turba škoda favorit poraďte
Autor |
Zpráva |
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: turba škoda favorit poraďte
100 koni sa da na skodovackej osemkanalovej 1.3 dosiahnut aj bez turba. Ovsem stale sa bavime o tych 50+ fialovych bankovkach, kopci casu, a hlavne aspon zakladnymi vedomostami o spalovacich motoroch a ich upravach. (a je snad jasne ze pouzitelnost takto upraveneho auta v beznej prevadzke nie je uplne normalna - kedze vykon a krutak sa posunu do vysokych otacok)
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
25.12.13, 23:58 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: turba škoda favorit poraďte
21lucas píše: a dopadne to jak z czechino, tak dlouho buzeroval az se zjistilo ze to je mladej cucak, svuj napad s turbem radsi nekde nad porno casopisem rozhonil a pak zacal uvazovat i inteligentne pak koupil vento tdi a přesunul se na VW club
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
26.12.13, 00:05 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: turba škoda favorit poraďte
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
26.12.13, 00:07 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: turba škoda favorit poraďte
Jiří Čech píše: darklord píše: Inak mozno Dusan z virtu ma na predaj motor. 1.4 132kW, ovsem cena tiez bude niekde na urovni M5 E34 200 koní z 1,4 a třikrát uloženou klikou - hahahahahaha... Jo, ale jak dlouho, že... dlouho ...
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
26.12.13, 00:08 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5640 Bydliště: Plzeň
|
Re: turba škoda favorit poraďte
Ale tak zase je trocha zábavy. Taková témata mi baví
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
26.12.13, 00:27 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: turba škoda favorit poraďte
darklord píše: Mal to odbrzdene, bohuzial vzhladom na to ze auto sa stavalo moc znamym vsetky turbo informacie z netu stiahol takze ten graf uz asi nedohladam. Kym to naladil (karbec R5, kontaktne zapalovanie) tak nejake sady piestov uhoreli, ovsem posledna evolucia myslim jazdi uz dva roky bez nejakych tazkosti - ked neratam zvysenu spotrebu prevodoviek. Vzhladom na to ze je z Brna tak som mu jednu ci dve daval... Kontaktní zapalování???? Spotřeba převodovek - pokud vm, tak Favo převodovka snášela trvalou zátěž 165 Nm, což ten motor snášet nemohl, klika musela prasknout. Ta poslední evoluce musí mít docela sražený výkon, aby to vůbec mohlo dlouhodobě fungovat. On je totiž rozdíl mezi třeba 130 k, nahoněných otáčkami a 130 kobylami, natlačených turbem. Co by mohlo vydržet víc, tak motor 1,4 MPI, kde byla klika festovnější a i blok pevnější. Ovšem chce to v. ventily chlazené sodíkem, chladič oleje, větší chladič vody a hlavně intercooler. Když se dobře provede sací potrubí atd., lze díky pulzacím dosáhnout i bez turba plnění válců odpovídající cca 0,5 bar, ovšem průběh momentu je pak dost divoký. Tento přetlak motor docela dobře snese. S turbem je to lepší, ovšem svádí to k honění výkonu, což pak špatně končí. Dmychadlo má špatný průběh tlaku, v nízkých otáčkách to prostě nepojede a ve vyšších je tlaku zase moc. Když už bych se na to snažil něco napasovat, tak mechanický kompresor a držel tlak do toho 0,5 baru.
_________________ J.
|
26.12.13, 10:38 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: turba škoda favorit poraďte
Motor bol fabia 1.4, vcetne intercooleru, jazdeny v skodovke s motorom vzadu. Ziadna favo prevodovka sa nekonala. Neviem precpo je to take nepochopitelne. Chalan to skladal a ladil snad dva roky, a dovolim si tvrdit ze ziadne homodomo ladenie to nebolo kedze tam mal sirokopasmovu lambdu, snimac klepania, sledoval vsetky mozne tlaky a podtlaky a neviem co este. Jediny slaby clanok takto upravenej pohonnej jednotky bol slaby obal diferencialu, ktory sa pod zatazou roztahuje a staly prevod sa tym padom polamal ako keby bol z dreva. Zapalovanie vlastne v poslednej evolucii uz bolo snad od ignitechu ci odkial, kedze rozdelovace su vseobecne naprd nielen z dlhodobeho hladiska.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
26.12.13, 15:20 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: turba škoda favorit poraďte
darklord: jestli to byla Š 742, tak to pak ano - ty převodovky byly stavěné na 120 Nm, takže tam se to trhat muselo. A teď jinak - i když tam měl širokopásmovou lambdu a čidlo klepání, spalovací teploty změřit nedokázal a už vůbec ne jak se co kroutí a ohýbá. Nevím, jak chladil stlačený vzduch, když měl motor vzadu, nasáváním vzduchu přes intercooler pod autem muselo být nedostatečné (takto jsme přidávali chladič u Š 100 na pravé straně, když jsme dávali elektrický větrák kvůli výkonu a hluku a moc vzduchu přes něj nešlo) a nasávaný vzduch měl určitě přes 60°C, což vůbec není dobré. A trápit se s tím dva roky, to bych fakt radši koupil něco, co ten výkon má. Mimochodem 1,4 MPI se dá převrtat až na skoro 1,6 a s tak velkým motorem už není problém se na těch 100 k dostat a nebude mne z toho bolet hlava.
_________________ J.
|
26.12.13, 15:41 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: turba škoda favorit poraďte
Z jazdy v hentom aute ma bolel len krk, nie hlava A krutilo sa na tom uplne vsetko, stacilo ked som siel za nim a pri preradeni z 2 na 3 si to skoro sadlo na priecku prevodovky
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
26.12.13, 15:48 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: turba škoda favorit poraďte
Jiří Čech píše: A teď jinak - i když tam měl širokopásmovou lambdu a čidlo klepání, spalovací teploty změřit nedokázal a už vůbec ne jak se co kroutí a ohýbá. EGT se měří běžně
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
26.12.13, 17:52 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: turba škoda favorit poraďte
Jarda S.: teplota výfukových plynů není teplota spalování, kromě toho měříš průměrnou hodnotu a ne špičkovou
_________________ J.
|
26.12.13, 17:57 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12138 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: turba škoda favorit poraďte
Vazim si kazdyho, kdo meri aspoň něco.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
26.12.13, 18:22 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5640 Bydliště: Plzeň
|
Re: turba škoda favorit poraďte
Ten obal je problem. Kamarád s 1,8T (Š130) by mohl vyprávět. Ale poslední převodovka docela drží, zvládla i dovolenou v Chorvatsku. Asi ji pak postaví pomník Tak dopadla první převodovka http://img.skoda-virt.cz/vase_auta_uplo ... -08_77.jpg
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
26.12.13, 23:20 |
|
|
Pavucina
Příspěvky: 121
|
Re: turba škoda favorit poraďte
Docela me to pobavilo, ale spis ze strany to nejde a neexistuje To ze takove auto neni videt neznamena ze neni. Jdou provest i levne upravy, ne zadne motory za desetitisice, ktere stejne shori, viz zminovana 1,4. Jde o to nehonit se za nesmyslama. Sám Favorita s turbem provozuju 2,5 roku sice o tom vim taky ho**o oproti "mistrum", ale najeto 21tkm na jednich pistech a 3 ojnicich, o klice lze rict 2x 10tkm, ptz jsem to ze svoji blbosti zadrel. Prevodovka a spojka z 1,6 jedna jedina, ale zadrenej diferencial. Ale nedala to absolutne kastle, ale ten kdo vi jak jezdim (odsud zrejme jen Neper), tak vi ze to auto dostava neskutecnej kour a klobouk dolu pred nim, ze to vydrzelo v takovym stavu v jakym je. Vykon odmerenej nemam, mam srovnani pouze na sprintech na BIG BMW a jedne navsteve na autodromu. Kdo chce muze se podivat jak to neexistuje: http://www.youtube.com/user/pavucina/A kdyby nekoho zajimala cena upravy, tak ta se sirokopasmovou lambda sondou je ...... (Puvodni myslenka byla zkusit jiny zpusob zvyseni vykonu za minimalni penize, aby to jelo jak upravena atmosfera za 40). A kdyz jsme u tech flastru, kolik auta s upravenym motorem ma seriove brzdy, zapsany rozmer gum atd ? Ono to mate jedno, kdyz zpusobite nehodu s takto "legalnim" autem, tak uz je to opravdu jedno, kdyz se do toho zacne stourat.
Naposledy upravil Pavucina dne 19.6.14, 12:26, celkově upraveno 1
|
13.1.14, 14:55 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12138 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: turba škoda favorit poraďte
To ty metrouse s BMW tam jezdis systematicky vysirat? To musi bejt hliiina!
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
13.1.14, 16:23 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|