Re: Nesmrtelna Fabie, co vy na to?
Lamač píše:
Práveže výpočty a aj celkové spracovanie vtedy boli oveľa presnejšie ako dnes,viď takmer nesmrteľný 1.9 tdi s rotačným čerpadlom..Dnes sa hráme na ultrabrutál materiály,prijebanú ekologiu a čo z toho? Nové auto z výroby zožerie na 1000km viac oleja ako 120tka od výmeny po výmenu.Odchádzajú hlavy,preskakujú rozvody,životnosť áut motorov sa navrhuje max na 250tkm,a to nedajbože že dáš trošku nekvalitnejší benzín,alebo naftu.Dpf filtre zbierajú bordel do seba a pak to vybľujú všetko naraz-dalšie kurvítko... a dalo by sa pokračovať...
To je právě ono, dneska ti to napočítají poměrně přesně na těch +-200 KKm a je... Spotřeba oleje moderních motorů je dána tím, že honí spotřebu - snižujou třecí ztráty. Udělají proto motor s většíma provozníma vůlema, což sníži třecí ztráty, ale do vůli motoru typu "žere to olej jako kráva" zbývá tak malinko, že stačí kapka opotřebení (opomenutá výměna oleje, longlife, špatný zacházení se studeným motorem), a je to tam... První kdo otevřel tuto pandořinu skříňku byli italové s jejich motorama twin spark (ano alfy 156
)
Stejně tak hlavy, když je spočítaná "napřesno", tak tam chybí "maso", stačí zátěž se kterou konstruktér nepočítal (špatný palivo, chip, studenej motor a plnej plyn) a hned pukne jako meloun.
Co se týče kvality paliva, tam je to dáno vysokým kompresním poměrem (protože čím větší, tím větší účinnost motoru) a tlakem paliva na vstřikovači (protože čím vyšší tlak, tím lepší rozprášení, předvstřik, dovstřik), modernější co jsou omezený emisema CO2 i jinejma pak logicky budou na kvalitu paliva náchylnější.
Primitivní motor s mechanickým rotačním čerpadlem a nízkotlakým vstřikem nafty do předkomůrky, ti poběží měkce a sežere i vyfrit nebo trafoolej, ale budou z něj padat brikety a bude mít třetinovej výkon...