Autor |
Zpráva |
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
fatal píše: Matthes píše: Pro hospodarnou jizdu se pohybuj na maximalnim kroutaku, tzn 3 tisic otacek. Pro sportovni jizdu se pohybujeme od 3 do 5 tisic To, že má motor v 3000 maximální krouťák ještě neznamená, že má v těchto otčkách i minimální spotřebu, zvlášť při malém výkonu...
Eugene tak se podivej na grafy http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=92 pri 3000 se radi hore ne, takze se pohybujes na relativne maly spotrebe, ale zalezi na ceste do kopce radit pri 3000 ... chudak motor
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
25.11.07, 21:52 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Minimální spotřeba teoretická je mezi 1900 az 2100 ot...nejvyhodnejsi ale NE nejnizsi spotreba je kolem maxima kroutaku tj 2800 nebo 3000 ot tam je nejvyhodnejsi pomer spotreba ucinnost...ale ne za nejmene benálu...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
25.11.07, 21:53 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
fatal píše: Matthes píše: Pro hospodarnou jizdu se pohybuj na maximalnim kroutaku, tzn 3 tisic otacek. Pro sportovni jizdu se pohybujeme od 3 do 5 tisic To, že má motor v 3000 maximální krouťák ještě neznamená, že má v těchto otčkách i minimální spotřebu, zvlášť při malém výkonu...
Všeobecně je známo, že motor má nejnižší spotřebu v oblasti největšího kroutícího momentu. Optimální otáčky jsou proto u škodovky 2000 - 3000rpm.
Motor prostě musí pracovat lehce, nesmí být namáhán nízkými, nebo naopak vysokými otáčkami.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
25.11.07, 21:54 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
25.11.07, 21:56 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Dusche píše: fatal> palivo bych zas tam moc neprecenoval. Zatim zadne laboratorni testy napr na nake VS nic takoveho v radu procent nedokazaly, spis se jedna o subjektivni dojem.
Pokud mi na jedno palivo motor klepe a na druhé neklepe, tak to určitě není subjektivní. Ale je pravda, že při mém posledním pokusu srovnání neznačkového benzínu versus Shell V-Power byl rozdíl malý, motor na V-Power méně cukal...
|
25.11.07, 21:59 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Matthes píše: Eugene tak se podivej na grafy http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=92 pri 3000 se radi hore ne, takze se pohybujes na relativne maly spotrebe, ale zalezi na ceste do kopce radit pri 3000 ... chudak motor
Ty grafy jsou pro spotřebu při plném výkonu nebo při minimálním výkonu? Jinými slovy, máš nastavený volnoběh na 3000 otáček, aby ti motor na volnoběhu žral nejméně?
|
25.11.07, 22:02 |
|
|
fert.j
Příspěvky: 544 Bydliště: Praha
|
zvysenim ucinosti stroje a zmenseni nechanickejch strat jak motoru tak prevodovky.a snizit aerodinamocky odpor
|
25.11.07, 22:03 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Šemik píše: Všeobecně je známo, že motor má nejnižší spotřebu v oblasti největšího kroutícího momentu. Optimální otáčky jsou proto u škodovky 2000 - 3000rpm. To platí pro plný výkon. Pro malé výkony platí - čím menší otáčky, tím menší spotřeba. Zeptám se i tebe, máš volnoběh nastaven na 2000 - 3000? Šemik píše: Motor prostě musí pracovat lehce, nesmí být namáhán nízkými, nebo naopak vysokými otáčkami.
V extrémně nízkých i vysokých otáčkách samozřejmě spotřeba roste.
|
25.11.07, 22:07 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
fatal píše: Šemik píše: Všeobecně je známo, že motor má nejnižší spotřebu v oblasti největšího kroutícího momentu. Optimální otáčky jsou proto u škodovky 2000 - 3000rpm. To platí pro plný výkon. Pro malé výkony platí - čím menší otáčky, tím menší spotřeba. Zeptám se i tebe, máš volnoběh nastaven na 2000 - 3000? Šemik píše: Motor prostě musí pracovat lehce, nesmí být namáhán nízkými, nebo naopak vysokými otáčkami. V extrémně nízkých i vysokých otáčkách samozřejmě spotřeba roste.
Ne, takový volnoběh skutečně nemám
pro nízkou spotřebu a životnost motoru ale prostě je vhodné udržovat otáčky mezi 2000-3000 tisíci (po rovině a z kopce klidně méně).
Když někdo dá ve 50kmph 4. rychlostní stupeň v kopci a plný plyn, rozhodně nešetří jak palivo, tak motor. To je lepší dát za 3, a na jet čtvrt plynu
Škoda že nepřijde Hans, ten by nám všem mohl udělat přednášku o ekonomické a přitom poměrně dynamické jízdě..
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
25.11.07, 22:11 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
fatal píše: Matthes píše: Eugene tak se podivej na grafy http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=92 pri 3000 se radi hore ne, takze se pohybujes na relativne maly spotrebe, ale zalezi na ceste do kopce radit pri 3000 ... chudak motor Ty grafy jsou pro spotřebu při plném výkonu nebo při minimálním výkonu? Jinými slovy, máš nastavený volnoběh na 3000 otáček, aby ti motor na volnoběhu žral nejméně?
My si nerozumime, ja rikam radit pri zrychlovani (pozvolny dedko-styl) pri 3000 tockach nahoru ... Nemyslim jet po rovine furt na 3000. Pokud jen udrzujes rychlost tak si jed na dvou tisicich, ale jak chces zrychlit tak podradit ... a nahoru
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
25.11.07, 22:13 |
|
|
stangha
Příspěvky: 326 Bydliště: Praha
|
to se ta debata pěkně rozjela lidi já mám totož pocit, že mi vzrostla spotřeba, ale asi to bude tim že poslední dobou jezdim trasy 3 kiláky sem, 3 zpátky... pak je zima a občas sem v 50kmph zařadil 4ku
_________________ Škoda 130 Rapid r.v. 1987 - motor 136 Favo + LPG ===> Už je prodaný.... a nový majitel ho už stihnul zrušit :-/
Honda Civic 1.4i 16V r.v. 1995 - 55kW
Škoda Fabia I 1.2 HTP r.v. 2004 - 47kW ===> mámy kára
|
25.11.07, 22:16 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Šemik píše: Ne, takový volnoběh skutečně nemám pro nízkou spotřebu a životnost motoru ale prostě je vhodné udržovat otáčky mezi 2000-3000 tisíci (po rovině a z kopce klidně méně). Když někdo dá ve 50kmph 4. rychlostní stupeň v kopci a plný plyn, rozhodně nešetří jak palivo, tak motor. To je lepší dát za 3, a na jet čtvrt plynu
No, s těmi 50km/h na 4. vs. 3. stupeň bych to neviděl tak jednoznačně. Jde o stoupání. Také neplatí, že by množství paliva bylo úměrné sešlápnutí plynu.
Navíc bych řekl, že na tu trojku budeš mít pedál zmáčknutý zhruba stejně, ne-li více, no a navíc se ti na tu troječku možná otevře i druhá komora...
|
25.11.07, 22:34 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Matthes píše: My si nerozumime, ja rikam radit pri zrychlovani (pozvolny dedko-styl) pri 3000 tockach nahoru ... Nemyslim jet po rovine furt na 3000. Pokud jen udrzujes rychlost tak si jed na dvou tisicich, ale jak chces zrychlit tak podradit ... a nahoru
Takhle tedy, ok... Ale ty otáčky by měly záviset na rychlostním stupni i na stoupání. Například je zbytečné řadit na rovince z jedničky na dvojku až při 3000, stačí 1500.
Při zrychlování podřadit jen pokud jsou otáčky příliš malé nebo je třeba zrychlit výrazněji. Např. nebudu podřazovat z 5ky na 3ku když chci jen zrychlit z 70 na 90...
|
25.11.07, 22:42 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Kup si ropák, ten jede za 6l a pořád.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
25.11.07, 22:55 |
|
|
Radic
Příspěvky: 3198 Bydliště: Bánov (okr. Uh. Hradiště)
|
no tak při zrychlení ze 70km/h na 90km/h není třeba trápit auto ve 4000 ot. ale pokud chcheš zrychlit dynamyčtěji tak alespon 2500ot je nutost.
_________________ Škoda 135 Rapid Ford S-max TDCi Volvo S60 AWDoff 2.4T Škoda 742 Forever Team Škoda TW Coupe Club
|
25.11.07, 22:57 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|