Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 06:03



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 Jak snížit spotřebu? 
Autor Zpráva
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
fatal píše:
Matthes píše:
Pro hospodarnou jizdu se pohybuj na maximalnim kroutaku, tzn 3 tisic otacek. Pro sportovni jizdu se pohybujeme od 3 do 5 tisic :)


To, že má motor v 3000 maximální krouťák ještě neznamená, že má v těchto otčkách i minimální spotřebu, zvlášť při malém výkonu...


Eugene tak se podivej na grafy http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=92 pri 3000 se radi hore ne, takze se pohybujes na relativne maly spotrebe, ale zalezi na ceste do kopce radit pri 3000 ... chudak motor :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


25.11.07, 21:52
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Minimální spotřeba teoretická je mezi 1900 az 2100 ot...nejvyhodnejsi ale NE nejnizsi spotreba je kolem maxima kroutaku tj 2800 nebo 3000 ot tam je nejvyhodnejsi pomer spotreba ucinnost...ale ne za nejmene benálu...

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


25.11.07, 21:53
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
fatal píše:
Matthes píše:
Pro hospodarnou jizdu se pohybuj na maximalnim kroutaku, tzn 3 tisic otacek. Pro sportovni jizdu se pohybujeme od 3 do 5 tisic :)


To, že má motor v 3000 maximální krouťák ještě neznamená, že má v těchto otčkách i minimální spotřebu, zvlášť při malém výkonu...


Všeobecně je známo, že motor má nejnižší spotřebu v oblasti největšího kroutícího momentu. Optimální otáčky jsou proto u škodovky 2000 - 3000rpm.

Motor prostě musí pracovat lehce, nesmí být namáhán nízkými, nebo naopak vysokými otáčkami. :wink:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


25.11.07, 21:54
Profil
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Jenze u 2200 zacina dunet kastle a ja mam rad klid aspon ve meste...a vrcet na trojku nekde u 2500 to sem delal celej rok se 130kou...uz ne-e tato drtivá síla 136ky mu umožnila si vrnet na 1800stech ot :D :D :D

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


25.11.07, 21:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Dusche píše:
fatal> palivo bych zas tam moc neprecenoval. Zatim zadne laboratorni testy napr na nake VS nic takoveho v radu procent nedokazaly, spis se jedna o subjektivni dojem.


Pokud mi na jedno palivo motor klepe a na druhé neklepe, tak to určitě není subjektivní. Ale je pravda, že při mém posledním pokusu srovnání neznačkového benzínu versus Shell V-Power byl rozdíl malý, motor na V-Power méně cukal...


25.11.07, 21:59
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Matthes píše:
Eugene tak se podivej na grafy http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=92 pri 3000 se radi hore ne, takze se pohybujes na relativne maly spotrebe, ale zalezi na ceste do kopce radit pri 3000 ... chudak motor :)


Ty grafy jsou pro spotřebu při plném výkonu nebo při minimálním výkonu? Jinými slovy, máš nastavený volnoběh na 3000 otáček, aby ti motor na volnoběhu žral nejméně?


25.11.07, 22:02
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 544
Bydliště: Praha
Příspěvek 
zvysenim ucinosti stroje a zmenseni nechanickejch strat jak motoru tak prevodovky.a snizit aerodinamocky odpor


25.11.07, 22:03
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Šemik píše:
Všeobecně je známo, že motor má nejnižší spotřebu v oblasti největšího kroutícího momentu. Optimální otáčky jsou proto u škodovky 2000 - 3000rpm.


To platí pro plný výkon. Pro malé výkony platí - čím menší otáčky, tím menší spotřeba. Zeptám se i tebe, máš volnoběh nastaven na 2000 - 3000?

Šemik píše:
Motor prostě musí pracovat lehce, nesmí být namáhán nízkými, nebo naopak vysokými otáčkami. :wink:


V extrémně nízkých i vysokých otáčkách samozřejmě spotřeba roste.


25.11.07, 22:07
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
fatal píše:
Šemik píše:
Všeobecně je známo, že motor má nejnižší spotřebu v oblasti největšího kroutícího momentu. Optimální otáčky jsou proto u škodovky 2000 - 3000rpm.


To platí pro plný výkon. Pro malé výkony platí - čím menší otáčky, tím menší spotřeba. Zeptám se i tebe, máš volnoběh nastaven na 2000 - 3000?

Šemik píše:
Motor prostě musí pracovat lehce, nesmí být namáhán nízkými, nebo naopak vysokými otáčkami. :wink:


V extrémně nízkých i vysokých otáčkách samozřejmě spotřeba roste.


