Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 21:52



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
 Seřízení LPG 
Autor Zpráva

Příspěvky: 130
Bydliště: Šumperk
Příspěvek Seřízení LPG
Zdravím, chtěl bych se zeptat ja seřizujete LPG aby stratovalo na 105/120 i při teplotách kolem nuly. Mě to nenastartuje jak je pod 7°, zkoušel jsem poštelovat předstih ventily svíčky i hrát si se šroubkem bohatosti plynu ale nic. Na benál to chytne na drb ale na plyn jen kdž je zahřátej aspoň pár minutovou jízdou. Když startuju na plyn tak to jednou blafne že už to chytá a pak už nic. Jediný co mě napadá je nějak nastavit tu bohatost plynu ale aby zase při teplým motoru netočil volnoběh 2000, nebo jestli je v haji něco v motoru? nevim ale jede pěkně a po zahřátí drží volnoběh parádně plynule. Dík za jakýkoliv rady


10.11.06, 07:45
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
A máš dobrou techniku startování? Já někdy musím třeba i vypnout na chvíli ventil plynu, jinak je tam toho plynu moc a už to nechytne. Myslím, že určitě pomůže, když vyměníš membrány v reduktoru, jestli je tam máš déle než 5 let.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


10.11.06, 08:04
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 130
Bydliště: Šumperk
Příspěvek 
plyn je rok starej tak to snad membránou nebude, když je teplo kolem 10° tak jen dám sytič zapnu klíček a počkám až to nasytí plyn a pak nastartuju normálně, ale jak klesne teplota tak to nejde ani s ruzných polohách plynu.


10.11.06, 08:27
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Tak to už máš automatickej sytič, tam je míň možností jak nastartovat. Obávám se, že s tím asi nic neuděláš a budeš muset startovat na benzím. Mě taky některou zimu auto nechtělo chytnout pod 10°C a další zimu to zase startovalo i pod nulou, určitě záleží na nastavení. Ale asi nikdo neví co přesně udělat, aby to lépe startovalo. Záleží to tak trochu na všem a v zimě se ukáže jak se všechny ty nastavení projeví.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


10.11.06, 10:08
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 33
Bydliště: Police nad Metují
Příspěvek 
Ahoj,tak jsem si pro dojíždění do zaměstnání zakoupil Š 136 Rapid/89 s LPG.Protože s tímto druhem pohonu nemám vůbec žádné zkušenosti (a poslední škodovka se kterou jsem jezdil byla Š 110R v roce 1990)tak se obracím s těmito dotazy:
1.po nastartování na benzín a přepnutí na plyn motor okamžitě zhasne.Musím dát přepínač do mezipolohy a když to začne škubat tak přepnu na plyn a jedu již OK.
2.Pokud vypnu motor po dojetí na plyn,tak musím startovat zase na benzín,ale to motor dlouho točí než pumpa naplní plovákovou komoru.Tak raději před zhasnutím motoru přepínám na benzín a vypínám motor běžící na benzín.Když jedu na plyn a okamžitě přepnu na benzín tak motor zhasne také,zase musím volit mezipolohu.
3.nastartovat na plyn se nedaří vůbec.Spotřeba tak 8 l/LPG
Prosím o uvedení do reálu při ježdění s pohonem LPG,jaké jsou fígle a rady a zda při změně paliva postupuji správně
Dík


6.1.09, 16:54
Profil

Příspěvky: 188
Bydliště: Č. Budějovice
Příspěvek 
PetrTT: Už je to nějakou dobu, co jsem jezdil na plyn, ale pokud si vzpomínám, dělal jsem to přesně tak. Při přepínání na plyn se benzin z karburátoru musí vyjet. Jak do karburátoru s benzinem pustíš sáním navíc plyn, není ve směsi dostatek kyslíku pro hoření, je moc bohatá a chcípne to. Pokud zapomeneš před vypnutím motoru přepnout na benzin, je lepší ho před startem do karburátoru ručně napumpovat (páčkou na paliv. čerpadle), než to trápit dlouhým točením starterem.


6.1.09, 19:38
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2108
Bydliště: Táborsko
Příspěvek 
PetrTT píše:
Ahoj,tak jsem si pro dojíždění do zaměstnání zakoupil Š 136 Rapid/89 s LPG.Protože s tímto druhem pohonu nemám vůbec žádné zkušenosti (a poslední škodovka se kterou jsem jezdil byla Š 110R v roce 1990)tak se obracím s těmito dotazy:
1.po nastartování na benzín a přepnutí na plyn motor okamžitě zhasne.Musím dát přepínač do mezipolohy a když to začne škubat tak přepnu na plyn a jedu již OK.
2.Pokud vypnu motor po dojetí na plyn,tak musím startovat zase na benzín,ale to motor dlouho točí než pumpa naplní plovákovou komoru.Tak raději před zhasnutím motoru přepínám na benzín a vypínám motor běžící na benzín.Když jedu na plyn a okamžitě přepnu na benzín tak motor zhasne také,zase musím volit mezipolohu.
3.nastartovat na plyn se nedaří vůbec.Spotřeba tak 8 l/LPG
Prosím o uvedení do reálu při ježdění s pohonem LPG,jaké jsou fígle a rady a zda při změně paliva postupuji správně
Dík


1. úplně normální - máš benzín v plovákový komoře, a ten musíš nějak spotřebovat, protože jinak máš moc bohatou směs
2. sehnat vhodný elektrický čerpadlo, a máš po problému (zapojíš ho místo toho elektromagnetickýho ventilu)
3. máš tam i tlačítko na přífuk plynu pro startování? používáš ho? jinak třeba můžeš při startování vyzkoušet to tlačítko na 1s smáčknout, vytahnout sytič (u studenýho motoru - sice na LPG nefunguje jako sytič, ale jako obtokový kanál, takže může do motoru víc směsi), lehce přidat plyn a startovat (funguje u mýho Rapida)... nebo prakticky stejnej postup ale při startování to tlačítko držet (funguje u taťkovy Š120)...

_________________
Rapid 136 ´89
135GLi ´89
Octavia SLX TDI - spotřebák Obrázek
Octavia 4X4 TURBO Obrázek


6.1.09, 19:50
Profil ICQ

Příspěvky: 33
Bydliště: Police nad Metují
Příspěvek 
Dík za rady.Na fóru studuji nyní veškeré diskuze o LPG. Mám systém Tartarini a přemýšlím,že by bylo dobré asi provést výměnu membrány.Neví někdo,kde se dají na netu koupit?Zatím jsem dělal na celkové údržbě systému-přetěsnění karbce,seřízení,svíčky atd.Auto měl nějaký starší pán,který již pak nejezdil,od něho ho koupila paní do Prahy,ale ta s tím již skoro nejezdila(prý to není auto vhodné do Prahy) .Na to,jak byl motor seřízen(odtrhy na svíčkách 1,3mm,předstih 2°za horní úvratí,karbec na 2 maticích a mezi víčkem a karbcem nebylo těsnění!!! a nebylo vůbec žádné těsnění mezi vzduchovým filtrem a víčkem karburátoru se vůbec divím,že to auto vůbec jelo.Ale již zase vesele řádí na silnici.Prodělal svoje znovuzrození. :lol: :D

URU: čerpadlo myslíš na ten přívod paliva(benzín do plovákové komory) a tím nahradit mechanickou pumpičku.Spíš jsem přemýšlel,dát čerpadlo paralelně k mechanické pumpičce a spínačem na palubce ručně před startování napumpovat plovákovou komoru)

_________________
ŠKODA Rapid 136 5 SPEED/1989 + LPG


6.1.09, 19:56
Profil

Příspěvky: 1331
Bydliště: královehradecký kraj
Příspěvek 
jedině tohle nebo podobný, záleží jak umíš sehnat
http://rallyeracing.cz/eshop/136-cerpad ... 32bar.html
či)
http://rallyeracing.cz/eshop/135-cerpad ... 21bar.html

_________________
š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85


7.1.09, 17:54
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Seřízení LPG
Honzik.t píše:
Zdravím, chtěl bych se zeptat ja seřizujete LPG aby stratovalo na 105/120 i při teplotách kolem nuly. Mě to nenastartuje jak je pod 7°, zkoušel jsem poštelovat předstih ventily svíčky i hrát si se šroubkem bohatosti plynu ale nic. Na benál to chytne na drb ale na plyn jen kdž je zahřátej aspoň pár minutovou jízdou. Když startuju na plyn tak to jednou blafne že už to chytá a pak už nic. Jediný co mě napadá je nějak nastavit tu bohatost plynu ale aby zase při teplým motoru netočil volnoběh 2000, nebo jestli je v haji něco v motoru? nevim ale jede pěkně a po zahřátí drží volnoběh parádně plynule. Dík za jakýkoliv rady



a nebo VN kabely odpor do 10 kilo, palec do pěti, čistý rozdělovač, za chladu pokud natočíš na plyn tak natoč rozdělovač při volnoběhu na nejvyšší otáčky, ale pozač si rozdělovač před pootočením, pak dej 3000 otáček a utáhni ten škrtící ventil až bude auto chcípat a povol o otáčku, další den to zopakuj uvidíš sám , některé motory chtějí prostě své miloš


7.1.09, 18:01
Profil

Příspěvky: 33
Bydliště: Police nad Metují
Příspěvek 
to spartra : myslíš že bych mohl podobné čerpadlo dát přímo místo mechanické pumpy?Nebude vadit,že se bude stále točit a nebude průtok(když bude plná plováková komora).Samozřejmě by se točilo pouze v režimu "benzín".

_________________
ŠKODA Rapid 136 5 SPEED/1989 + LPG


7.1.09, 18:03
Profil

Příspěvky: 1331
Bydliště: královehradecký kraj
Příspěvek 
podobný se dávaj pokud je blok bez díry(felicia, fabia) na čerpadlo mechanický.
proč by se mělo stále točit? stačí zapojit na bezínovej venzil lpg systému, přepneš na bezín, jede, dáš lpg vypne se
plovákovou komoru musí něco plnit neustále

_________________
š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85


7.1.09, 19:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2108
Bydliště: Táborsko
Příspěvek 
PetrTT: myslel jsem tim nahradit mechanickou pumpu na bloku motoru...
spartra píše:

a co elektrický čerpadlo z 1203ky? vim že dost lidí tvrdí že je nespolehlivý, ale taťkovi jede s minimální údržbou už asi 8 let...

_________________
Rapid 136 ´89
135GLi ´89
Octavia SLX TDI - spotřebák Obrázek
Octavia 4X4 TURBO Obrázek


7.1.09, 22:14
Profil ICQ

Příspěvky: 1331
Bydliště: královehradecký kraj
Příspěvek 
už tam nebude tak velekj cenovej rozdíl

_________________
š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85


8.1.09, 08:18
Profil

Příspěvky: 33
Bydliště: Police nad Metují
Příspěvek 
..mám doma čerpadlo z Fiat UNO 75ie/1988.To nebylo montované v nádrži ale přímo na benzínové hadici,takže by byla montáž bezproblémová.Nevím ale,jaký je výstupní tlak čerpadla.Řešil někdo i tuto možnost.Stejná čepadla(BOSCH) se v té době montovala i do vozu AUDI a VW.

_________________
ŠKODA Rapid 136 5 SPEED/1989 + LPG


8.1.09, 09:53
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 15 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz