Skoda Economy run 19.9.2009
Autor |
Zpráva |
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Ale kratší převodovkou a točivějším motorem se dostane dál než s těžkou 5kou a seriovkou.
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
5.9.09, 10:06 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Martin 007 píše: Ale kratší převodovkou a točivějším motorem se dostane dál než s těžkou 5kou a seriovkou.
Presne tak, proste s kratkou na 5ke som mal prinizke otacky pre ostrejsiu vacku, keby si zase mal dlhsiu od tej 3,9 tak ti maximalka este klesne pretoze motor pri danych otackach a rychlosti nema dostatocny vykon...
u novych aut (hlavne do mesta) je maximalka obmedzena maximalnymi otackami, u fava to proste zastane pretoze je uz odpor vzduchu vacsi ako sila motoru
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
5.9.09, 10:39 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11891 Bydliště: Český Těšín
|
Pravda, já se s dlouhou převodovkou na pětku k těm 5000 ot/min ani nepřiblížím. Ale vůbec mi to nevadí. Miluju 90km/h ~ 2500 ot/min. To mi zase krátká převodovka nedá.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
5.9.09, 12:30 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Vít píše: jak mohla sotupnout maximalka ? kolik vytocis na petku ? pet tisic ? to prece musi jet nizsi rychlosti nez pet tisic s dlouhou prevodovkou, ne?
no s dlouhou to na 5 tis nevytočíš, s krátkou jo ...proto stoupla maximálka, že ten motor jezdí ve vyšších otáčkách
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
5.9.09, 13:51 |
|
|
kingbacker
Příspěvky: 549 Bydliště: Jilemnice
|
Když jsme u toho, nemáte nějaký doporučení, jak s Favoritem 43kw stlačit spotřebu na minimum? Díky .c)
_________________ 135 LX, motor 43kw, na poježdění, i zde nedostatky http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=18742
Snažím se co mi síly a finance stačí, nebijte mě
|
5.9.09, 23:32 |
|
|
paži
Příspěvky: 9032 Bydliště: Jihlava
|
kingbacker píše: Když jsme u toho, nemáte nějaký doporučení, jak s Favoritem 43kw stlačit spotřebu na minimum? Díky .c)
minimum bude tak 6l/100km při trochu normální jízdě (tím myslím nebýt brzda provozu)...využívej setrvačnost auta, měj lehkou nohu, využívej ideální otáčky a včas řaď, nevoz zbytčnou zátěž atd...ale základ je mít motor v dobrém stavu a seřízený
nebo lpg pohon...
|
5.9.09, 23:40 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12129 Bydliště: Tynec n.L.
|
deekay píše: u novych aut (hlavne do mesta) je maximalka obmedzena maximalnymi otackami
Ja bych nerikal ze u novych aut, treba Fiaty maji tohle uz leta letouci, akorat Skodovka ty 5Q delala za zacatku jinak, je sice fakt ze to melo priznivy vliv na hluk, ale myslim ze hlediska provozu motoru zadnej slagr.
Kdyz bylo stary Favo trochu vybehany, tak maximalka se paradoxne dosahla na 4ku a ne na 5ku.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
6.9.09, 06:58 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Martin 007 píše: Já nelítám po městě rychle ale na okreskách. U nás už tie ku*vy merajú všade, aj na okreskách...proste všade, kde by ste ich najmenej čakali...tiež som jazdil tak, že v obci podľa predpisov (to predsa ja rozum káže) a mimo obec ako s ami zadarilo...ale už sa krotím aj mimo obec...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
10.9.09, 21:17 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Viky, Deekay máte svätú pravdu s tými prevodmi a spotrebou! Ja to tiež vidím tak, že nie vždy na daný motor je najlepší čo najdlhší prevod... najlepší je optimálny stály prevod...a veru, Viky čistá pravda, že tie škodovácke 5q sú dobré iba po stránke hluku...totiž ti emotory sú na tie 5ky slabé a potom človek ide 4-5-4-5-4-5, vytáča 4ku a dáva 5ku...a potom to žerie...ja som mal 120tku r.v.86 a stou sa dalo ísť dlhšiu trasu okolo 5,6 l/100 km a s mojou 125 kou nie...proste 125 ka papá viac a je to tou 5 kou, pretože to mám potvrdené z niekoľkých strán...akože, tá 5ka je úspornejšia, ale pri ustálenej jazde okolo 90-100 km/h a pri menšom zaťažení...lenže tak sa proste nejazdí...
