Autor |
Zpráva |
Lamač
Příspěvky: 6331 Bydliště: Snina
|
Re: těšte se na stk
Vankl motor v páse?...
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
24.4.22, 17:15 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: těšte se na stk
lamač mi to tak připadá když ten pás kochl, myslel jsem že je tam nějaká turbína co tě namotá, ale našel jsem tam něco jako vankl rotační píst z čeho to byl pás už nevím, někde to motá lanovod, jakože nějaká pístnice z toho trčí lanovody do pásu,někde kuličky běhají dokola, těch systémů bude asi vic o tom bych ted nerad dořešuju vcds, které už zítra nutně potřebuju a konečně jsem přišel na problém mé jawy 638 a ted během půl hodiny bude ve stavu 1A u jawy mám velkou radost a dnes blahodárný spánek
|
24.4.22, 18:31 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9439 Bydliště: Kolín
|
Re: těšte se na stk
slovacek.milos píše: varok píše: MATTES: Aha, ta debilita Start-Stop jde úplně vypnout? No mě právě tohle u těch novějších aut odrazuje, ale jestli to jde vypnout...... vypneš přes vcds, když se to neumělo tak se zadávalo menší napětí akumulátoru do řj akumulátoru, a bylo víc fígů ted je tam přímo aktivace deaktivace kodováním, varok si to najdi na trubce a ten postup dej do elektriky, já to zatím mám jak jsem psal když nemáš pás tak to nefachčí nebo na to máme tlačítko jak pises jde to kodovanim zvysit napeti ja to mam udelane stejne jak ty - vypnute pasy tim deaktivovany S&S jakmile s autem jede nekdo cizi a pripouta se je zase aktivni u jinych aut je to deaktivovane natrvalo ale to je z duvodu LPG kdy pri znovu startu to jede na benzin coz neni zadouci
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
25.4.22, 10:32 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5639 Bydliště: Plzeň
|
Re: těšte se na stk
Počkat, to jezdíte bez pásů? varok: tlačítko u řadičky samozřejmě je (v nových už ne), ale po každém startu to vypínat? Mám to "přes napětí" jak je tu zmíněno
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
25.4.22, 11:15 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: těšte se na stk
pás už jsem neměl pomalu deset let od té doby co na mně vymáhali přes deset tisíc mám k pásu nepřekonatelný odpor stalo se mi to už víckrát že nezajel pás a bylo kvůli tomu vzrušo deset ukrajinců mi mělo srovnávat barák se zemí a podobně
|
25.4.22, 12:32 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18272
|
Re: těšte se na stk
Dotaz k STK... Otce vyrazili z STK, z důvodu že má ojeté pneumatiky, má je vyměnit a přijet na opakovanou. Pneumatiky mají 4 hlavní drážky (podélné) a hloubku mají 3-4 mm (změřil jsem šuplerou). Kontrolní výstupky jsou ještě neojeté. Jenže technik si našel boční (kolmé) drážky na vnějších stranách dezénu, které jsou z výroby méně hluboké, takže už nemají požadovaných 1,6mm a místy už zmizely, a prohlásil že je to ojeté a hotovo. Dále prý remcal něco o zářezech v pneu, našel jsem tam běžné opotřebení od kamínků nebo možná kousků skel, nic hrozného. A taky prý říkal že je to hrozně rozpraskané, našel jsem malé prasklinky po obvodu běhounu, měl jsem mnohem větší a procházel jsem. Já jsem přesvědčen, že si technik potřeboval zlepšit statistiku vyhozených aut a když nenašel nic jiného (auto je jako nové a jezdí na garančky) tak si našel pneumatiky a když se otec nehádal, tak ho vyrazil. Mám na svém autě nové pneu a najdu tam spoustu míst, kde hloubka zářezu není ani z výroby 1,6mm, takže bych u něj taky vyletěl, to je přece nesmysl... V seznamu chyb STK jsem našel tyto formulace: 5.2.3.6.1 Hloubka vzorku pneumatiky v hlavních dezénových drážkách nebo zářezech není v některé části šířky běhounu v souladu s požadavky. 5.2.3.6.2 Hloubka vzorku pneumatiky v hlavních dezénových drážkách nebo zářezech není v celé šířce běhounu některé části pneumatiky v souladu s požadavky. Nikde jsem však nenašel definici co je "hlavní dezénová drážka", předpokládám že jsou to ty hluboké podélné, které mají kontrolní výstupky... Mám pravdu já nebo technik, který si může najít jakoukoliv drážku na pneu a tu zkontrolovat? Navíc to zkontroloval jen okem, nic neměřil. V pondělí tam chci zajet. Samozřejmě budu požadovat, aby změřili přede mnou hloubku dezénu šuplerou, samozřejmě budu požadovat aby mi ukázali kde a jak je definována "hlavní dezénová drážka". A pokud nebudou schopni mi někde najít, že ty boční drážky jsou hlavní, budu požadovat vystavení nového protokolu. Jakým způsobem mohu na STK zatlačit, aby protokol změnili? ČOI? Ministerstvo? Znalec? Právník? Foto pneu je zde (tahle je nejhorší, ostatní vypadají lépe): http://foto.fatal.name/index.php?id=988
|
19.8.22, 21:42 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6331 Bydliště: Snina
|
Re: těšte se na stk
Toto už nevyreklamuješ. Mal si dať zavolať vedúceho a podať na mieste reklamáciu. Tým že nič nepovedal, a odišiel, vlastne súhlasil so závadou. Teraz je to už iba tvrdenie proti tvrdeniu. Neviem ako u vás, ale u nás sa presné smernice a postupy na tk a ek dajú normálne dohľadať na nete.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
19.8.22, 22:10 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6586 Bydliště: Kosice
|
Re: těšte se na stk
Ak ten vas protokol vyzera aspon trocha podobne ako ten nas, tak na spodku mas nieco zhruba, ze majitel / prevadzkovatel vozidla svojim podpisom suhlasi s vysledkami kontroly.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
20.8.22, 10:04 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: těšte se na stk
[quote="fatal"]Dotaz k STK... Otce vyrazili z STK, klidně tam jet a pak napiš, přivez jim tam tvoji novou pneu, je to tam banda blbců, nedávno vyrazili souseda že má vadné abs a on tam abs neměl už z výroby, nebo za měděné trubky, mně třeba prasklé péro vydělali jsme ho ven konce rovné nic prasklého nastříkal jsem ho sprejem a technik spokojený, pak jim furt jebe s žárovkama do blikačů, vymontuju žárovku a ukážu že je nová pak drží hubu, ted v týdnu jsem měl zakytovanou dírku pod levým blikačem na feldě, technik ji šroubovákem protlačil a napsal že je ohrožena pevnost karoserie závada B a trval na novém blatníku tak jsem koupil za 1400 černý blatník nový a technik spokojený, dírka byla asi 4 x 4, dostal jsem samolepku od nadace pro tělesně postižené že si ji mám vylepit na sklo, technik řekl že mi to dá na měsíc kvůli té samolepce nebylo to ve stírané ploše velikost dálniční známky, samkolepku jsem urval technik odešel a nic, pak došel druhý technik a dodělal stk, zvláštní jednání furt budou buzerovat za technický stav přitom havárky kvůli technickému stavu prakticky nejsou, kdyby se tak ti čuráci raději starali o laciný plyn a elektriku
|
20.8.22, 19:34 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18272
|
Re: těšte se na stk
Lamač píše: Toto už nevyreklamuješ. Mal si dať zavolať vedúceho a podať na mieste reklamáciu. Tým že nič nepovedal, a odišiel, vlastne súhlasil so závadou. Teraz je to už iba tvrdenie proti tvrdeniu. Neviem ako u vás, ale u nás sa presné smernice a postupy na tk a ek dajú normálne dohľadať na nete. Otec není typ, který by se hádal, na to asi ten technik spoléhal... Definici hlavní drážky jsem nenašel. ventYl píše: Ak ten vas protokol vyzera aspon trocha podobne ako ten nas, tak na spodku mas nieco zhruba, ze majitel / prevadzkovatel vozidla svojim podpisom suhlasi s vysledkami kontroly. U nás se nic nepodepisuje. Myslím že něco jako "souhlas s výsledkem" se asi moc neřeší. slovacek.milos píše: furt budou buzerovat za technický stav přitom havárky kvůli technickému stavu prakticky nejsou, Přesně tak. Ale mi nevadí, když opravdu zkontrolují technický stav a třeba mě vyhodí za nefunkční brzdu. Ale vyhazovat za kraviny a důležitě řešit lékárničku, to je prostě pakárna. Většinou jsem se právě setkal spíše s normálním přístupem, třeba žárovky žárovky blinkrů, když měly opadanou tu oranžovou barvu, tak mi to řekl ať si to vyměním, že už to nemá správnou barvu a dále to neřešil. Když jsem měl pneu popraskané, tak mi řekl že bych to fakt už měl vyměnit, ale nevyrazil mě. Prostě s rozumem.
|
21.8.22, 10:04 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18272
|
Re: těšte se na stk
Tak dnes "reklamace". Výsledek dle očekávání. Technik si trval na svém, že je to ojeté. Další technik trval na svém že je to ojeté a je špatná geometrie. Majitel si trval na svém, že "hlavní drážky" jsou špatná formulace, že se měří vše. (!) Nikdo nepoužil žádné měřidlo, vše od oka. Nikdo nevěděl co znamená definice "hlavní drážky". Nikdo nevěděl že boční drážky jsou z výroby méně hluboké než hlavní. První technik odešel. Druhý technik tvrdil, že pneumatika může v důsledku malých trhlinek bouchnout. Majitel tvrdil, že ty pneumatiky jsou stejně moc staré a neměly vůbec projít, protože se musí dle vyhlášky měnit do několika let. (!) Druhý technik ukázal na místo, kde byl kousek gumy (asi tak 3x4mm) jakoby uvolněný, asi po najetí na nějaký ostrý šutr, že to nesmí být. Majitel dále tvrdil že na pneumatice nesmí být žádná prasklina. Majitel šel hledat vyhlášku o maximálním věku pneumatik a následně zmizel. Druhý technik nás přesvědčoval jak jsou ty pneu špatné, že se můžeme zabít, že nemají nic z toho že člověka vyhodí za kravinu. Každopádně klíčové zjištění je to, že záleží jen a pouze na technikovi, co a jak ohodnotí, a neexistuje možnost to jakkoliv změnit, i když majitel na vlastní oči vidí že v protokolu je jasná lež. Můžeme si stěžovat na krajském úřadě. Následně jsme po cestě zabrouzdali k další nedaleké STK, zeptal jsem se zda je možné to nezávisle zhodnotit. Dva technici šli vcelku ochotně se podívat, jeden že je to jako na hraně, druhý našel trhlinku 8mm dlouhou a že by to dal jako závadu C. Takže jediná možnost je přehodit pneu/kola a udělat dobře technikovi.
|
22.8.22, 11:14 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11891 Bydliště: Český Těšín
|
Já se docela divím, že se ti chtělo do těch větrných mlýnů. Upřímně ta guma za moc nestojí. Hodit to na zimní, udělat TK a něco si o technikovi pomyslet a hotovo. Kdysi jsem měl taky sjetý okraj a googlil jsem hlavní drážky ale k ničemu konkrétnímu jsem se nedostal. Snad někde jsem se dočetl, že minimum 1,6 musí být v celé šířce styčné plochy. Ale už si to moc nepamatuju.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
22.8.22, 11:25 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Re: těšte se na stk
jaké je stáří těch pneumatik ? a jak se chovají na mokré silnici ?
|
22.8.22, 12:14 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11891 Bydliště: Český Těšín
|
Tak nasadils mi ještě brouka do hlavy a pustil jsem se do toho. Podle metodiky MD to vypadá takto: "1.2.2. Je-li pneumatika vybavena indikátory opotřebení, provádí se kontrola hloubky drážek běhounu pneumatiky v hlavních drážkách běhounu pneumatiky po celém obvodu pneumatiky. Hlavními drážkami se rozumějí široké drážky ve středové části povrchu běhounu, ve kterých jsou umístěny indikátory opotřebení a která zaujímá přibližně tři čtvrtiny šířky povrchu běhounu ) (obr. 2)." Stránka 6~7. Celé jsem to nečetl, ale pak se tam taky řeší dovolené sjetí dezénu při silniční kontrole. Upozorňují, že takové sjetí nemusí být tolerováno během STK. (Což dává i smysl, při silniční kontrole se řeší aktuální stav, protokol STK řeší stav vozidla do budoucna).
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
22.8.22, 12:37 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18272
|
Re:
gokralik píše: Já se docela divím, že se ti chtělo do těch větrných mlýnů. Upřímně ta guma za moc nestojí. Hodit to na zimní, udělat TK a něco si o technikovi pomyslet a hotovo. Kdysi jsem měl taky sjetý okraj a googlil jsem hlavní drážky ale k ničemu konkrétnímu jsem se nedostal. Snad někde jsem se dočetl, že minimum 1,6 musí být v celé šířce styčné plochy. Ale už si to moc nepamatuju. Když jsem viděl že v protokolu je v jednom bodě naprostá lež, když vím s čím jsem normálně procházel, doufal jsem že je nějaká šance... Mi se povedlo najít jen že musí mít 1.6mm v hlavních drážkách, což dává smysl, když pneu je poseta drážkama, které z výroby jsou menší (jak jsem psal, moje nové pneu mají ke konci drážky cca 1mm). john simple píše: jaké je stáří těch pneumatik ? a jak se chovají na mokré silnici ? Cca 7 let, chovají se normálně, jako pneu které mají drážky 3-4mm, prostě na nějaké rychlé projíždění hlubokých kaluží to už není. Otec s tím jezdí jako důchodce, takže aquaplaning by nechytil ani se slickama. gokralik píše: Tak nasadils mi ještě brouka do hlavy a pustil jsem se do toho. Vidíš, na STK neděláš a našel jsi to. Na STK to nebyl schopen vytáhnout ani jeden ze tří. Hlavní drážky jsou 3-4mm, takže i kdyby to brali do budoucna, tak při otcově nájezdu by to vydrželo ještě dvě sezony, ale tak bychom to nehrotili. Na druhou stranu, kdyby se mělo řešit vše do budoucna, tak by nemohlo projít nikdy žádné auto, protože do budoucna se může stát ledacos, všechny poruchy, atd...
|
22.8.22, 13:14 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|