Poslední kapka aneb na pěst!
Autor |
Zpráva |
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Poslední kapka aneb na pěst!
Zdravím! Dneska mě Škůdka vytočila na maximum. V neděli večer jsem frčel k mladý a koukám, že teplota roste. Začal jsem jásat, že termostat je v poho... jenže... Šlo to na 80, 85, 90 (to už jsem byl nervózní), 100, a při 110 jsem to vzdal a zastavil. Nevařil jsem jako normálně, když mi minulou zimu zamrzl okruh pod autem. Z nádržky na dolejvání vody šla jen pára. Ještě, že s sebou nosím hasicí přístroj ve formě flašek vody a hned jsem to dolil. Podotýkám, že celou cestu to netopilo (což by mi někdo mohl zodpovědět, proč to auto netopí, když má snahu vařit a neni zamrznutý...), hned jak jsem dolil, tak to začlo topit, jak sviňa. Ztratilo se mi ale dost vody. Ráno při světle, když jsem jel domů, jsem si všiml fleků pod autem a okolo něj. Hned mi došlo, že nejde o benzín, ale o chladič. Z pod oblasti motoru to kapalo. Po škole jsem na to mrknul a pokusil se to vyfotit. Tady to je:
Je to mizerná fotka, ale pokusim se to přiblížit. Je tam taková malá hadička, co spojuje dvě tlustší. V místě (zhruba) modré šipky to kapalo. Zkusil jsem utáhnout tu objímku, abych to víc stáhl. Bezvýsledně. Výsledek byl v tom, že to začalo chcát ještě jinde. Viz zelená šipka. Je tam kovová trubka (L), co vede jakoby dopředu pod auto a na ní těsně před koncem prostoru motoru navazuje další pryžová hadice. Tam to začalo chcát ještě víc. Navíc je tam objímka, co je zacvakávací (ne standardně šroubovací), takže jedině výměna. No co Vám budu vyprávět... Zima jak v prdeli (fakt jsem brutálně zmrznul), jednou rukou jsem si svítil baterkou a druhou se snažil něco udělat, aby mi nevychcal všechen Fridex, co jsem koupil od Aleše... Ten už bude v hajzlu. Nepovedlo se mi to zastavit ani silikonem. Ostatně to byla poslední možnost. A zkuste nasrat silikon na něco, co je mokrý a furt to chčije, že? Mít pěnu, tak to tam celý zapěnim a po prdeli. Takhle celá práce je v hajzlu, stejně jak ten Fridex. Kdo ví, jestli ještě tuhle zimu vyjede. Pěkně si to u mě podělala, holka (nemyslim mladou ). Sorry za sloh, ale někomu jsem to musel nacpat
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
19.12.07, 01:01 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Njn..
Tyhle hadice jsou právě ty k topení, tak proto ti to netopilo, zvláště když tam nebyla voda
Radši ty hadice vyměn všechny když už bude chladící okruh rozdělaný.. Tamty dvě hadice jdou přes celé auto od topení. Je to hadice průměr 16mm
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
19.12.07, 05:02 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Nezačalo to náhodou téct při první jízdě po nalití Fridexu?
|
19.12.07, 07:04 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
19.12.07, 15:31 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
ja teda nevim,ale tohle sou zakladni veci.... kdyz nezvladnes obycejnou udrzbu proc nejezdis na kole??? tam zadny hadice nemas a nic neresis...
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
19.12.07, 15:34 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
kachnis píše: ja teda nevim,ale tohle sou zakladni veci.... kdyz nezvladnes obycejnou udrzbu proc nejezdis na kole??? tam zadny hadice nemas a nic neresis...
No jo ale tam mas taky lanovody treba ... 2 na brzdy a 2 na prehazovacku. A retez ...
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
19.12.07, 15:42 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
kachnis píše: ja teda nevim,ale tohle sou zakladni veci.... kdyz nezvladnes obycejnou udrzbu proc nejezdis na kole??? tam zadny hadice nemas a nic neresis...
Thy woe... zkus si tu "obyčejnou" údržbu dělat v -10 na ulici...
EDIT: Tuhle obyčejnou údržbu jsem neslyšel, že by někdo dělal, tj. vyměňoval trubky k topení třeba u Fordu, Citroenu nebo něčeho podobnýho. To je zase špecialitka Škodovek, co?
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
Naposledy upravil Serifus dne 19.12.07, 15:46, celkově upraveno 1
|
19.12.07, 15:43 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
fatal píše: Nezačalo to náhodou téct při první jízdě po nalití Fridexu?
Nezačalo. Toho bych si všiml...
