pani mam otazku. Riesim problem so zlym zlozenim zmesy na volve S40 2010. Pod kapotou to ma 2.0 atmosfericky 4valec.
Motor Mazda L ,
pouzivany aj fordom ako duratec 20, je to flexifuel, ale u nas len na benzin. Vo volve velmi raritna motorizacia, tento motor vidim 2. krat v zivote...
Vcera vecer som sa na to pozrel a:
priznaky:
-auto obcas nejde nastartovat
-po case na volnobehu same skape
-z vyfuku citit nespaleny benzin
-trhanie pri akceleracii
-nizky vykon
-na 4000 otacok sa rozsvieti kontrolka chyby emisii
pozorovania:
prilis vela paliva v sani (na spodku sania jazierko)
skrtiaca klapka je nova, cista
sanie je tesne, spatny ventil odvetrania funguje spravne
EGR funguje spravne a je tesny, variabilne sanie je vporiadku
snimace teploty, tlaku, lambda sonda ukazuju uveritelne hodnoty
Diagnostika:
chyba zapalovania 1. valec (poprehadzovanie sviecok a zapalovacich modulov - bez zmeny)
hodnoty snimaca lambda pri nizkych otackach prilis bohate, pri vysokych prilis chudobne
Predbezne podozrievam chybu regulacie tlaku paliva. ale kedze nieco ako regulacny ventil je na palivovej liste spolu s vstrekmi nejako sa mi to nechce rozoberat. cena listy vo volve 260e co je dost na pokusy ;c(
stretli ste sa s tym niekdo?