|
FAQ
• Hledat • Přihlásit se
|
Autor |
Zpráva |
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Noooooooooooooooo tak od tebe sem tomu konečně porozumněl...na tom už něco určo bude.
Děkuju...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
11.7.07, 09:38 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
fatal píše: Širší zadní nápravy mají také (pokud se nepletu) novější Porsche 911. Pokud by byl větší rozchod předku kvůli nedotáčivosti, pak by mě zajímalo, proč to tak mají i Škodovky s motorem vzadu, které jsou přetáčivé. Není to spíše kvůli stabilitě v zatáčce, tedy aby vnější kolo bylo co nejdále? A co třeba vliv stopy předních kol při špatném počasí (déšť, sníh) na adhezi zadních kol při mírném vybočení zadku?
Nechápu... co je adheze a tak??
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
11.7.07, 13:03 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Už se do toho pomalu dostávám hele.
Když bude vnější kolo v zatáčce tedy např. pravé přední při levotočivé zatáčce co nejdál od vozu, tak bude delší páka a vůz se snadněji opře o silnici a nepřevrátí se, viz Škoda 1203 - široká vysoká kastle a co dělá na úzkém podvozku ? přepadá přes přední kola v zatáčkách a naklání se jako prase.
A slovo adheze znamená přilnavost...
Tady to bude asi ta,k že když zatočim na sněhu tak mi přední kola udělají stopu dál od vozu a zadním tak zůstane prostor se na neujetém sněhu ještě chytit do čertvého sněhu...
S tou vodou nevim náko no. Tam přední kolo vyhrne vodu a zadní kdyby ho sledovalo tak se bude asi taky držet na susším místě ne ???
Anebo se asi náko vrací za předními koly voda...tak proto je předek širší, aby opět zadním kolům zůstal kousek původního povrchu vozovky a mohli se asi taky zakousnout do silnice - vody.
Uff...snad to tak je...já si to odvodil až ted teda...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
11.7.07, 13:14 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Stejně se mi to nezdá.... To s tou pákou snad jo... ale ta přilnavost a tak... Takže Velorex na tom musí bejt nejlíp, ne?
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
11.7.07, 16:57 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Martin 007 píše: S tou vodou nevim náko no. Tam přední kolo vyhrne vodu a zadní kdyby ho sledovalo tak se bude asi taky držet na susším místě ne ???
Moje úvaha byla taková, že při jemném vybočení zadní nápravy, například když zadek uhne trochu doprava vlivem nerovnosti vozovky, bude pravé zadní kolo na projeté stopě, takže se lépe chytne... Ale je to jen úvaha, jaký by byl vliv levého zadního kola, jak by dopadlo větší uhnutí a podobně netuším...
|
11.7.07, 23:20 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Serifus píše: Stejně se mi to nezdá.... To s tou pákou snad jo... ale ta přilnavost a tak... Takže Velorex na tom musí bejt nejlíp, ne?
Řekl bych, že Velorex bude v zatáčkách stabilnější než podobná vozidla s opačnou konstrukcí (tj. vpředu jedno kolo, vzadu dvě). Záleží samozřejmě na poloze těžiště...
|
11.7.07, 23:23 |
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|