Autor |
Zpráva |
jizíček
Příspěvky: 926 Bydliště: Malé Březno,Most
|
brzdeni motorem ?
kdyz se strikackou jede z kopce a kopne se tam nejvetsi kvalt tak to nic nezere, ne ?? jak je to se skodovkou ? a bere si neco kdyz se brzdi motorem ? kamos rikal ze kdyz se karbcem brzdi motorem tak to prej docela zere.... furt mi vrta hlavou az se na to musim zeptat ...
_________________ Favorit 135 BMM r.v. 94 - odhlašený
VW Golf III combi, 1.9 tdi, r.v. 97
Škoda 742 Forever Team
|
27.11.07, 22:07 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Kamos ma pravdu, zere to s karbem ...
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
27.11.07, 22:08 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
pokud máš stříkačku tak z kopce ti nežere jakej koliv kvalt pokud brzdíš motorem ale jen do té doby než se dostaneš pod hranici (u většiny aut) 1200 -1500 ot/min v tu chvíli to automaticky přechází do volnoběžného režimu. Karbec po sundání nohy z plynu je okamžitě ve volnoběžným režimu a´t tam máš 6000ot nebo 2000ot, pořád to volnoběžným kanálkem strhává benzín. Mám dojem že tady někdo vytvářel něco jako odpojovač volnoběhu, že při klesání otáček do cca těch 1500 byl zavřený elektromagnetický ventil volnoběhu a pokud otáčky klesly pod 1500 tak se otevřel. tenhle rozdíl mezi karbcem a stříkačkou dokáže udělat klidně 2l/100km.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
27.11.07, 22:24 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
to mě povídejte, brždění motorem využívám hodně a je to znát, já mám hrůzu z toho, že ohřeju brzdy a skončím pod drnem, když pak riskuju a brzdím tam kde to jde jen pedálem, tak to bere o poznání míň, litr nebo dva to udělá jak nic
|
27.11.07, 22:54 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
No, nakonec jsem tu hranici musel zvednout na 2000 ot/min, aby to pod kopcem nechcípalo a nějaký rozdíly ve spotřebě nepozoruju
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
27.11.07, 22:55 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Vít Široký píše: to mě povídejte, brždění motorem využívám hodně a je to znát, já mám hrůzu z toho, že ohřeju brzdy a skončím pod drnem, když pak riskuju a brzdím tam kde to jde jen pedálem, tak to bere o poznání míň, litr nebo dva to udělá jak nic
Můžeš být naprosto v klidu, přehřát brzdy na fávu to bys musel fakt chtít, jestli máš strach z toho že se ti stane to co kamionu tak to nehrozí. Kdysi jsem to zkoušel se 120kou, taky jsem z toho míval strach (2-pístové brzdy vybavené posilovačem s poloviční silou kotoučů než fávo), byl malý provoz a teplota kolem 30°C, kopec který se dá vyjet sotva na trojku a pod ním dlouhá rovinka tak jsem to rozpálil na 160 a ještě v tom kopci jsem brzdil ze 160 skoro na nulu a brzdy jsem nezavařil, bylo znát že musím pedál víc tlačit do podlahy ale pořád to brzdilo v pohodě a po pár km jízdy se ochladily a v pohodě brzdily tak jak mají. Pokud pravidelně měníš brzdovou kapalinu a máš dobré kotouče a destičky tak se maximálně trochu opálí obložení zadních brzd (to se dá ještě opravit i bez výměny obložení) a nemáš se vůbec čeho bát. Kritické systémy jsou dobře vypočítané. Nevím jak u aut ale u letadel se kotoučové brzdy počítají na teplotu až 1000°C.
|
28.11.07, 01:10 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
cyz píše: Nevím jak u aut ale u letadel se kotoučové brzdy počítají na teplotu až 1000°C.
No jo, jenomže u letadla když se ti něco posere tak nemůžeš zastavit a začít se v tom hrabat, že ...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
28.11.07, 04:03 |
|
|
Thobiash
Příspěvky: 675 Bydliště: Kyšice
|
cyz píše: Vít Široký píše: to mě povídejte, brždění motorem využívám hodně a je to znát, já mám hrůzu z toho, že ohřeju brzdy a skončím pod drnem, když pak riskuju a brzdím tam kde to jde jen pedálem, tak to bere o poznání míň, litr nebo dva to udělá jak nic Můžeš být naprosto v klidu, přehřát brzdy na fávu to bys musel fakt chtít, jestli máš strach z toho že se ti stane to co kamionu tak to nehrozí. Kdysi jsem to zkoušel se 120kou, taky jsem z toho míval strach (2-pístové brzdy vybavené posilovačem s poloviční silou kotoučů než fávo), byl malý provoz a teplota kolem 30°C, kopec který se dá vyjet sotva na trojku a pod ním dlouhá rovinka tak jsem to rozpálil na 160 a ještě v tom kopci jsem brzdil ze 160 skoro na nulu a brzdy jsem nezavařil, bylo znát že musím pedál víc tlačit do podlahy ale pořád to brzdilo v pohodě a po pár km jízdy se ochladily a v pohodě brzdily tak jak mají. Pokud pravidelně měníš brzdovou kapalinu a máš dobré kotouče a destičky tak se maximálně trochu opálí obložení zadních brzd (to se dá ještě opravit i bez výměny obložení) a nemáš se vůbec čeho bát. Kritické systémy jsou dobře vypočítané. Nevím jak u aut ale u letadel se kotoučové brzdy počítají na teplotu až 1000°C.
Já jsem s mojí stodvackou jezdil hódně často pěknou "kudlu" a brzdy vadly jak sviňa....po pár kilometrech takový jízdy jsem pak měl pocit, že mi Škocna skorem nebrzdí a to jsem rval pedál k podlaze jó fest. Já bych to tak růžově neviděl - pokud teda neproběhl brzdovej upgrade...
_________________ Škoda "Julia alias Černá" 120L 89´ R.I.P. http://www.youtube.com/watch?v=VYLFkT5jMZI
|
28.11.07, 05:28 |
|
|
Dusche
Příspěvky: 602 Bydliště: Praha-Zizkov
|
he he vadnuti a nasledne selhani brzd, tak tohle fakt na osobaku nema cenu resit. To se mi stava u plne nalozeneho autobusu + vlek na kola za tim. Jezdil jsem z nalozenym favoritem v okoli Insbruku a brzdy smrdeli celkem fest (palilo se oblozeni) ale porad to brzdilo.
|
28.11.07, 07:18 |
|
|
FerdikF
Příspěvky: 784 Bydliště: Chrudimsko
|
No nevím, mě se to třeba za těch 12let co jezdím nepovedlo. Třeba švagrová ještě s mokrým řidičákem se vydala na Radhošť a když jela dolů úplně upekla brzdy. Volala mi že se jí čoudí z motoru a hrozně to smrdí. Já na ní kde zrovna jsi.....a ona jedu z Radhoště. Tak mi to bylo hned jasný, něco jako brždění motorem jí nic neříká. Jo byl to forman.
_________________ Forman Glxi r.v.93 karbec 43Kw lpg
Ford Fiesta r.v.91 37kw
|
28.11.07, 07:39 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
nemám důvod vám to nevěřit, těžko ale začnu měnit návyky, pořád mám v hlavě poučku, jeď dolů na takovou rychlost, jakou bys jel nahoru, takže kdo znáte kopec v Březové nad Svitavou, tak ho opravdu jezdím dolu 5 4 3, poněvadž jestli mám z nějakýho kopce hrůzu, tak to je právě tenhle
|
28.11.07, 08:26 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
ja ho neznam, ale delas to dobre..taky tak sjizdim kopce ..jen tu petku tam nervu
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
28.11.07, 09:06 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Vít Široký píše: nemám důvod vám to nevěřit, těžko ale začnu měnit návyky, pořád mám v hlavě poučku, jeď dolů na takovou rychlost, jakou bys jel nahoru, takže kdo znáte kopec v Březové nad Svitavou, tak ho opravdu jezdím dolu 5 4 3, poněvadž jestli mám z nějakýho kopce hrůzu, tak to je právě tenhle
Jo tak to je dobrej kopec, ten jedu nahoru za 3 - 140 a dolu taky za 3 ale tak maximálně 80 a když jsem jezdil s náklaďákem do brna tak prázdnej šel za 3 na motorovku ale naloženej už jsem musel pak dole dobržďovat brzdama, bo by se to asi rozkočilo No a na horu s náklaďákem ani nemluvim, to kolikrát nešlo ani za 2
Ale jinak bát se nemusíš, pokud nemáš přidřený pístky nebo desky že by se ti relativně dost zahřejvaly kola i když nebrzdíš, tak je jen tak běžnou jízdou a ani trochu víc sporotvní neusmažíš, na Fávu ne. U Feldy 1,6 to je horší ta má stejný brzdy jak Fávo a tam už je uženeš jak prt ale pořád to brzdí, by potřebovala vzducháče a byl by klid.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
28.11.07, 09:08 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Thobiash píše: Já jsem s mojí stodvackou jezdil hódně často pěknou "kudlu" a brzdy vadly jak sviňa....po pár kilometrech takový jízdy jsem pak měl pocit, že mi Škocna skorem nebrzdí a to jsem rval pedál k podlaze jó fest. Já bych to tak růžově neviděl - pokud teda neproběhl brzdovej upgrade...
Tak když jedeš jak prase a je horko tak začnou vadnout (u 120ky) ale brzdí pořád, ne že by najednou přestaly fungovat.
Vít Široký: Moje snaha nebyla přimět tě ke změně návyku (taky z kopce brzdím motorem, s BMM ušetřím dost paliva a když už nic jiného tak šetříš aspoň ty brzdy, přecijen taky stojí peníze a ne málo a určitě je to bezpečnější). Jenom jsem tě chtěl přesvědčit aby ses nebál, starší fávo teda brzdí hůř než 93+ ale pořád platí že ty brzdy jsou dostatečně dymenzované, nějaké vadnutí brzd nepozoruju ani při plném nákladu s přívěsem. A v neposlední řadě mě zvedlo to že na osobáku o hmotnosti něco přes 800kg řešíš vadnutí brzd
|
28.11.07, 09:38 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Ked dobre zohrejes brzdy, tak sa zvlnia kotuce a auto pri brzdeni trasie. Po vychladnuti sa to obycajne spravi. Vadnutie brzd je vyrazne pri starsich autach s bubnovymi brzdami. Osobne auta maju dnes tak dimenzovane brzdy, ze zlyhanie kvoli prehriatiu je nepravdepodobne. Nakladaky su na tom horsie.
|
28.11.07, 10:31 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|