gokralik - Škoda Favorit 135L '92 LPG
Autor |
Zpráva |
gokralik
Příspěvky: 11886 Bydliště: Český Těšín
|
Re:
gokralik 27.8.09, 22:09 píše: Hlavně budu příští korozi řešit hned. A ne že to nechám shnít a pak se nedořežu zdravého plechu. Ale doufám, že žádná další koroze už nebude. ho**o ho**o zlatá rybko, rezaté to je jako prase. A řezat se mi do toho nechce... příští rok bude muset znova pod kudlu... snad teda bude stačit jen bruska a ne svářečka. Jo a včera jsem konečně vyřešil záhadnou poruchu, která se poprvé projevila tak před půl rokem, pak dlouho nic, pak při jízdě ze srazu a pak až v posledních dnech to bylo úplně na spadnutí. Takže popis... při šlápnutí na brzdu se vyplo rádio stejným stylem, jako při startování. Nejdříve jsem to sváděl na nějakého šotka v nabíjení nebo přechoďák v brzdových světlech, který způsobil tak velký odběr, že si rádio vymyslelo startování. Po pár dnech to tedy zmizelo a pak jsem nerušeně jezdil aspoň půl roku. Při cestě ze srazu se začalo rádio opět vypínat při brzdění. Pak jednou cestou v noci i při přepínání na dálkové a vlastně při jakémkoliv výkyvu v elektrice. Stále jsem sváděl vinu na rádio. Závada se občas nevyskytovala, takže jsem si pomyslel "no konečně se zpamatovalo". Při další jízdě s výpadky jsem si všiml, že nějak rychle blikají blinkry. Podezříval jsem nějaké bludné proudy, tak jsem rádio odpojil úplně ze sítě, problém přetrvával. To mě poprvé napadlo, že asi chyba nebude v rádiu. Pak delší dobu fungovalo auto normálně, ale v posledních týdnech se problém zhoršoval, rádio vypínalo při zapnutí jakéhokoliv spotřebiče v autě, při držení brzdy (např. na semaforech) se vypínalo i několikrát za sebou. Blinkry blikaly rychleji a rychleji (asi jako když vytáhnete jednu žárovku). Pak jednoho dne přijdu k autu, otočím klíčkem a nic. Jen cvakot z pojistkovky.. za chvíli se teda startér rozeběhl, ale zezatáčku velmi neochotně. To se začalo stávat častěji. Jakoby šel startér do zkratu. Začal jsem podezřívat jeho, dokonce jsem se ho chystal rozebrat... problém jsem už musel řešit, páč se stávalo, že jsem někam přijel a už neodjel... tak jsem furt zkoušel točit klíčkem, až se nakonec startér rozjel... občas to bylo i pár minut. Pak už ale nastala situace, že jsem nenastartoval vůbec. Kontrolky pohasly, v pojistkovce cvakalo, ale startér už se nehnul. Po chvilce přemlouvání jsem teda otevřel kapotu a všiml si kouře z místa, kde je kostřící kabel přišroubován ke karoserii... no paráda, problém vyřešen! Uchycení očištěno, promazáno a řádně dotáhnuto. Dva dny auto jezdilo v naprostém pořádku. Pak během jízdy (v noci) najednou auto "vyplo" jako by někdo odpojil baterku. Nejdříve jen na pár milisekund, podruhé snad na sekundu. Jenom kontrolka baterky svítila. No řeknu vám, v noci to fakt není moc příjemné. Ještě že to druhé bylo už ve městě s osvětlením. Pak delší dobu vše fungovalo jak mělo. Jednou chci odjet z parkoviště, vyjedu ze brány, postavím se na semaforech a najednou cvak a konec. Teď už natrvalo. Ještě že to bylo dokopečka a za mě se ještě nikdo nepostavil, tak jsem efektně sjel zpátky k bráně. Začal jsem hýbat s kostrou, pak s kabely u + a najednou auto najelo.... Ha! Takže očistit očka u Plusových kabelů a zase se pár dní jezdilo. No a pak prostě přijdu k autu, otočím klíčkem a kontrolky jen tak mžouraly... pohýbu kabely u baterky a najednou auto ožilo... pak auto sice jezdilo, ale zase se vypínalo rádio a blinkry běžely jako pominuté. Pak auto zas úplně umřelo, jen stropní světýlko trochu mžouralo, jinak nic. Chytnu kostřící kabel u kastle a byl horký jako prase. Si říkám, že je nějaká blbost, aby tam byl špatný kontakt, když jsem všechna očka před pár dny vyčistil. Vezmu klíč a propojím - pól baterky přímo se šroubem tlumiče, auto ožilo. Spojím šroub tlumiče s očkem