Autor |
Zpráva |
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Když se bavíme o tom 16 ti ventilu 1,4.Víte,že je to vlastně motor favorit,s pětkrát uloženou klikaticí,co zdědila po speciálech Škoda 130LR/B skup.H a rally??! v nějakejch koncích osmdesátých let???Motor Favorit vlastně vznikl za účelem nahrazení litinovýho osmikanálu z RSy.LRa to v roce 1984 rozbalila a zlikvidovala i Škodu 160 s motorem LADA a to třikrát uložená.Pětkrát později pro spolehlivost. A to byla jen zkouška.Jj.Já stále budu tvrdit,že ti kluci z Česany,co tam bývali kdysi od těch 50-60tých let do těch osmdesátých-devadesátých,byli neskuteční borci....Nádhera.Tak pro představu,že není už co vymýšlet.Ta doba byla nádherná v motorismu a v nadšení...dyť kolik konkurence bylo za hranicema našeho státu,a stejně sme jim zatápěli,že se sem pořád rádi vraceli,co dokážeme s těch malooběmů dostat...A na velkym objemu to není umění, v ničem.A není to vše...Jde to úměrně s násobky ztrát z hmotnosti a velikosti!Když tak už motor z Lavočky...nebo za Spitfira,ať to má zvuk a říz Např.Závody v padesátých letech..TATRA versus ŠKODA 1100...kdo vyhrál???ta druhá.A to doháněli objem kompresorem a ta Tatra stejně měla pořád o moc větší.Tak že objem není jen objem ...proto ten obdiv našim konstruktérům a nadšencům...Které taky už jako malé kluky zajímalo kolik to auto "udělá" ...
|
22.1.07, 22:59 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
roman heller
Příspěvky: 709 Bydliště: Milovice
|
Re: Max Rychlost
Waclav píše: Jakou nejvyšší rychlostí jste jely autem a kolik jste vytáhly ze své káry
S mým fávem....je sekci garáž....
www.nahraj.cz/uploads/329305788/6ub/Cesta_po_D1.jpg
|
23.1.07, 00:16 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
No, tak já to někdy taky zkusím, snad se při tom nevysekám, nejsem si jistej, jestli je to auto konstruováný na cokoliv nad 130, i když mán v TP 150 . Ale z Liberce do Turnova je takovej hezkej dálniční kopeček... Do kopce tam musím dávat za 4, když jsem naloženej Jednou jsem tam z kopce jel asi 160 podle toho bramborometru na palubce... no, tak to vlastně už nemusím pokoušet... vono se s tím stejně nedá jet pořád takhle rychle, pak to žere 12litrů 110-120 je taková optimální rychlost po rovině...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
23.1.07, 10:57 |
|
|
Kybergreg
Příspěvky: 263
|
patrik-hp píše: Když se bavíme o tom 16 ti ventilu 1,4.Víte,že je to vlastně motor favorit,s pětkrát uloženou klikaticí,co zdědila po speciálech Škoda 130LR/B skup.H a rally??! v nějakejch koncích osmdesátých let???Motor Favorit vlastně vznikl za účelem nahrazení litinovýho osmikanálu z RSy.LRa to v roce 1984 rozbalila a zlikvidovala i Škodu 160 s motorem LADA a to třikrát uložená.Pětkrát později pro spolehlivost. A to byla jen zkouška.Jj.Já stále budu tvrdit,že ti kluci z Česany,co tam bývali kdysi od těch 50-60tých let do těch osmdesátých-devadesátých,byli neskuteční borci....Nádhera.Tak pro představu,že není už co vymýšlet.Ta doba byla nádherná v motorismu a v nadšení...dyť kolik konkurence bylo za hranicema našeho státu,a stejně sme jim zatápěli,že se sem pořád rádi vraceli,co dokážeme s těch malooběmů dostat...A na velkym objemu to není umění, v ničem.A není to vše...Jde to úměrně s násobky ztrát z hmotnosti a velikosti!Když tak už motor z Lavočky...nebo za Spitfira,ať to má zvuk a říz Např.Závody v padesátých letech..TATRA versus ŠKODA 1100...kdo vyhrál???ta druhá.A to doháněli objem kompresorem a ta Tatra stejně měla pořád o moc větší.Tak že objem není jen objem ...proto ten obdiv našim konstruktérům a nadšencům...Které taky už jako malé kluky zajímalo kolik to auto "udělá" ...