Ne, takový volnoběh skutečně nemám :D

pro nízkou spotřebu a životnost motoru ale prostě je vhodné udržovat otáčky mezi 2000-3000 tisíci (po rovině a z kopce klidně méně).

Když někdo dá ve 50kmph 4. rychlostní stupeň v kopci a plný plyn, rozhodně nešetří jak palivo, tak motor. To je lepší dát za 3, a na jet čtvrt plynu :wink:

Škoda že nepřijde Hans, ten by nám všem mohl udělat přednášku o ekonomické a přitom poměrně dynamické jízdě..

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


25.11.07, 22:11
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
fatal píše:
Matthes píše:
Eugene tak se podivej na grafy http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=92 pri 3000 se radi hore ne, takze se pohybujes na relativne maly spotrebe, ale zalezi na ceste do kopce radit pri 3000 ... chudak motor :)


Ty grafy jsou pro spotřebu při plném výkonu nebo při minimálním výkonu? Jinými slovy, máš nastavený volnoběh na 3000 otáček, aby ti motor na volnoběhu žral nejméně?


My si nerozumime, ja rikam radit pri zrychlovani (pozvolny dedko-styl) pri 3000 tockach nahoru ... Nemyslim jet po rovine furt na 3000. Pokud jen udrzujes rychlost tak si jed na dvou tisicich, ale jak chces zrychlit tak podradit ... a nahoru :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


25.11.07, 22:13
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 326
Bydliště: Praha
Příspěvek 
to se ta debata pěkně rozjela lidi :D já mám totož pocit, že mi vzrostla spotřeba, ale asi to bude tim že poslední dobou jezdim trasy 3 kiláky sem, 3 zpátky... pak je zima a občas sem v 50kmph zařadil 4ku :oops:

_________________
Škoda 130 Rapid r.v. 1987 - motor 136 Favo + LPG ===> Už je prodaný.... a nový majitel ho už stihnul zrušit :-/
Honda Civic 1.4i 16V r.v. 1995 - 55kW
Škoda Fabia I 1.2 HTP r.v. 2004 - 47kW ===> mámy kára ;-)


25.11.07, 22:16
Profil
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Šemik píše:
Ne, takový volnoběh skutečně nemám :D

pro nízkou spotřebu a životnost motoru ale prostě je vhodné udržovat otáčky mezi 2000-3000 tisíci (po rovině a z kopce klidně méně).

Když někdo dá ve 50kmph 4. rychlostní stupeň v kopci a plný plyn, rozhodně nešetří jak palivo, tak motor. To je lepší dát za 3, a na jet čtvrt plynu :wink:


No, s těmi 50km/h na 4. vs. 3. stupeň bych to neviděl tak jednoznačně. Jde o stoupání. Také neplatí, že by množství paliva bylo úměrné sešlápnutí plynu.
Navíc bych řekl, že na tu trojku budeš mít pedál zmáčknutý zhruba stejně, ne-li více, no a navíc se ti na tu troječku možná otevře i druhá komora...


25.11.07, 22:34
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Matthes píše:
My si nerozumime, ja rikam radit pri zrychlovani (pozvolny dedko-styl) pri 3000 tockach nahoru ... Nemyslim jet po rovine furt na 3000. Pokud jen udrzujes rychlost tak si jed na dvou tisicich, ale jak chces zrychlit tak podradit ... a nahoru :)


Takhle tedy, ok... Ale ty otáčky by měly záviset na rychlostním stupni i na stoupání. Například je zbytečné řadit na rovince z jedničky na dvojku až při 3000, stačí 1500.
Při zrychlování podřadit jen pokud jsou otáčky příliš malé nebo je třeba zrychlit výrazněji. Např. nebudu podřazovat z 5ky na 3ku když chci jen zrychlit z 70 na 90...


25.11.07, 22:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Kup si ropák, ten jede za 6l a pořád.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


25.11.07, 22:55
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3198
Bydliště: Bánov (okr. Uh. Hradiště)
Příspěvek 
no tak při zrychlení ze 70km/h na 90km/h není třeba trápit auto ve 4000 ot. ale pokud chcheš zrychlit dynamyčtěji tak alespon 2500ot je nutost.

_________________
Škoda 135 Rapid
Ford S-max TDCi
Volvo S60 AWDoff 2.4T
Škoda 742 Forever Team
Škoda TW Coupe Club


25.11.07, 22:57
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz