Vskutku jsem nenormální? :D
Autor |
Zpráva |
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
CROWACK píše: Vít Široký píše: RJ45 na tebe, ještě bys byl rad za krimpovaci kleste ! jo ale RJ45 mám doma v teple a nejde mi na to voda, sůl, sračky, změny teplot... Šemik píše: Očisti si ty spoje a prolij je olejem, oxidy už nikdy nepřijdou na návštevu fůůj hořlaviny a elektriku nerad vidím pokupě, to je můžu rovnou zalít do asfaltu ...
Nene doopravdy to pomůže
Olej je hořlavina IV. třídy, ten jentak nevzplane
Proč myslíš že se olej používá jako náplň VVN "vypínačů" ?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
20.11.07, 22:26 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Tak já mám taky tak do 10ti fastonů do roka...s klestema si nerozumim...me musi nejdriv Matthes naucit a jinak sem tam zapajim...jinak elektrika me bavi...ale tadle dratarna v autíííí mě vytáčí...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
20.11.07, 22:27 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Šemik píše: Proč myslíš že se olej používá jako náplň VVN "vypínačů" ?
no myslel sem že ve vvn je kvůli výbojům ne? vzduch jako plyn je plnej iontů...a nebo že by to tam bylo kvůli naftovejm osobákům silnoproudařů?? traktor na to jede...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
20.11.07, 22:32 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Je to hlavně kvůli zhášení oblouku mezi kontakty, to je u vypínačů máloolejových.
Pak jsou vypínače olejové, kde tvoří olej zároveň taky izolaci proti zemi
Klidně ty spoje tím olejem prolij, nebude to dělat neplechu
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
20.11.07, 22:35 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
neplechu to dělat může, olej narušuje některé druhy gumy
|
20.11.07, 22:36 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Vít Široký píše: neplechu to dělat může, olej narušuje některé druhy gumy
No gumy ano, ale fastony jsou snad mosazné (měděné) a ne gumové
A nebo jsi myslel izolaci, nějakou bužírku přes ten spoj? To bývá víceméně vždy PVC, tomu olej nevadí
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
20.11.07, 22:39 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Šemik píše: Vít Široký píše: neplechu to dělat může, olej narušuje některé druhy gumy No gumy ano, ale fastony jsou snad mosazné (měděné) a ne gumové A nebo jsi myslel izolaci, nějakou bužírku přes ten spoj? To bývá víceméně vždy PVC, tomu olej nevadí ano, myslel jsem na izolaci, ve favoritu je dobrá, tam mi dráty leží ve oleji a rezistinu a nic se jim neděje, přesto mám tuhle nepříjmenou věc při aplikaci oleje stále na mysli
|
20.11.07, 22:42 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Vít Široký píše: Šemik píše: Vít Široký píše: neplechu to dělat může, olej narušuje některé druhy gumy No gumy ano, ale fastony jsou snad mosazné (měděné) a ne gumové A nebo jsi myslel izolaci, nějakou bužírku přes ten spoj? To bývá víceméně vždy PVC, tomu olej nevadí ano, myslel jsem na izolaci, ve favoritu je dobrá, tam mi dráty leží ve oleji a rezistinu a nic se jim neděje, přesto mám tuhle nepříjmenou věc při aplikaci oleje stále na mysli
Na to se vykašli, zbytečné nervy Fávo má dokonce ozolaci fastonů takovými plastovými "obdélníčky" že jo? Tam bych se nebál už vůbec
Doopravdy si nevybavuji, kde se používá izolace z nějaké pryže které olej vadí..
