Na Puntu nám blbě vystavovala spojka, když se přidřelo ložisko a probrousilo se skrz...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
10.9.08, 12:27 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
nevím jak to popsat když je spojka nová přítlačák je skoro rovný a jde lehce vyšlápnout čím je spopjka starší tak se přítlačák jakoby rozevírá a klade větší odpor miloš
|
10.9.08, 13:28 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
No prostě jestli to má najeto přes 100 tkm a nikdo to neměnil, tak to čeká tebe
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
10.9.08, 14:21 |
|
|
FerdikF
Příspěvky: 784 Bydliště: Chrudimsko
|
Re: Favorit: spojka zabírá u podlahy
medvidek píše: zdravím; měl jsem asi podobný problém jako kolega v http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=9552 jen s tím, že spojka u mého Favorita (136, 1989, 130tkm) zabírala až těsně u podlahy, zpátečka při běžícím motoru šla jen přes zuby a se zvukovým doprovodem, ale pedál spojky byl asi o 1cm _výše_ než brzdový (pokud jsem ho vyšlápnul a pustil). Spojku zabírat výše jsem přiměl utažením matky na druhé straně táhla asi o 0.8 cm (20x jsem otočil klíčem doprava co to šlo, takže asi o 8 závitů), čímž jsem spojkový pedál podle mě ještě více zdvihl (i když _viditelný_ rozdíl oproti původní poloze to není ). Zpátečka teď zařadit jde zcela bez problémů a doprovodných zvuků tak jak jsem byl zvyklý z doby, kdy jsem žádný problém v tomto směru nepozoroval. Není ale nějaká závada někde vedle pořád přítomná? Dík za rady/uklidnění Honza
Tak já už mám od té doby spojku novou. Začala mi při sešlápnutí klapat, tak se to rozdělalo a měl jsem ložisko skoro skrz přítlačák. Teď jde spojka nádherně lehoučko a má mnohem kratší chod. Co mě překvapilo, že už asi po dvou tis. km ložisko slyším znova.
_________________ Forman Glxi r.v.93 karbec 43Kw lpg
Ford Fiesta r.v.91 37kw
|
10.9.08, 18:33 |
|
|
v.kalandra
Příspěvky: 728 Bydliště: Sedlec (okres Litoměřice)
|
Jen bych se taky přidal k debatě. protože mam podobny problem! Taky když sešlápnu spojku tak tuhost pedálu má stejný průběh. sešlápnu ji ale někdy mi tam ty kvalty nejdou nacpat. A kdyz rozjedu jedničku,sešlápnu spojku a necham tam jedničku tak slyším jakoby takové pískání,jakoby se pořád točila. No proste mi to prijde ze i kdyz ji seslapnu tak zabira u podlahy a nerozepne uplně. Není to že by mi prokluzovala když ji pustim,ale spis naopak ze kdyby prokluzovat měla tak neprokluzuje dostatečně! Co se týka serizovaci matice tak jsem ji posunul asi o 1cm a trochu se to zlepsilo bych rekl. ale par dnu a bylo to zase. tak jsem zase posunul.....ted jsem na konci zavitovky a řadim a citím zuby, nastesti slyset jeste nejsou.
Jak to teda bude s opravou? To si člověk doma na koleni asi neuděla co? to chce vytahnout motor nebo spustit aby se k tomu dostalo. A co se v tomhle případě běžně vymněnuje? abych měl cenovou představu a jak dlouho to muze servisu trvat? Díky, Váš laik na mechaniku ale zkušenej elektrikář
_________________ Favorit 136L + LPG LovTec (Ořechově hnědý SYC6655) Yamaha Virago 750
|
25.10.08, 21:43 |
|
|
PJDefort
Příspěvky: 1357 Bydliště: Teplice
|
Taky mi to dělá při zařazený jedničce, že když jedu a vyšlápnu spojku že to slyšim pískat (zvuk asi jako na setrvačníku u autíčka) to je podle mě normální..na druhou stranu mám spojku taky dost v hajzlu asi, protože když se rozjíždim nebo couvám do kopce, tak musim aspoň na 2500 otáček a spojku pustit mnohem víc než na rovince..kvalty dou pěkně a spojku mám o malinko níž než brzdu..to už je taky v háji co?..
_________________ Škoda Felicia Magic 1.3 MPI 50kW, najeto 59 000 km
|
26.10.08, 07:12 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
vymeniť komplet spojkovú sadu ( prítlačák, lamela ložisko )....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
26.10.08, 07:51 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
Len pre istotu. Ked spojka zabera pri podlahe je uz zodrana a ked hore kratko po stlaceni je nova?
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
26.10.08, 08:04 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
septim píše: Len pre istotu. Ked spojka zabera pri podlahe je uz zodrana a ked hore kratko po stlaceni je nova?
ani nie, čím kratšia je dráha preklzovania tým je spojka na tom lepšie, čím je dlhšia tým je horšia...
mne pred výmenou začínala zaberať cca 3cm od podlahy a ešte preklzovala 5cm od hora... teraz po výmene začne zaberať približne v 2/3 svojej dráhy a v 1/2 je úplne bez preklzu....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
26.10.08, 08:18 |
|
|
v.kalandra
Příspěvky: 728 Bydliště: Sedlec (okres Litoměřice)
|
michalkatka píše: septim píše: Len pre istotu. Ked spojka zabera pri podlahe je uz zodrana a ked hore kratko po stlaceni je nova? ani nie, čím kratšia je dráha preklzovania tým je spojka na tom lepšie, čím je dlhšia tým je horšia... mne pred výmenou začínala zaberať cca 3cm od podlahy a ešte preklzovala 5cm od hora... teraz po výmene začne zaberať približne v 2/3 svojej dráhy a v 1/2 je úplne bez preklzu....
No to je prave to jak rikas. Mne se ani nezdá že by se změnil záběr, zabírá mi pořád stejně. Ale to rozepínaní spojky se mi zdá že se pořád "posouvá" a zmenšuje jakoby. No nic, takže spojku vymněnit. Nějaka značka co byste doporučili? Videl jsem tady Valeo a pak možná ještě něco. Slyšel jsem že Sachs sou dobrý ale že se prej nedoplatim
_________________ Favorit 136L + LPG LovTec (Ořechově hnědý SYC6655) Yamaha Virago 750
|
26.10.08, 08:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|