na kostřícím kabelu, auto beze změny. Spojím šroub tlumiče s odizolovaným kabelem co vstupuje do očka, auto ožilo. Prostě za ty roky se nabalilo do toho očka tolik bordelu, že ztratil kontakt s kabelem. Neuvěřitelné. Všechno jsem pročistil, očko jsem znova nacvakl (no... ve svěráku. Taky je to pěkný kus železa). Jedu, vše funguje, najednou se autorádio začalo vypínat. Blinkry blbnout... zastavím, abych do toho kop a sleduju, že auto jakoby chcíplo. Už nenastartuju... musím pohýbat s kabely u + pólu baterky... takže doma rozebrat, a ta stejná písnička. Prostě se do toho krimpovaného spoje dostalo už tolik bordelu, že se ztratil kontakt. Vyčištěno, znovu řádně zakrimpováno. Problém vyřešen. No nevěřil bych, že se stane na obou kabelech stejná porucha prakticky ve stejné době. Dokonce se mi teď zdá, že auto má více šťávy, stěrače lítají po skle rychleji, větrák více fouká. Kontrolky na přístrojovce nepohasínají, když se něco zapne... Dokonce rádio se při startování teplého motoru nevypíná. Čumím jako blázen. No a kdo to celé dočetl, tak si zaslouží pochvalu. Běžte do kauflandu a kupte si koblih z rozmrazeného polotovaru.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
Naposledy upravil gokralik dne 14.9.12, 20:11, celkově upraveno 1
|
14.9.12, 19:43 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Hiro
Příspěvky: 3206 Bydliště: Havířov
|
Re: gokralik - Škoda Favorit 135L '92 LPG
a kde ti co rezne? jsi dělal co vím podlahu, prahy a lemy ne?
_________________ Škoda 120L, 1987 - studentské auto, EDIT: už to není studentské auto. Udržuji vůz v pojízdně chátrajícím stavu Dacia Dokker, 2015 - rodinné auto
|
14.9.12, 19:48 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11886 Bydliště: Český Těšín
|
He... no tak lemy už zase kvetou, prahy jsou zespod omlácené až na plech, a ještě jsem nebyl schopný je od zimy ošetřit... jen jsem to trochu zaflákal rezistinem . No a hlavně nový blatník hnije asi na 5 místech .
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
14.9.12, 20:13 |
|
|
di3go
Příspěvky: 248 Bydliště: SK, ZH
|
Re: gokralik - Škoda Favorit 135L '92 LPG
poslednou dobou sledujem ze aj moja baterka blbne, teraz naposledy bola nabijana mimo auta priamo na poloch pri otvorenych vieckach, zatial to drzi, ale vidim ze za tych +-190 000 km by to bolo treba kuknut, aj ked svetla a vsetko ide, len to radio blbne ako keby mu za to platili
_________________ Skoda Favorit 135 ,white, code name FAFO-ex 5 rokov v sluzbe Felicia Combi 98
|
14.9.12, 21:18 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9436 Bydliště: Kolín
|
Re: Re:
gokralik píše: No a kdo to celé dočetl, tak si zaslouží pochvalu. Běžte do kauflandu a kupte si koblih z rozmrazeného polotovaru. sakra to byla slohovka, hlavne ze to funguje
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
14.9.12, 21:25 |
|
|
Hiro
Příspěvky: 3206 Bydliště: Havířov
|
Re: gokralik - Škoda Favorit 135L '92 LPG
Sice jsem půlku věcí nepobral ale to je jedno, hlavě že záhada vyřešena
_________________ Škoda 120L, 1987 - studentské auto, EDIT: už to není studentské auto. Udržuji vůz v pojízdně chátrajícím stavu Dacia Dokker, 2015 - rodinné auto
|
14.9.12, 21:43 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11886 Bydliště: Český Těšín
|
No prostě porucha hodná zbláznění se. Nejvíce mě štvalo, že se často neprojevovala. Prostě dva dny jsem jezdil a vše OK a pak najednou auto celé chcíplo. Očistil jsem ty kontakty, auto funguje, přijedu do obchodu, chci odjet a zas jen kontrolky mžouraly a auto nestartovalo. Pitomé kabely.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
15.9.12, 08:21 |
|
|
Martin91
Příspěvky: 4576 Bydliště: Citov Ol.Kraj
|
Re: gokralik - Škoda Favorit 135L '92 LPG
Proti korozi jsou dobrý plastový podběhy zvlášť když jezdíš i v zimě.
_________________ Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/ Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.
|
15.9.12, 17:01 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11886 Bydliště: Český Těšín
|
Tak posledních pár tankování mi spotřeba místo 7,7 vyšla kolem 8,5 l. Jsem si říkal, že by za to mohl ten pokles teplot? Ale kdeže, gumy měly 1,5 Atm. Takže dofoukáno a doufám, že spotřeba ještě klesne, než začne tuhá zima.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
21.9.12, 14:55 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11886 Bydliště: Český Těšín
|
Vrhl jsem se do opravy rezavého blatníku a výměny spojky a silentbloků motoru. Prvně ten blatník. Opravdu nepoužívejte ochranu podvozků od Body. 3 roky starý originální blatník byl na 3 místech prorezlý zkrz a na dalších několika silně orezlý. Blatník na druhé straně 5 let starý, vystříkaný motipem nejeví nikde žádný náznak koroze. A přitom je pochybného původu a má o 2 zimy na krku více. Obrázek si tedy udělejte sami. Blatník jsem obrousil, kámoš díry zavařil a pak se zase lakovalo. Bohužel kvůli zimě jsem musel využít dědovu vytápěnou garáž. I přes veškerou snahu (několikrát jsem zametl i vyfoukal celou garáž) je v laku plno prachu, ale kašlu na to. Hlavně že je červený a jakž takž se leskne. Spojka má na krku nějakých 166 666 km, kvůli těm šestkám jsem se pustil do výměny než se stane neštěstí. Asi 70 tkm auto projezdilo stylem 2 km do práce 2 km zpátky v městském provozu, takže podle mě toho spojka vydržela celkem dost. Obložení tam ještě je, ale už se blíží k nýtkům. Ložisko je OK. Jediné co bije do očí je ten přítlačák. Spojka fungovala víceméně On/Off... nějaké plynulé rozjetí šlo provést jen po dlouhém cvičení. Navíc poslední dobou už často nešlo zařadit jedničku na stojícím autě. Je tedy možné, že tohle chování mohl způsobit takhle opotřebovaný přítlačák? Ještě jedna taková zvláštnost... čím více byla zima, tím více se stávalo toto: Ráno přijdu k autu, nastartuju, zařadím zpátečku (všechno jak po másle). Pak pouštím spojku. Furt nic nic nic a pak najednou kopanec a auto poskočilo dozadu. Po tomhle se pak už spojka chovala normálně (tzn. že zabírala skoro úplně dole a stylem on/off). Silenty chci vyměnit "preventivně". Staré sice nejsou roztrhané, ale jsou už zatvrdlé jak šutr. Vibrace a hluk se přenášejí do kastle tak, že při stovce se už v autě skoro nedá mluvit. V Milošovi o motoru skoro ani nevíte (tam jsou nové). Takže doufám, že Fanouš pak bude ještě tišší díky odhlučnění kapoty a příčky motoru. Omlouvám se za kvalitu fotek, holt je to jen mobil.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
7.11.12, 20:46 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11886 Bydliště: Český Těšín
|
No... až teď jsem si přečetl nějaký návod na výměnu. Jak se dá nová spojka v domácích podmínkách vystředit?
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
7.11.12, 21:29 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10230 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: gokralik - Škoda Favorit 135L '92 LPG
ehm..kus hadice...20 ořech...stará mrkev z jiné špajzky...be creative ohledně toho dávkování spojky, když jsi to měl rozhozený, díval ses na stav vypínacího mechanismu? Jak vypadalo drážkování na hřídeli převodovky? Lanko máš orig?
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
7.11.12, 21:41 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11886 Bydliště: Český Těšín
|
Takže tam jde jen o to, aby lamela byla souosá s přítlačákem? Já to nejdřív pochopil tak, že se dá trochu pohnout i přítlačákem vůči setrváku...
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
7.11.12, 21:45 |
|
|
Hiro
Příspěvky: 3206 Bydliště: Havířov
|
Re: gokralik - Škoda Favorit 135L '92 LPG
asi mě škodovka zabije my zebrali průrazník a omotali izolepou na daný průměr a je to dobré
_________________ Škoda 120L, 1987 - studentské auto, EDIT: už to není studentské auto. Udržuji vůz v pojízdně chátrajícím stavu Dacia Dokker, 2015 - rodinné auto
|
7.11.12, 21:45 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10230 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: gokralik - Škoda Favorit 135L '92 LPG
jde o to aby byla lamela v ose se setrvákem - jinak by ti to šlo blbě namontovat, mohl bys třeba ohnout mrkev, nebo by se to rozskočilo po nastartování...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
7.11.12, 21:47 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|