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
20.11.07, 22:45 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Vít Široký píše: ano, myslel jsem na izolaci, ve favoritu je dobrá, tam mi dráty leží ve oleji a rezistinu a nic se jim neděje, přesto mám tuhle nepříjmenou věc při aplikaci oleje stále na mysli
silikonovej olej? konzervuju tím obutý chromovaný ráfky a gumu to nežere...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
20.11.07, 22:46 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
silikonový olej nepoužívám, to je hrozný svinstvo, cokoli s obsahem silikonu spolehlivě znemožní aplikaci barvy na potřísněné místo po příštích několik let, neznám látku, která by to uměla vyčistit a tak s tím nemíním experimentovat
|
20.11.07, 22:49 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
No silikonovej oil ... to se mi jednou povedlo potrisnit lino v chodbe Sem tam hodil drzku peknou. Tata malem taky. Pejsek se peknou klouzal
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
20.11.07, 22:56 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Na to je skvělý třeba soustružit špalek grafitu a pak špony roznosit botama po celym objektu To pak člověk netuší v jakých místech se srovná potenciálová energie jeho tlamy s jeho nohami Je to pak vskutku velmi zábavné období než se to odšoupe
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
20.11.07, 22:59 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Šemik píše: Na to je skvělý třeba soustružit špalek grafitu a pak špony roznosit botama po celym objektu To pak člověk netuší v jakých místech se srovná potenciálová energie jeho tlamy s jeho nohami Je to pak vskutku velmi zábavné období než se to odšoupe já z tebe snad začnu chlastat.... ta pasáž o energiích mě dostala
|
20.11.07, 23:02 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
To je zase téma toto... já používám kombinaci obou technologií - pocínuju vodič, zmáčknu ho kleštěma a pak to proletuju. Doma normálníma kleštičkama, v práci na to máme nějaký spešl.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
20.11.07, 23:15 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Přesně tak to dělám taky a věřím, že je to nejlepší způsob.
Dovolím si sem vložit příspěvek EKKARA z Elektro bastlírny (je to opravdu zkušený člověk):
EKKAR píše: Moje vlastní zkušenosti: Pokud jsou spojovanými vodiči DRÁTY (= plný materiál), je lepší ta "čokoláda" nebo všeobecně šroubovací svorky. Existují i typy, ve kterých nedochází k vzájemnému kontaktu drátů - ty jsou proto vhodné na místa přechodů ze starší hliníkové instalace na modernější měděnou - nedochází vlivem vzájemné elektrochemické reakce ke korozi vodičů. Jiná situace nastane, když jsou vodiči LICNY (= lankové vodiče) - ty se ve svorce zdeformují a smáčknou. Pocínování konců není dobré řešení, protože svazek vodivých vláken nasáklý pájkou a následně ztuhlý se chová úplně jinak, než nenasáklá čistá licna - a pokud se takto procínovaný vodič pohybuje, místo, kde procínování končí se stává uzlem ohybu - pocínovaný konec proto poměrně rychle odpadne = odlomí se. Řešení pro takové případy je buď tenkostěnná mosazná trubička, nebo přímo speciální měděný nebo mosazný krimpovací nástavec - pomocí speciálních kleští se zaskřípne na nepocínovaný konec vodiče a vytvoří tak pevný konec, odolávající síle ve šroubové svorce, zároveń ale s dostatečnou ohebností až (téměř) na samotný konec - takže vodič je odolnější proti odlomení. Pro rozebíratelné spoje v mobilních aplikacích (auta, letadla...) se šroubovací svorky příliš nehodí, vinou provozních vibrací se šroubky uvolňují. Sice existují svorky s pérovými nebo vějířovými podložkami, ale nejsou všelék. Do takovýchto míst se proto už léta vyrábějí konektory typu FAST-ON jak v provedení na kabel, tak i do DPS a další - a v několika šířkách, odstupňovaných podle výkonových nároků na konektor kladených. Tyto konektory se na monolitický kabel pájejí, na licnu zásadně krimpují - kvůli ohebnosti. Pájet Fastony na licnu je koledováním si o nepříliš do budoucna vzdálenou nečekanou poruchu - vzniklou výše zmíněným odlomením procínovaného konce vodiče od ohebnějšího zbytku kabelu...
Nevěřím však, že by mi vodiče v autě kvůli pájení upadávali, tuto zkušenost mám se slabými licnami, ale ve škodovce jsou lanka natolik silná, že si myslím, že to nehrozí.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
21.11.07, 08:30 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|