Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 12:04



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
 4q so stálym prevodom 3,9 
Autor Zpráva

Příspěvky: 128
Bydliště: Košice, staré mesto
Příspěvek 4q so stálym prevodom 3,9
Chcel by som sa spýtať, či má niekto skúsenosti s vyskladanou 4q prevodovkou a diferákom 3,9

Mňa hlavne zaujíma, či je to priveľký skok z 4,22 a či by to v pohode potiahol motor takýto stály prevod. (motor 742.105)
Jedná sa hlavne o to, že pri 90Km/h motor točí príliš vysoké otáčky a týmto by som to eliminoval, no mňa zaujíma, či tým veľmi neutrpí akcelerácia a ťah do kopca.

_________________
Škoda Favorit 136L '89


8.3.10, 15:44
Profil
Pspvek Reklama

   
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8621
Bydliště: Praha 13
Příspěvek 
Sehnat LE převodovku je docela dosti těžké. Každopádně 90 na 4ku mi přijde uplně normální pohodová cestovní rychlost - tak říkajíc "na spotřebu". :wink:

_________________
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule
Škoda 105S -> 135S Konec již brzy
Škoda 105L Začátek snad již brzy


8.3.10, 16:01
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 17
Bydliště: okres Nové Zámky
Příspěvek 
Mohol by som vedieť ake maš otáčky pri 90 km/h na budíku na 4q 3.90 lebo ja riešim dilemu či mám prevodovku 3.90 alebo 4.22 ale vyzera to na 3.90 tak by si mi pomohol.


8.3.10, 16:04
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 2246
Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
Příspěvek 
Ak nezozenies LE prevodovku ( co asi nezozenies ) tak daj 5q 4,22 - pre 150ku je ako robena . Ja som jazdil 5q 3,9 na 120ke a spotreba 6,9 mesto a mimo pod 6 8) . Nad prerabanim 4q na iny SP ani nepremyslaj , je to kravina ked 5q sa valaju vsade tony :wink:

_________________
1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane
2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami
3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce
4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec


8.3.10, 16:35
Profil ICQ
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Muzu potvrdit ze 5Q/4.22 je pro 105ku to nejlepsi. 4Q/3.9 je sice zajimavej napad, ale dost pitomej. Bejt tebou radsi se podivam, jestli ten kraval v aute nezpusobuje neco jinyho, treba zpuchrely silentbloky, spatne usazena pricka a podobne. Hluku v kabine by ses taky zbavil, kdybys namontorval 4Q z Garde. Ma to stejnej stalej prevod ale jiny ulozeni.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


8.3.10, 18:10
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 128
Bydliště: Košice, staré mesto
Příspěvek 
xerox422 píše:
Mohol by som vedieť ake maš otáčky pri 90 km/h na budíku na 4q 3.90 lebo ja riešim dilemu či mám prevodovku 3.90 alebo 4.22 ale vyzera to na 3.90 tak by si mi pomohol.



ja mám niečo okolo 2400... ale to mám rapla a 5q ;)
moja 105-ka nemá otáčkomer, odhadom, ale fakt odhadom okolo 3000 točiek pri prevode 4,22

_________________
Škoda Favorit 136L '89


9.3.10, 00:23
Profil

Příspěvky: 128
Bydliště: Košice, staré mesto
Příspěvek 
Viky píše:
Muzu potvrdit ze 5Q/4.22 je pro 105ku to nejlepsi. 4Q/3.9 je sice zajimavej napad, ale dost pitomej. Bejt tebou radsi se podivam, jestli ten kraval v aute nezpusobuje neco jinyho, treba zpuchrely silentbloky, spatne usazena pricka a podobne. Hluku v kabine by ses taky zbavil, kdybys namontorval 4Q z Garde. Ma to stejnej stalej prevod ale jiny ulozeni.


mne nejde o kravál zozadu, všetko je nové a tiché... ten kravál robí motor vo vysokých otáčkach... proste reve a zbytočne točí okolo 3000 točiek... chcem 2500 a prevodom 3,9 by som to mal dosiahnúť.

to moje auto je 105 užovka, prevodovka nehučí... len je to ročník 83... ročník dobrý na víno, no nedobrý na autá... 5q tam napchám asi obtiažne a netuším a ani si nechcem predstaviť, čo všetko na tom aute budem musieť prerobiť, aby som tam ten 5q napchal...

_________________
Škoda Favorit 136L '89


9.3.10, 00:27
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8621
Bydliště: Praha 13
Příspěvek 
Musel bys vyměnit táhlo řazení, převodovku, a to nejhorší - nádrž a vevařit do příčky karoserie před převodovkou takovej debilitní prolis z eMka.

_________________
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule
Škoda 105S -> 135S Konec již brzy
Škoda 105L Začátek snad již brzy


9.3.10, 02:12
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Junior TW team

Příspěvky: 2246
Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
Příspěvek 
a este teplovodne rury , 4kove ti moze 5q predrat na stranach :sick:

_________________
1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane
2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami
3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce
4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec


9.3.10, 17:39
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Bydliště: Hľohovec
Příspěvek 
odkedy motor pri 3000 tak hnusne huci ? :shock: sak to su normalne krasne prevadzkove otačky a motoru je vtedy hej :)

_________________
Draxo 105 L ... smädné kone :D
Šporhelt 120L - samochodné približovadlo Obrázek LPG


9.3.10, 18:08
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
3000 ot je veru tak akurát...randál začína cca pri 3300 ot :wink:

Neviem ale, ja by som to neriešil, bo ak je auto tiché a iba trochu počuť motor, tak to je v poho, Meďoura z toho neurobíš...akurát sa mi to nezdá, žeby to bolo tak tiché...totižto problém kyvnej zadnej nápravy je ten, že je natvrdo uložená prevodovka a jednoducho motor v otáčkach okolo 3300 sa dostane do rezonancie a tieto rezonancie sa prenášajú do karosérie a potom to tak nechutne duní...

Ako Viky píše, riešiť sa to dá iba zástavbou vlečky...

Ps - na 105ku by som nedával SP 3,9...hlavne 2ka a 3ka to pocítia...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


9.3.10, 18:34
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 459
Bydliště: Vel Mez
Příspěvek 
Nauč motor držet okolo tech 3000ot, a on si na ně ''zvykne'' a bude tišší. A semtam ho roztoč na 5000ot, nebo si zajed 2km rovinku se 1/2 až 3/4 plynem cca 120 km/h a pak v 90 uvidiš jak bude tichej ;) nezapomen že 742 jsou otáčkové motory ;) není to traktor :D

_________________
Škoda 105L ,r.v 1987, najeto 120000 km, Mogul GX-FE 10W40


9.3.10, 21:20
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
tomvm píše:
nebo si zajed 2km rovinku se 1/2 až 3/4 plynem cca 120 km/h a pak v 90 uvidiš jak bude tichej
No to hej, bo počas tých 2 km trochu ohluchneš :wink: 8)

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


11.3.10, 18:03
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
převod 3,9 je o cca 12km/h rychlejší než 4,22 a do seriovej 105ky je to blbost, pokud nebydlíš na dně vyschlého jezera

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


11.3.10, 18:12
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Proste medzi prevodom 4,22 a 3,9 je pomer cca 1,08; takže ak pri 3000 ot máš so SP 4,22 rýchlosť 90 km/h; tak so SP 3,9 budeš mať 90*1,08 = 97,2 km/h

Inak ti poviem, včera som jazdil s tatkovou 130tkou (SP 3,9) s motorom 120 (cca 80 000 km, super stav) a teda dynamika biedna...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


11.3.10, 18:31
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 15 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz