Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 08:58



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 brzdeni motorem ? 
Autor Zpráva

Příspěvky: 926
Bydliště: Malé Březno,Most
Příspěvek brzdeni motorem ?
kdyz se strikackou jede z kopce a kopne se tam nejvetsi kvalt tak to nic nezere, ne ?? jak je to se skodovkou ? a bere si neco kdyz se brzdi motorem ? kamos rikal ze kdyz se karbcem brzdi motorem tak to prej docela zere.... furt mi vrta hlavou az se na to musim zeptat ...

_________________
Favorit 135 BMM r.v. 94 - odhlašený
VW Golf III combi, 1.9 tdi, r.v. 97
Obrázek
Škoda 742 Forever Team


27.11.07, 22:07
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Kamos ma pravdu, zere to s karbem ...

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


27.11.07, 22:08
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
pokud máš stříkačku tak z kopce ti nežere jakej koliv kvalt pokud brzdíš motorem ale jen do té doby než se dostaneš pod hranici (u většiny aut) 1200 -1500 ot/min v tu chvíli to automaticky přechází do volnoběžného režimu. Karbec po sundání nohy z plynu je okamžitě ve volnoběžným režimu a´t tam máš 6000ot nebo 2000ot, pořád to volnoběžným kanálkem strhává benzín. Mám dojem že tady někdo vytvářel něco jako odpojovač volnoběhu, že při klesání otáček do cca těch 1500 byl zavřený elektromagnetický ventil volnoběhu a pokud otáčky klesly pod 1500 tak se otevřel. tenhle rozdíl mezi karbcem a stříkačkou dokáže udělat klidně 2l/100km.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


27.11.07, 22:24
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
to mě povídejte, brždění motorem využívám hodně a je to znát, já mám hrůzu z toho, že ohřeju brzdy a skončím pod drnem, když pak riskuju a brzdím tam kde to jde jen pedálem, tak to bere o poznání míň, litr nebo dva to udělá jak nic


27.11.07, 22:54
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
No, nakonec jsem tu hranici musel zvednout na 2000 ot/min, aby to pod kopcem nechcípalo a nějaký rozdíly ve spotřebě nepozoruju :?

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


27.11.07, 22:55
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Vít Široký píše:
to mě povídejte, brždění motorem využívám hodně a je to znát, já mám hrůzu z toho, že ohřeju brzdy a skončím pod drnem, když pak riskuju a brzdím tam kde to jde jen pedálem, tak to bere o poznání míň, litr nebo dva to udělá jak nic


Můžeš být naprosto v klidu, přehřát brzdy na fávu to bys musel fakt chtít, jestli máš strach z toho že se ti stane to co kamionu tak to nehrozí. Kdysi jsem to zkoušel se 120kou, taky jsem z toho míval strach (2-pístové brzdy vybavené posilovačem s poloviční silou kotoučů než fávo), byl malý provoz a teplota kolem 30°C, kopec který se dá vyjet sotva na trojku a pod ním dlouhá rovinka tak jsem to rozpálil na 160 a ještě v tom kopci jsem brzdil ze 160 skoro na nulu a brzdy jsem nezavařil, bylo znát že musím pedál víc tlačit do podlahy ale pořád to brzdilo v pohodě a po pár km jízdy se ochladily a v pohodě brzdily tak jak mají. Pokud pravidelně měníš brzdovou kapalinu a máš dobré kotouče a destičky tak se maximálně trochu opálí obložení zadních brzd (to se dá ještě opravit i bez výměny obložení) a nemáš se vůbec čeho bát. Kritické systémy jsou dobře vypočítané. Nevím jak u aut ale u letadel se kotoučové brzdy počítají na teplotu až 1000°C.


28.11.07, 01:10
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek 
cyz píše:
Nevím jak u aut ale u letadel se kotoučové brzdy počítají na teplotu až 1000°C.

No jo, jenomže u letadla když se ti něco posere tak nemůžeš zastavit a začít se v tom hrabat, že :lol: ...

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


28.11.07, 04:03
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 675
Bydliště: Kyšice
Příspěvek 
cyz píše:
Vít Široký píše:
to mě povídejte, brždění motorem využívám hodně a je to znát, já mám hrůzu z toho, že ohřeju brzdy a skončím pod drnem, když pak riskuju a brzdím tam kde to jde jen pedálem, tak to bere o poznání míň, litr nebo dva to udělá jak nic


Můžeš být naprosto v klidu, přehřát brzdy na fávu to bys musel fakt chtít, jestli máš strach z toho že se ti stane to co kamionu tak to nehrozí. Kdysi jsem to zkoušel se 120kou, taky jsem z toho míval strach (2-pístové brzdy vybavené posilovačem s poloviční silou kotoučů než fávo), byl malý provoz a teplota kolem 30°C, kopec který se dá vyjet sotva na trojku a pod ním dlouhá rovinka tak jsem to rozpálil na 160 a ještě v tom kopci jsem brzdil ze 160 skoro na nulu a brzdy jsem nezavařil, bylo znát že musím pedál víc tlačit do podlahy ale pořád to brzdilo v pohodě a po pár km jízdy se ochladily a v pohodě brzdily tak jak mají. Pokud pravidelně měníš brzdovou kapalinu a máš dobré kotouče a destičky tak se maximálně trochu opálí obložení zadních brzd (to se dá ještě opravit i bez výměny obložení) a nemáš se vůbec čeho bát. Kritické systémy jsou dobře vypočítané. Nevím jak u aut ale u letadel se kotoučové brzdy počítají na teplotu až 1000°C.


