Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 22:04



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 84 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6
 el. stahování oken do FA 
Autor Zpráva
Junior TW team, Tydýt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2704
Bydliště: olomoucký kraj
Příspěvek 
ok.

dnes sem se ptal znovu v práci elektrikáře a po delších výpočtech sme došli na toto číslo odpor o výkonu aspoň 10W a odporem 1R7

něco takového: http://shop.conrad.cz/websale7/?shopid= ... ber=411809


26.7.10, 15:06
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 327
Příspěvek 
Já se s dovolením do debaty zapletu, protože si myslím, že věci se mají trochu jinak.
1. Motorek není na 8V, ale je stavěn přímo na napětí palubní sítě (běžně přibližně 12V-14,5V), k tomuto napětí se zapojuje přímo a byl by nesmysl ho připojovat přes dodatečný odpor.
2. Z různých popisů jsem zjistil, že během doby vysouvání/zasouvání motorek bere při 12V okolo 3A, takže při vymontovaném motorku na stole když běží úplně odlehčený, to bude ještě méně. Při rozběhu si krátkodobě motorek vezme okolo 7A, při dojezdu na doraz (zabrždění) více než 15A a na tuto hodnotu je zhruba nastaven vypínací systém v řídící jednotce motorků. Nechápu tedy, jak mohla řídící jednotka vypnout motorek, když běžel naprázdno, tedy bez mechanických odporů,
3. Ten doporučený odpor tím elektrikářem 1R7 je nesmysl - pro běh motorku je potřeba proud 3A, z 12V by se na motorek dostalo 6,9V, byl by problém s rozběhem, nehledě na to, že by nikdy nezareagovala elektronika pro vypnutí.


26.7.10, 16:05
Profil
Junior TW team, Tydýt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2704
Bydliště: olomoucký kraj
Příspěvek 
1. je to možné to netvrdím jen je mi divné že když beží třeba na těch 9 V tak jede plynule po celou dobu.
2. souhlasím, až na to že pokud sem se díval dobře tak motorek nemá žádnou řídící jednotku a ani ve vypínačích ji neměl, nejspíš byla někde v palubovce v tom autě (kterou jsem nevymontoval)
3. motorek se rozběhne i na 5V ale pravda už nemá žádnou sílu takže by jen vrčel ve dveřích a nic by nedělal, ten vypínací mechanismus by nefungoval s tím s tebou souhlasím ...

sry za to že mám takový zlozvyk vše vyvracet a říkat že to tak není ...

v tomto případě je tomu taky tak ale opravdu netuším jak to udělat aby vše jelo tak jak má proto jsem rád že ses zapojil také do diskuze a snad se mnou budeš souhlasit s tím že se bude muset experimentovat z těmi odpory ....


26.7.10, 16:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 327
Příspěvek 
Když máš ten motorek na stole a ty dva dráty od motorku připojíš přímo na baterku 12V, tak se ten motor vypíná?


26.7.10, 17:45
Profil
Junior TW team, Tydýt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2704
Bydliště: olomoucký kraj
Příspěvek 
přesně tak, na 12V - přímo od baterky to takhle dělá, ale pokud ho zapojím na zdroj o 9V tak běží plynule


26.7.10, 17:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 327
Příspěvek 
Když je ten motor na 12V, tak na 12V musí běžet - nezůstávají viset kartáčky?


26.7.10, 17:59
Profil
Junior TW team, Tydýt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2704
Bydliště: olomoucký kraj
Příspěvek 
jenže na motorku není žádný štítek z W, A i V, to jsem si jen domyslel, ale myslím si, nebo spíš vždy pozoruju když ho dám na baterku od auta tak po první vždy ujede nejdelší dráhu tak cca 5-10cm pak se něj mírně zakouří a něco lupne po chvílí v něm zas lupne a jede dál třeba jen 3 cm a tak pořád dokola


26.7.10, 18:31
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Junior TW team, Tydýt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2704
Bydliště: olomoucký kraj
Příspěvek 
odpor jsem sehnal a skutečně s ním motorek jede plynule od vrchu až dule, a má celkem sílu, v rukách se dá uržet ale z obtížemi ...
jen je ten odpor 17W 1R8 a celkem se zahřívá zhruba po ujetí nahoru, dolu, nahoru, dolu se nedá urdžet v rukách tak jestli to vyřeší jinačí odpor z menším výkonem nebo ho připevnit přímo ke dveřím at se tak nezahřívá ??


27.7.10, 16:45
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
nebude to kúriť stále, ale nejaký chladič by som tomu určite dal, v zime to pôjde riadne tuhšie...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


27.7.10, 17:35
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 84 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz