Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 05:47



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 Vskutku jsem nenormální? :D 
Autor Zpráva

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
CROWACK píše:
Vít Široký píše:
RJ45 na tebe, ještě bys byl rad za krimpovaci kleste !

jo ale RJ45 mám doma v teple a nejde mi na to voda, sůl, sračky, změny teplot...
Šemik píše:
Očisti si ty spoje a prolij je olejem, oxidy už nikdy nepřijdou na návštevu

fůůj hořlaviny a elektriku nerad vidím pokupě, to je můžu rovnou zalít do asfaltu :lol: ...


Nene doopravdy to pomůže :)

Olej je hořlavina IV. třídy, ten jentak nevzplane :D

Proč myslíš že se olej používá jako náplň VVN "vypínačů" ? :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


20.11.07, 22:26
Profil
Pspvek Reklama

   
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Tak já mám taky tak do 10ti fastonů do roka...s klestema si nerozumim...me musi nejdriv Matthes naucit a jinak sem tam zapajim...jinak elektrika me bavi...ale tadle dratarna v autíííí mě vytáčí... :(

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


20.11.07, 22:27
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek 
Šemik píše:
Proč myslíš že se olej používá jako náplň VVN "vypínačů" ? :)

no myslel sem že ve vvn je kvůli výbojům ne? vzduch jako plyn je plnej iontů...a nebo že by to tam bylo kvůli naftovejm osobákům silnoproudařů?? :lol: traktor na to jede... :lol: :lol: :lol:

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


20.11.07, 22:32
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Je to hlavně kvůli zhášení oblouku mezi kontakty, to je u vypínačů máloolejových.

Pak jsou vypínače olejové, kde tvoří olej zároveň taky izolaci proti zemi :wink:

Klidně ty spoje tím olejem prolij, nebude to dělat neplechu :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


20.11.07, 22:35
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
neplechu to dělat může, olej narušuje některé druhy gumy


20.11.07, 22:36
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Vít Široký píše:
neplechu to dělat může, olej narušuje některé druhy gumy


No gumy ano, ale fastony jsou snad mosazné (měděné) a ne gumové :D

A nebo jsi myslel izolaci, nějakou bužírku přes ten spoj? To bývá víceméně vždy PVC, tomu olej nevadí :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


20.11.07, 22:39
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
Šemik píše:
Vít Široký píše:
neplechu to dělat může, olej narušuje některé druhy gumy


No gumy ano, ale fastony jsou snad mosazné (měděné) a ne gumové :D

A nebo jsi myslel izolaci, nějakou bužírku přes ten spoj? To bývá víceméně vždy PVC, tomu olej nevadí :)
ano, myslel jsem na izolaci, ve favoritu je dobrá, tam mi dráty leží ve oleji a rezistinu a nic se jim neděje, přesto mám tuhle nepříjmenou věc při aplikaci oleje stále na mysli


20.11.07, 22:42
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Vít Široký píše:
Šemik píše:
Vít Široký píše:
neplechu to dělat může, olej narušuje některé druhy gumy


No gumy ano, ale fastony jsou snad mosazné (měděné) a ne gumové :D

A nebo jsi myslel izolaci, nějakou bužírku přes ten spoj? To bývá víceméně vždy PVC, tomu olej nevadí :)
ano, myslel jsem na izolaci, ve favoritu je dobrá, tam mi dráty leží ve oleji a rezistinu a nic se jim neděje, přesto mám tuhle nepříjmenou věc při aplikaci oleje stále na mysli


Na to se vykašli, zbytečné nervy :wink: Fávo má dokonce ozolaci fastonů takovými plastovými "obdélníčky" že jo? Tam bych se nebál už vůbec :D

Doopravdy si nevybavuji, kde se používá izolace z nějaké pryže které olej vadí.. :roll:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


20.11.07, 22:45
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek 
Vít Široký píše:
ano, myslel jsem na izolaci, ve favoritu je dobrá, tam mi dráty leží ve oleji a rezistinu a nic se jim neděje, přesto mám tuhle nepříjmenou věc při aplikaci oleje stále na mysli

silikonovej olej? konzervuju tím obutý chromovaný ráfky a gumu to nežere...

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


20.11.07, 22:46
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
silikonový olej nepoužívám, to je hrozný svinstvo, cokoli s obsahem silikonu spolehlivě znemožní aplikaci barvy na potřísněné místo po příštích několik let, neznám látku, která by to uměla vyčistit a tak s tím nemíním experimentovat


20.11.07, 22:49
Profil ICQ
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
No silikonovej oil ... to se mi jednou povedlo potrisnit lino v chodbe :oops: Sem tam hodil drzku peknou. Tata malem taky. Pejsek se peknou klouzal :lol:

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


20.11.07, 22:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Na to je skvělý třeba soustružit špalek grafitu a pak špony roznosit botama po celym objektu :D To pak člověk netuší v jakých místech se srovná potenciálová energie jeho tlamy s jeho nohami :P Je to pak vskutku velmi zábavné období než se to odšoupe

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


20.11.07, 22:59
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
Šemik píše:
Na to je skvělý třeba soustružit špalek grafitu a pak špony roznosit botama po celym objektu :D To pak člověk netuší v jakých místech se srovná potenciálová energie jeho tlamy s jeho nohami :P Je to pak vskutku velmi zábavné období než se to odšoupe
já z tebe snad začnu chlastat.... ta pasáž o energiích mě dostala


20.11.07, 23:02
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
:roll: To je zase téma toto... já používám kombinaci obou technologií - pocínuju vodič, zmáčknu ho kleštěma a pak to proletuju. Doma normálníma kleštičkama, v práci na to máme nějaký spešl.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


20.11.07, 23:15
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Přesně tak to dělám taky a věřím, že je to nejlepší způsob.

Dovolím si sem vložit příspěvek EKKARA z Elektro bastlírny (je to opravdu zkušený člověk):

EKKAR píše:
Moje vlastní zkušenosti:
Pokud jsou spojovanými vodiči DRÁTY (= plný materiál), je lepší ta "čokoláda" nebo všeobecně šroubovací svorky. Existují i typy, ve kterých nedochází k vzájemnému kontaktu drátů - ty jsou proto vhodné na místa přechodů ze starší hliníkové instalace na modernější měděnou - nedochází vlivem vzájemné elektrochemické reakce ke korozi vodičů.
Jiná situace nastane, když jsou vodiči LICNY (= lankové vodiče) - ty se ve svorce zdeformují a smáčknou. Pocínování konců není dobré řešení, protože svazek vodivých vláken nasáklý pájkou a následně ztuhlý se chová úplně jinak, než nenasáklá čistá licna - a pokud se takto procínovaný vodič pohybuje, místo, kde procínování končí se stává uzlem ohybu - pocínovaný konec proto poměrně rychle odpadne = odlomí se. Řešení pro takové případy je buď tenkostěnná mosazná trubička, nebo přímo speciální měděný nebo mosazný krimpovací nástavec - pomocí speciálních kleští se zaskřípne na nepocínovaný konec vodiče a vytvoří tak pevný konec, odolávající síle ve šroubové svorce, zároveń ale s dostatečnou ohebností až (téměř) na samotný konec - takže vodič je odolnější proti odlomení.
Pro rozebíratelné spoje v mobilních aplikacích (auta, letadla...) se šroubovací svorky příliš nehodí, vinou provozních vibrací se šroubky uvolňují. Sice existují svorky s pérovými nebo vějířovými podložkami, ale nejsou všelék. Do takovýchto míst se proto už léta vyrábějí konektory typu FAST-ON jak v provedení na kabel, tak i do DPS a další - a v několika šířkách, odstupňovaných podle výkonových nároků na konektor kladených. Tyto konektory se na monolitický kabel pájejí, na licnu zásadně krimpují - kvůli ohebnosti. Pájet Fastony na licnu je koledováním si o nepříliš do budoucna vzdálenou nečekanou poruchu - vzniklou výše zmíněným odlomením procínovaného konce vodiče od ohebnějšího zbytku kabelu...


Nevěřím však, že by mi vodiče v autě kvůli pájení upadávali, tuto zkušenost mám se slabými licnami, ale ve škodovce jsou lanka natolik silná, že si myslím, že to nehrozí.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


21.11.07, 08:30
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz