|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
4q so stálym prevodom 3,9
Autor |
Zpráva |
crossman
Příspěvky: 128 Bydliště: Košice, staré mesto
|
4q so stálym prevodom 3,9
Chcel by som sa spýtať, či má niekto skúsenosti s vyskladanou 4q prevodovkou a diferákom 3,9
Mňa hlavne zaujíma, či je to priveľký skok z 4,22 a či by to v pohode potiahol motor takýto stály prevod. (motor 742.105)
Jedná sa hlavne o to, že pri 90Km/h motor točí príliš vysoké otáčky a týmto by som to eliminoval, no mňa zaujíma, či tým veľmi neutrpí akcelerácia a ťah do kopca.
_________________ Škoda Favorit 136L '89
|
8.3.10, 15:44 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
Sehnat LE převodovku je docela dosti těžké. Každopádně 90 na 4ku mi přijde uplně normální pohodová cestovní rychlost - tak říkajíc "na spotřebu".
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
8.3.10, 16:01 |
|
|
xerox422
Příspěvky: 17 Bydliště: okres Nové Zámky
|
Mohol by som vedieť ake maš otáčky pri 90 km/h na budíku na 4q 3.90 lebo ja riešim dilemu či mám prevodovku 3.90 alebo 4.22 ale vyzera to na 3.90 tak by si mi pomohol.
|
8.3.10, 16:04 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
Ak nezozenies LE prevodovku ( co asi nezozenies ) tak daj 5q 4,22 - pre 150ku je ako robena . Ja som jazdil 5q 3,9 na 120ke a spotreba 6,9 mesto a mimo pod 6 . Nad prerabanim 4q na iny SP ani nepremyslaj , je to kravina ked 5q sa valaju vsade tony
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
8.3.10, 16:35 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Muzu potvrdit ze 5Q/4.22 je pro 105ku to nejlepsi. 4Q/3.9 je sice zajimavej napad, ale dost pitomej. Bejt tebou radsi se podivam, jestli ten kraval v aute nezpusobuje neco jinyho, treba zpuchrely silentbloky, spatne usazena pricka a podobne. Hluku v kabine by ses taky zbavil, kdybys namontorval 4Q z Garde. Ma to stejnej stalej prevod ale jiny ulozeni.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
8.3.10, 18:10 |
|
|
crossman
Příspěvky: 128 Bydliště: Košice, staré mesto
|
xerox422 píše: Mohol by som vedieť ake maš otáčky pri 90 km/h na budíku na 4q 3.90 lebo ja riešim dilemu či mám prevodovku 3.90 alebo 4.22 ale vyzera to na 3.90 tak by si mi pomohol.
ja mám niečo okolo 2400... ale to mám rapla a 5q
moja 105-ka nemá otáčkomer, odhadom, ale fakt odhadom okolo 3000 točiek pri prevode 4,22
_________________ Škoda Favorit 136L '89
|
9.3.10, 00:23 |
|
|
crossman
Příspěvky: 128 Bydliště: Košice, staré mesto
|
Viky píše: Muzu potvrdit ze 5Q/4.22 je pro 105ku to nejlepsi. 4Q/3.9 je sice zajimavej napad, ale dost pitomej. Bejt tebou radsi se podivam, jestli ten kraval v aute nezpusobuje neco jinyho, treba zpuchrely silentbloky, spatne usazena pricka a podobne. Hluku v kabine by ses taky zbavil, kdybys namontorval 4Q z Garde. Ma to stejnej stalej prevod ale jiny ulozeni.
mne nejde o kravál zozadu, všetko je nové a tiché... ten kravál robí motor vo vysokých otáčkach... proste reve a zbytočne točí okolo 3000 točiek... chcem 2500 a prevodom 3,9 by som to mal dosiahnúť.
to moje auto je 105 užovka, prevodovka nehučí... len je to ročník 83... ročník dobrý na víno, no nedobrý na autá... 5q tam napchám asi obtiažne a netuším a ani si nechcem predstaviť, čo všetko na tom aute budem musieť prerobiť, aby som tam ten 5q napchal...
_________________ Škoda Favorit 136L '89
|
9.3.10, 00:27 |
|
|
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
Musel bys vyměnit táhlo řazení, převodovku, a to nejhorší - nádrž a vevařit do příčky karoserie před převodovkou takovej debilitní prolis z eMka.
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
9.3.10, 02:12 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
a este teplovodne rury , 4kove ti moze 5q predrat na stranach
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
9.3.10, 17:39 |
|
|
MOLSO
Příspěvky: 343 Bydliště: Hľohovec
|
odkedy motor pri 3000 tak hnusne huci ? sak to su normalne krasne prevadzkove otačky a motoru je vtedy hej
_________________ Draxo 105 L ... smädné kone Šporhelt 120L - samochodné približovadlo LPG
|
9.3.10, 18:08 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
3000 ot je veru tak akurát...randál začína cca pri 3300 ot
Neviem ale, ja by som to neriešil, bo ak je auto tiché a iba trochu počuť motor, tak to je v poho, Meďoura z toho neurobíš...akurát sa mi to nezdá, žeby to bolo tak tiché...totižto problém kyvnej zadnej nápravy je ten, že je natvrdo uložená prevodovka a jednoducho motor v otáčkach okolo 3300 sa dostane do rezonancie a tieto rezonancie sa prenášajú do karosérie a potom to tak nechutne duní...
Ako Viky píše, riešiť sa to dá iba zástavbou vlečky...
Ps - na 105ku by som nedával SP 3,9...hlavne 2ka a 3ka to pocítia...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
9.3.10, 18:34 |
|
|
tomvm
Příspěvky: 459 Bydliště: Vel Mez
|
Nauč motor držet okolo tech 3000ot, a on si na ně ''zvykne'' a bude tišší. A semtam ho roztoč na 5000ot, nebo si zajed 2km rovinku se 1/2 až 3/4 plynem cca 120 km/h a pak v 90 uvidiš jak bude tichej nezapomen že 742 jsou otáčkové motory není to traktor
_________________ Škoda 105L ,r.v 1987, najeto 120000 km, Mogul GX-FE 10W40
|
9.3.10, 21:20 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
tomvm píše: nebo si zajed 2km rovinku se 1/2 až 3/4 plynem cca 120 km/h a pak v 90 uvidiš jak bude tichej No to hej, bo počas tých 2 km trochu ohluchneš
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
11.3.10, 18:03 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
převod 3,9 je o cca 12km/h rychlejší než 4,22 a do seriovej 105ky je to blbost, pokud nebydlíš na dně vyschlého jezera
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
11.3.10, 18:12 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Proste medzi prevodom 4,22 a 3,9 je pomer cca 1,08; takže ak pri 3000 ot máš so SP 4,22 rýchlosť 90 km/h; tak so SP 3,9 budeš mať 90*1,08 = 97,2 km/h
Inak ti poviem, včera som jazdil s tatkovou 130tkou (SP 3,9) s motorom 120 (cca 80 000 km, super stav) a teda dynamika biedna...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
11.3.10, 18:31 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|