Máš pravdu, svým způsobem to byla hezká doba, ale kvůli komoušům to bylo bohužel jen pro někoho... ale i tak... borci to rozhodně byli.
Jinak ale si nemyslim, že 16V 1,4 ve Fabiích je motor vycházející evolučně z motoru fáčka/feldy. Kdepak, to je komplet celý konstrukce VW, ten motor vypadá úplně jinak než škodovácká klasika (ta se dávala do fabií pod označením 1,4 MPI a měla jen zvětšený objem, ale stále to byl 3x uloženej 8miventil). Tím netvrdím, že škodovka neměla vlastní 16V motor, jen tvrdím, že ve fabii je komplet VW motor.
|
23.1.07, 13:09 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12111 Bydliště: Tynec n.L.
|
Ritchma píše: A kolik ste nejvíc dali na okresce Já sem lehce omezenej maximálkou auta (okreskou myslim prostě dva pruhy jeden tam druhej zpět ne nějaký široký)
190km/h na silnici c.126 (KH), 165km/h na silnici co asi nema cislo Vysoka - Zandov (KH)... pri tech 165km/h mne omezovala maximalka - Fiat Tipo 1.4 51kW
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
23.1.07, 13:44 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Kybergreg píše: patrik-hp píše: Když se bavíme o tom 16 ti ventilu 1,4.Víte,že je to vlastně motor favorit,s pětkrát uloženou klikaticí,co zdědila po speciálech Škoda 130LR/B skup.H a rally??! v nějakejch koncích osmdesátých let???Motor Favorit vlastně vznikl za účelem nahrazení litinovýho osmikanálu z RSy.LRa to v roce 1984 rozbalila a zlikvidovala i Škodu 160 s motorem LADA a to třikrát uložená.Pětkrát později pro spolehlivost. A to byla jen zkouška.Jj.Já stále budu tvrdit,že ti kluci z Česany,co tam bývali kdysi od těch 50-60tých let do těch osmdesátých-devadesátých,byli neskuteční borci....Nádhera.Tak pro představu,že není už co vymýšlet.Ta doba byla nádherná v motorismu a v nadšení...dyť kolik konkurence bylo za hranicema našeho státu,a stejně sme jim zatápěli,že se sem pořád rádi vraceli,co dokážeme s těch malooběmů dostat...A na velkym objemu to není umění, v ničem.A není to vše...Jde to úměrně s násobky ztrát z hmotnosti a velikosti!Když tak už motor z Lavočky...nebo za Spitfira,ať to má zvuk a říz Např.Závody v padesátých letech..TATRA versus ŠKODA 1100...kdo vyhrál???ta druhá.A to doháněli objem kompresorem a ta Tatra stejně měla pořád o moc větší.Tak že objem není jen objem ...proto ten obdiv našim konstruktérům a nadšencům...Které taky už jako malé kluky zajímalo kolik to auto "udělá" ... Máš pravdu, svým způsobem to byla hezká doba, ale kvůli komoušům to bylo bohužel jen pro někoho... ale i tak... borci to rozhodně byli. Jinak ale si nemyslim, že 16V 1,4 ve Fabiích je motor vycházející evolučně z motoru fáčka/feldy. Kdepak, to je komplet celý konstrukce VW, ten motor vypadá úplně jinak než škodovácká klasika (ta se dávala do fabií pod označením 1,4 MPI a měla jen zvětšený objem, ale stále to byl 3x uloženej 8miventil). Tím netvrdím, že škodovka neměla vlastní 16V motor, jen tvrdím, že ve fabii je komplet VW motor.
Jj.Až ho uvidíš rozebraný a i vyndaný a kolikrát na očích,tak v tom uvidíš rysy čistě háčkový. To že je tam přelitá pumpa a nějaký ty nálitky to je detajl.Ale je to naprosto shodný....Ale nechci nikoho přesvědčovat ...Každý ať si udělá obrázek...Ta hlava je moderněji myšlená a nevím jestli je to přesně ta,co vymýšlel pan Milan Žid ve vývoji pro závody,ale ten spodek je Skup.H. A když už o těch motorech a těch vynálezech .Ta 100 1,6tka je motor taky náš.Byly prý vyrobeny dva kusy v Česaně,který si zbalili němci k sobě a vydali ho jako jejich.Ale to vím z doslechu.Němci taky znali pouze litinu do tý doby,co narazili na slévače v čechách,kteří je naučili odlévat bloky z hliníku.. Tu svjí 1,6tku s tou ať se jdou vyfotit.Ale raději to chce navštívit museum a pořád si nemyslet,jak jsou němci dobří Jsou dobří v podpoře vývoje.Ale mají nad tím stejnej vliv,jako kdysi sovětští představitelé...A proč by né?vždy ten silnější měl a má právo si diktovat..A to platí a bude platit stále.Zákon buše
|
23.1.07, 22:17 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Nepér píše: No, tak já to někdy taky zkusím, snad se při tom nevysekám, nejsem si jistej, jestli je to auto konstruováný na cokoliv nad 130, i když mán v TP 150 . Ale z Liberce do Turnova je takovej hezkej dálniční kopeček... Do kopce tam musím dávat za 4, když jsem naloženej Jednou jsem tam z kopce jel asi 160 podle toho bramborometru na palubce... no, tak to vlastně už nemusím pokoušet... vono se s tím stejně nedá jet pořád takhle rychle, pak to žere 12litrů 110-120 je taková optimální rychlost po rovině...
No to je kopec jako blázen.A je zakončenej pravou kosou nee???Tam se musí zpomalit,nemýlím-li se.Nebo už je to volný? tam se ti to rozjede. Ale lepší je se zaměřit asi na rovinky podle mého.Přece jenom ten kopec je na ty brzdy nepřítel.Na rovince se lépe brzdí
|
23.1.07, 22:38 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Nevím, já vždycky odbočoval na Prahu, tak jsem musel začít zpomalovat s předstihem, abych tu odbočku nepřejel...
Bylo to už dávno, teď je to okolo Turnova vůbec nějaký překopaný...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
23.1.07, 23:50 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
|
24.1.07, 18:28 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
takovej sešup, na konci je 40, taky jsem to skoro nedobrzdil a nakonec to vyšlo
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
24.1.07, 20:32 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
spartra píše: takovej sešup, na konci je 40, taky jsem to skoro nedobrzdil a nakonec to vyšlo
Ano. Je to tam zpomalující se do zatáčky.Asi aby sebevrzi neměli šanci
|
25.1.07, 22:33 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10552 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
aktualizuji svuj prispevek.... rano v 7:30 155 km/h (skutecnych) na natural 95... silnice byla sucha... 6km pred plzni dekuji lidem v modrem VW polo za podporu
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
26.1.07, 10:18 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
patrik-hp píše: spartra píše: takovej sešup, na konci je 40, taky jsem to skoro nedobrzdil a nakonec to vyšlo Ano. Je to tam zpomalující se do zatáčky.Asi aby sebevrzi neměli šanci
sem si říkal jak to jede z kopečka 160, pak jsem viděl 40, si říkám proč tam je z kopečka, sem to už viděl bledě, skoro jsme brousili svodidla
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
26.1.07, 14:12 |
|
|
fert.j
Příspěvky: 544 Bydliště: Praha
|
cusw ja jel s obyc fackem po rovine 165 km/h a slo dal jenze uz nebyl prostor mam to podle GPS a tachometru a oba ukazuji stejne:-)
|
26.1.07, 22:38 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Já jel nejvíc v Porsche 944 (nebo 924 ) uýž nevim, ale spíš 944. Bylo to 268 km/h. Pak jsem se vezl v Audi DTM, ale tam jsem byl tak ukurtovanej, že jsem fakt neviděl kolik tam je. Ale bylo to fakt hustý.
Mojí 105 jsem jel 120 Km/h To bylo na tacháči. Ale podle radaru mi jde o 10 km/h navíc. Takže 110. Pak už jsem fakt nechtěl
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
5.2.07, 22:02 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|