Já jsem s mojí stodvackou jezdil hódně často pěknou "kudlu" a brzdy vadly jak sviňa....po pár kilometrech takový jízdy jsem pak měl pocit, že mi Škocna skorem nebrzdí a to jsem rval pedál k podlaze jó fest. Já bych to tak růžově neviděl - pokud teda neproběhl brzdovej upgrade...

_________________
Škoda "Julia alias Černá" 120L 89´ R.I.P.
http://www.youtube.com/watch?v=VYLFkT5jMZI


28.11.07, 05:28
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 602
Bydliště: Praha-Zizkov
Příspěvek 
he he vadnuti a nasledne selhani brzd, tak tohle fakt na osobaku nema cenu resit. To se mi stava u plne nalozeneho autobusu + vlek na kola za tim. Jezdil jsem z nalozenym favoritem v okoli Insbruku a brzdy smrdeli celkem fest (palilo se oblozeni) ale porad to brzdilo.


28.11.07, 07:18
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 784
Bydliště: Chrudimsko
Příspěvek 
No nevím, mě se to třeba za těch 12let co jezdím nepovedlo. Třeba švagrová ještě s mokrým řidičákem se vydala na Radhošť a když jela dolů úplně upekla brzdy. Volala mi že se jí čoudí z motoru a hrozně to smrdí. Já na ní kde zrovna jsi.....a ona jedu z Radhoště. Tak mi to bylo hned jasný, něco jako brždění motorem jí nic neříká. Jo byl to forman.

_________________
Forman Glxi r.v.93 karbec 43Kw lpg
Obrázek
Ford Fiesta r.v.91 37kw


28.11.07, 07:39
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
nemám důvod vám to nevěřit, těžko ale začnu měnit návyky, pořád mám v hlavě poučku, jeď dolů na takovou rychlost, jakou bys jel nahoru, takže kdo znáte kopec v Březové nad Svitavou, tak ho opravdu jezdím dolu 5 4 3, poněvadž jestli mám z nějakýho kopce hrůzu, tak to je právě tenhle


28.11.07, 08:26
Profil ICQ
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
ja ho neznam, ale delas to dobre..taky tak sjizdim kopce :)..jen tu petku tam nervu :wink:

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


28.11.07, 09:06
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Vít Široký píše:
nemám důvod vám to nevěřit, těžko ale začnu měnit návyky, pořád mám v hlavě poučku, jeď dolů na takovou rychlost, jakou bys jel nahoru, takže kdo znáte kopec v Březové nad Svitavou, tak ho opravdu jezdím dolu 5 4 3, poněvadž jestli mám z nějakýho kopce hrůzu, tak to je právě tenhle


Jo tak to je dobrej kopec, ten jedu nahoru za 3 - 140 a dolu taky za 3 ale tak maximálně 80 :lol: a když jsem jezdil s náklaďákem do brna tak prázdnej šel za 3 na motorovku ale naloženej už jsem musel pak dole dobržďovat brzdama, bo by se to asi rozkočilo :lol: No a na horu s náklaďákem ani nemluvim, to kolikrát nešlo ani za 2 :lol: :lol: :lol:

Ale jinak bát se nemusíš, pokud nemáš přidřený pístky nebo desky že by se ti relativně dost zahřejvaly kola i když nebrzdíš, tak je jen tak běžnou jízdou a ani trochu víc sporotvní neusmažíš, na Fávu ne. U Feldy 1,6 to je horší ta má stejný brzdy jak Fávo a tam už je uženeš jak prt ale pořád to brzdí, by potřebovala vzducháče a byl by klid.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


28.11.07, 09:08
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Thobiash píše:
Já jsem s mojí stodvackou jezdil hódně často pěknou "kudlu" a brzdy vadly jak sviňa....po pár kilometrech takový jízdy jsem pak měl pocit, že mi Škocna skorem nebrzdí a to jsem rval pedál k podlaze jó fest. Já bych to tak růžově neviděl - pokud teda neproběhl brzdovej upgrade...


Tak když jedeš jak prase a je horko tak začnou vadnout (u 120ky) ale brzdí pořád, ne že by najednou přestaly fungovat.

Vít Široký: Moje snaha nebyla přimět tě ke změně návyku (taky z kopce brzdím motorem, s BMM ušetřím dost paliva a když už nic jiného tak šetříš aspoň ty brzdy, přecijen taky stojí peníze a ne málo :) a určitě je to bezpečnější). Jenom jsem tě chtěl přesvědčit aby ses nebál, starší fávo teda brzdí hůř než 93+ ale pořád platí že ty brzdy jsou dostatečně dymenzované, nějaké vadnutí brzd nepozoruju ani při plném nákladu s přívěsem. A v neposlední řadě mě zvedlo to že na osobáku o hmotnosti něco přes 800kg řešíš vadnutí brzd :D :D :D


28.11.07, 09:38
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek 
Ked dobre zohrejes brzdy, tak sa zvlnia kotuce a auto pri brzdeni trasie. Po vychladnuti sa to obycajne spravi. Vadnutie brzd je vyrazne pri starsich autach s bubnovymi brzdami. Osobne auta maju dnes tak dimenzovane brzdy, ze zlyhanie kvoli prehriatiu je nepravdepodobne. Nakladaky su na tom horsie.


28.11.07, 10:31
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz