|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Honzik.t
Příspěvky: 130 Bydliště: Šumperk
|
Seřízení LPG
Zdravím, chtěl bych se zeptat ja seřizujete LPG aby stratovalo na 105/120 i při teplotách kolem nuly. Mě to nenastartuje jak je pod 7°, zkoušel jsem poštelovat předstih ventily svíčky i hrát si se šroubkem bohatosti plynu ale nic. Na benál to chytne na drb ale na plyn jen kdž je zahřátej aspoň pár minutovou jízdou. Když startuju na plyn tak to jednou blafne že už to chytá a pak už nic. Jediný co mě napadá je nějak nastavit tu bohatost plynu ale aby zase při teplým motoru netočil volnoběh 2000, nebo jestli je v haji něco v motoru? nevim ale jede pěkně a po zahřátí drží volnoběh parádně plynule. Dík za jakýkoliv rady
|
10.11.06, 07:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
A máš dobrou techniku startování? Já někdy musím třeba i vypnout na chvíli ventil plynu, jinak je tam toho plynu moc a už to nechytne. Myslím, že určitě pomůže, když vyměníš membrány v reduktoru, jestli je tam máš déle než 5 let.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
10.11.06, 08:04 |
|
|
Honzik.t
Příspěvky: 130 Bydliště: Šumperk
|
plyn je rok starej tak to snad membránou nebude, když je teplo kolem 10° tak jen dám sytič zapnu klíček a počkám až to nasytí plyn a pak nastartuju normálně, ale jak klesne teplota tak to nejde ani s ruzných polohách plynu.
|
10.11.06, 08:27 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Tak to už máš automatickej sytič, tam je míň možností jak nastartovat. Obávám se, že s tím asi nic neuděláš a budeš muset startovat na benzím. Mě taky některou zimu auto nechtělo chytnout pod 10°C a další zimu to zase startovalo i pod nulou, určitě záleží na nastavení. Ale asi nikdo neví co přesně udělat, aby to lépe startovalo. Záleží to tak trochu na všem a v zimě se ukáže jak se všechny ty nastavení projeví.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
10.11.06, 10:08 |
|
|
PetrTT
Příspěvky: 33 Bydliště: Police nad Metují
|
Ahoj,tak jsem si pro dojíždění do zaměstnání zakoupil Š 136 Rapid/89 s LPG.Protože s tímto druhem pohonu nemám vůbec žádné zkušenosti (a poslední škodovka se kterou jsem jezdil byla Š 110R v roce 1990)tak se obracím s těmito dotazy:
1.po nastartování na benzín a přepnutí na plyn motor okamžitě zhasne.Musím dát přepínač do mezipolohy a když to začne škubat tak přepnu na plyn a jedu již OK.
2.Pokud vypnu motor po dojetí na plyn,tak musím startovat zase na benzín,ale to motor dlouho točí než pumpa naplní plovákovou komoru.Tak raději před zhasnutím motoru přepínám na benzín a vypínám motor běžící na benzín.Když jedu na plyn a okamžitě přepnu na benzín tak motor zhasne také,zase musím volit mezipolohu.
3.nastartovat na plyn se nedaří vůbec.Spotřeba tak 8 l/LPG
Prosím o uvedení do reálu při ježdění s pohonem LPG,jaké jsou fígle a rady a zda při změně paliva postupuji správně
Dík
|
6.1.09, 16:54 |
|
|
Jad
Příspěvky: 188 Bydliště: Č. Budějovice
|
PetrTT: Už je to nějakou dobu, co jsem jezdil na plyn, ale pokud si vzpomínám, dělal jsem to přesně tak. Při přepínání na plyn se benzin z karburátoru musí vyjet. Jak do karburátoru s benzinem pustíš sáním navíc plyn, není ve směsi dostatek kyslíku pro hoření, je moc bohatá a chcípne to. Pokud zapomeneš před vypnutím motoru přepnout na benzin, je lepší ho před startem do karburátoru ručně napumpovat (páčkou na paliv. čerpadle), než to trápit dlouhým točením starterem.
|
6.1.09, 19:38 |
|
|
URU
Příspěvky: 2108 Bydliště: Táborsko
|
PetrTT píše: Ahoj,tak jsem si pro dojíždění do zaměstnání zakoupil Š 136 Rapid/89 s LPG.Protože s tímto druhem pohonu nemám vůbec žádné zkušenosti (a poslední škodovka se kterou jsem jezdil byla Š 110R v roce 1990)tak se obracím s těmito dotazy: 1.po nastartování na benzín a přepnutí na plyn motor okamžitě zhasne.Musím dát přepínač do mezipolohy a když to začne škubat tak přepnu na plyn a jedu již OK. 2.Pokud vypnu motor po dojetí na plyn,tak musím startovat zase na benzín,ale to motor dlouho točí než pumpa naplní plovákovou komoru.Tak raději před zhasnutím motoru přepínám na benzín a vypínám motor běžící na benzín.Když jedu na plyn a okamžitě přepnu na benzín tak motor zhasne také,zase musím volit mezipolohu. 3.nastartovat na plyn se nedaří vůbec.Spotřeba tak 8 l/LPG Prosím o uvedení do reálu při ježdění s pohonem LPG,jaké jsou fígle a rady a zda při změně paliva postupuji správně Dík
1. úplně normální - máš benzín v plovákový komoře, a ten musíš nějak spotřebovat, protože jinak máš moc bohatou směs
2. sehnat vhodný elektrický čerpadlo, a máš po problému (zapojíš ho místo toho elektromagnetickýho ventilu)
3. máš tam i tlačítko na přífuk plynu pro startování? používáš ho? jinak třeba můžeš při startování vyzkoušet to tlačítko na 1s smáčknout, vytahnout sytič (u studenýho motoru - sice na LPG nefunguje jako sytič, ale jako obtokový kanál, takže může do motoru víc směsi), lehce přidat plyn a startovat (funguje u mýho Rapida)... nebo prakticky stejnej postup ale při startování to tlačítko držet (funguje u taťkovy Š120)...
_________________ Rapid 136 ´89 135GLi ´89 Octavia SLX TDI - spotřebák Octavia 4X4 TURBO
|
6.1.09, 19:50 |
|
|
PetrTT
Příspěvky: 33 Bydliště: Police nad Metují
|
Dík za rady.Na fóru studuji nyní veškeré diskuze o LPG. Mám systém Tartarini a přemýšlím,že by bylo dobré asi provést výměnu membrány.Neví někdo,kde se dají na netu koupit?Zatím jsem dělal na celkové údržbě systému-přetěsnění karbce,seřízení,svíčky atd.Auto měl nějaký starší pán,který již pak nejezdil,od něho ho koupila paní do Prahy,ale ta s tím již skoro nejezdila(prý to není auto vhodné do Prahy) .Na to,jak byl motor seřízen(odtrhy na svíčkách 1,3mm,předstih 2°za horní úvratí,karbec na 2 maticích a mezi víčkem a karbcem nebylo těsnění!!! a nebylo vůbec žádné těsnění mezi vzduchovým filtrem a víčkem karburátoru se vůbec divím,že to auto vůbec jelo.Ale již zase vesele řádí na silnici.Prodělal svoje znovuzrození.
URU: čerpadlo myslíš na ten přívod paliva(benzín do plovákové komory) a tím nahradit mechanickou pumpičku.Spíš jsem přemýšlel,dát čerpadlo paralelně k mechanické pumpičce a spínačem na palubce ručně před startování napumpovat plovákovou komoru)
_________________ ŠKODA Rapid 136 5 SPEED/1989 + LPG
|
6.1.09, 19:56 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
7.1.09, 17:54 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Seřízení LPG
Honzik.t píše: Zdravím, chtěl bych se zeptat ja seřizujete LPG aby stratovalo na 105/120 i při teplotách kolem nuly. Mě to nenastartuje jak je pod 7°, zkoušel jsem poštelovat předstih ventily svíčky i hrát si se šroubkem bohatosti plynu ale nic. Na benál to chytne na drb ale na plyn jen kdž je zahřátej aspoň pár minutovou jízdou. Když startuju na plyn tak to jednou blafne že už to chytá a pak už nic. Jediný co mě napadá je nějak nastavit tu bohatost plynu ale aby zase při teplým motoru netočil volnoběh 2000, nebo jestli je v haji něco v motoru? nevim ale jede pěkně a po zahřátí drží volnoběh parádně plynule. Dík za jakýkoliv rady
a nebo VN kabely odpor do 10 kilo, palec do pěti, čistý rozdělovač, za chladu pokud natočíš na plyn tak natoč rozdělovač při volnoběhu na nejvyšší otáčky, ale pozač si rozdělovač před pootočením, pak dej 3000 otáček a utáhni ten škrtící ventil až bude auto chcípat a povol o otáčku, další den to zopakuj uvidíš sám , některé motory chtějí prostě své miloš
|
7.1.09, 18:01 |
|
|
PetrTT
Příspěvky: 33 Bydliště: Police nad Metují
|
to spartra : myslíš že bych mohl podobné čerpadlo dát přímo místo mechanické pumpy?Nebude vadit,že se bude stále točit a nebude průtok(když bude plná plováková komora).Samozřejmě by se točilo pouze v režimu "benzín".
_________________ ŠKODA Rapid 136 5 SPEED/1989 + LPG
|
7.1.09, 18:03 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
podobný se dávaj pokud je blok bez díry(felicia, fabia) na čerpadlo mechanický.
proč by se mělo stále točit? stačí zapojit na bezínovej venzil lpg systému, přepneš na bezín, jede, dáš lpg vypne se
plovákovou komoru musí něco plnit neustále
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
7.1.09, 19:49 |
|
|
URU
Příspěvky: 2108 Bydliště: Táborsko
|
PetrTT: myslel jsem tim nahradit mechanickou pumpu na bloku motoru...
a co elektrický čerpadlo z 1203ky? vim že dost lidí tvrdí že je nespolehlivý, ale taťkovi jede s minimální údržbou už asi 8 let...
_________________ Rapid 136 ´89 135GLi ´89 Octavia SLX TDI - spotřebák Octavia 4X4 TURBO
|
7.1.09, 22:14 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
už tam nebude tak velekj cenovej rozdíl
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
8.1.09, 08:18 |
|
|
PetrTT
Příspěvky: 33 Bydliště: Police nad Metují
|
..mám doma čerpadlo z Fiat UNO 75ie/1988.To nebylo montované v nádrži ale přímo na benzínové hadici,takže by byla montáž bezproblémová.Nevím ale,jaký je výstupní tlak čerpadla.Řešil někdo i tuto možnost.Stejná čepadla(BOSCH) se v té době montovala i do vozu AUDI a VW.
_________________ ŠKODA Rapid 136 5 SPEED/1989 + LPG
|
8.1.09, 09:53 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|