A tak-tak, často tieto 742/781ky dosiahnu maximálku na 4ku...
PS - ešte trochu k topicu , aj mňa by zaujímalo, ako dosiahli tie zázračné spotreby okolo 3l/100km...ja si v reále viem predstaviť tak 5l/100km, aj to priškrtenou jazdou...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
10.9.09, 21:23 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
noxi píše: No nevim, zase mi prijde dost neucinne rozjizdet se az od 1 stupne, kdy to ma nejvetsi spotrebu. Navic, jak pisou jezdi se i v kopcovite krajine. Vubec nechapu jak muze drzet rekord posadka se Š 120 L s prum. rychlosti 55,19 km/h a spotrebou 2,270 l/100km. Mel bych za to,ze strikacky budou uspornejsi. Mozna byla ale jina trasa a jine podminky, nebo se spatne merilo.
Kazdopadne at tak nebo tak i 3l v dnesnich Fabich a Octavkach zni pro me jako utopie.
Jelikoz se skoro rok zajimam o spotrebu meho auta, tak mi to prijde divne. Sam mam rekord na 100 km trati 4.1l. Nedovedu si predstavit to stahnout dolu jeste o 1l.
Proto bych si rad s nekym, kdo Economy run jel se slusnou spotrebou popovidal.
Noxi nevim kolik ti je a jak si dobrej řidič,ale nevěř tomu že ten economy run je poklidná jízda,jestli se to jízdou vůbec dá nazvat. Je to spíš podobný jako naslouchat sonarem nepřátelskou ponorku,akorát tady se musíš maximálně soustředit kdy a jak brzdit a kde a jak přidávat a řadit,poslouchat motor,sledovat otáčky,nejlíp tedy mít citlivou obuv,nebo zadarmo bez bot,aby si měl cit v nohách...to je docela velkej plus
|
10.9.09, 22:30 |
|
|
noxi
Příspěvky: 8
|
patrik-hp:
Ja vim, presto bych se nekdy chtel s nejakym rekordmanem svest.
Nejvetsi machri nesviti (-0.2-0.5l) a vypinaji motor (-0.5-1l).
Mam tu knizku od pana Hornicka "Jezdime ekonomicky". Autor sam Economy run nekolikrat jel na prednich prickach.
Myslim,ze kolem tech 3 l je realne s tim vypinanim motoru a hlavne s instalovanym palubnim pc ukazujici aktualni spotrebu.
|
26.9.09, 20:45 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11891 Bydliště: Český Těšín
|
Pokud vím, tak s vypnutým motorem jet nesmí. Pokud vypíná motor i na křižovatkách, tak to dělá hodně lidí.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
26.9.09, 21:02 |
|
|
paži
Příspěvky: 9032 Bydliště: Jihlava
|
nechal jsem si poslat pravidla, motor se vypínat nesmí...ale kdo to pozná nevím...dneska jsem jel 100 km město meziměsto za 5,5 (nádrž do sucha, benzín za kilo, další v kanistru...plusmínus přesně). nejel jsem ani tak moc pomalu, jenom se soustředil na řazení a poslouchání motoru. v normální provozu by to šlo asi na pět dát, takže těm 3,5 l s nepovoleným vypínáním motoru věřím
navíc jsem si všechno seřizoval sám a motor není zrovna vpořádku, takže by se to mohlo dostat ještě níž
ten mail od nich už bohužel nemám, chtěl jsem ho sem dát, ale nenašel jsem ho
|
27.9.09, 01:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|