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
19.12.07, 15:44 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
EDIT: Tuhle obyčejnou údržbu jsem neslyšel, že by někdo dělal, tj. vyměňoval trubky k topení třeba u Fordu, Citroenu nebo něčeho podobnýho. To je zase špecialitka Škodovek, co? [/quote]
no sorry ale me jeste nikdo neukazal 28 let staryho forda,citroena kteryho by uzival kazdej den..asi se v tom uz neda jezdit jinak staci 1x za x let (treba 10) vymenit tu tenkou hadicku, co ti rupla..preventivne, treba pri vymene chladici kapaliny (kterou ja delam v lete, abych nemusel v -10 mrznout na ulici ), potom staci ty tlusty zkratit o 1,5 cm a mas zase klid, protoze rezerva tam je...novy pasky a hotovo.. je tam blbej pristup,zvlast kdyz mas chladic oleje, takze prace tak na 2 hodky..no a ty ja pres leto najdu
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
19.12.07, 15:51 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
kachnis píše: EDIT: Tuhle obyčejnou údržbu jsem neslyšel, že by někdo dělal, tj. vyměňoval trubky k topení třeba u Fordu, Citroenu nebo něčeho podobnýho. To je zase špecialitka Škodovek, co? no sorry ale me jeste nikdo neukazal 28 let staryho forda,citroena kteryho by uzival kazdej den..asi se v tom uz neda jezdit jinak staci 1x za x let (treba 10) vymenit tu tenkou hadicku, co ti rupla..preventivne, treba pri vymene chladici kapaliny (kterou ja delam v lete, abych nemusel v -10 mrznout na ulici ), potom staci ty tlusty zkratit o 1,5 cm a mas zase klid, protoze rezerva tam je...novy pasky a hotovo.. je tam blbej pristup,zvlast kdyz mas chladic oleje, takze prace tak na 2 hodky..no a ty ja pres leto najdu [/quote]
No to máš pravdu. Ale fakt jsem netušil, že se to podělá teď. Navíc ta hadička je v pohodě. není prasklá. Nevím, co s ní je. Možná ta páska... Ale to jaksi teď zjišťovat nechci. Kapalinu jsem taky vyměnil v jakžtakž teplém počasí.. ale ta hadice mě fakt dostala
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
19.12.07, 16:02 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Joooooooo Takže ono se ti to přehřálo a ty jsi jako správnej soptík chytnul flašku s vodou a nalil jsi to tam? No vzhledem k tomu že jak píšeš to ani netopilo, tak očekávej další investici do auta a to nejspíš hlava motoru a těsnění pod hlavou, protože jestli jsi tam hned nalil vodu do teplýho motoru, ktrerou jsi vytáhnul někde z pod sedačky nebo kufru, tak buď ti prdla hlava nebo u tebe stáli všichni svatý a máš šeredný štěstí že s tím nic nebude ale to poznáš.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
19.12.07, 16:06 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Kristensen píše: Joooooooo Takže ono se ti to přehřálo a ty jsi jako správnej soptík chytnul flašku s vodou a nalil jsi to tam? No vzhledem k tomu že jak píšeš to ani netopilo, tak očekávej další investici do auta a to nejspíš hlava motoru a těsnění pod hlavou, protože jestli jsi tam hned nalil vodu do teplýho motoru, ktrerou jsi vytáhnul někde z pod sedačky nebo kufru, tak buď ti prdla hlava nebo u tebe stáli všichni svatý a máš šeredný štěstí že s tím nic nebude ale to poznáš.
Klid. Už jsem to dělal asi 1000000x. Minulou zimu obzvlášť... Má výdrž.
EDIT: Buď to, nebo zmrznout v pustině ve zmrzlým autě
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
19.12.07, 16:51 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
jo teď koukám no jo ty máš Š105 ta chvilku vydrží ale taky ne věčně.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
19.12.07, 18:55 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Serifus píše: Tuhle obyčejnou údržbu jsem neslyšel, že by někdo dělal, tj. vyměňoval trubky k topení třeba u Fordu, Citroenu nebo něčeho podobnýho. To je zase špecialitka Škodovek, co?
Fordy a Citroeny nemají motor vzadu a chladič vpředu. Když máš pod autem pětkrát delší trubky, tak se nediv, že to prostě může téct na více místech... Navíc mám z tvých příspěvků pocit (možná mylný), že to auto máš v nepříliš dobrém stavu.
|
20.12.07, 07:01 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Kristensen píše: ... Takže ono se ti to přehřálo a ty jsi jako správnej soptík chytnul flašku s vodou a nalil jsi to tam? ...
Zas bych to tak nehrotil, záleží kolik vody vyvařilo a kolik vody zůstalo v motoru. U stodvácy jsem taky doléval vodu cca 20°C do bublající expanzní nádržky a nic se nestalo, tedy přesněji řečeno stav motoru se nezhoršil. Pokud motor jednou hodně vyvaří, tak už je v něm stejně něco špatného a oprava je jen otázkou času...
|
20.12.07, 07:09 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|