|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Autor |
Zpráva |
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Ostrý vačkový hriadeľ
Zdravím priaznivcov škodovíc! Chcel by som vás poprosiť o vysvetlenie niektorých pojmov ohľadom vačkových hriadeľov(hanbím sa za to, ale hoci čo-to o motoroch a škodovkách viem, sú mi tieto pojmy neznáme - nemám skúsenosti):
- čo presne znamenajú čísla napr. 254/254? je to vlastne uhol pootočenia kľukovice, kedy je daný ventil otvorený?
- prosím o skúsenosti niekoho, kto si vymenil sériovú vačku v Š120 za ostrejšiu (napr. 248/248 z Š 110 LS). Je to výrazný rozdiel? Dá sa motor lepšie vytáčať?
- ako spoznám voľným okom rozdiel medzi vačkou zo Š 120 L a zo Š110 LS/R - chcel by som takú, len sa bojím, aby ma niekto neoklamal
- ešte jeden dotaz: pre vačku by mali byť dva ukazovatele - 1. doba otvorenia ventilu (daná zrejme profilom samotných vačiek) a 2. vzájomná poloha nasávanie vs. výfuk (daná zrejme vzájomnou polohou jednotlivých vačiek) Som mimo, alebo nie?
|
11.5.06, 20:49 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Dom
Příspěvky: 105 Bydliště: Veselí nad Moravou
|
Taky bych se rád poučil , klidně se někdo rozepište!
_________________ Favorit LPG
|
11.5.06, 20:55 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Dom píše: Taky bych se rád poučil , klidně se někdo rozepište!
to je na dlhé písanie, časovavie, uhol otvorenia, rýchlosť prúdenia a zotrvačnosť zmesi, ale... všetko je na webe... aj na techwebe...
myslím že p. Čech o motoroch napísal dosť - nájdite si to v článkoch.
|
12.5.06, 01:18 |
|
|
Ondra
Příspěvky: 203 Bydliště: Brno
|
Vačkensie
Tak 254/254,znamená,že sací i výfukové ventyly,jsou otevřeny 254 stupnˇú z otáčky klikoveho hřídele(360).Přiklad obyčejny favo ma u sacích ventilů 240,což je dost malo ostra vačka bude mit od 270 vejš.Logicky čim víc stupnˇú tim dyl sou ventyly otevřený a jde tam vic paliva a taky ten motor de o to hůř seřídit.Toho kecani je o tom mnohem vic,ale to se mi fakt nechcerozepisovat,hodně taky pochopite dyž vam ten diagram někdo rozkresli.
|
12.5.06, 20:06 |
|
|
Návštěvník
|
Chci si dat do Fava vacku vymontovanou z vraku S 110, ale nevim, jestli je to jen obycejna tupa vacka, nebo ostra z LS/R. Jak je od sebe poznam? Jediny, z ceho muzu vyjit, je to, ze ten motor, ze kteryho je, mel origo z fabriky namontovany olejovy chladic. Podle toho usuzuju, ze je to asi vacka z LS/R, mam pravdu? Potvrdte, nebo vyvratte. Diky Petr
|
13.5.06, 20:55 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
OK, máte pravdu, je to veľa na vysvetlovanie, ale aj tak by som rád odpoveď na dve otázky:
- prosím o skúsenosti niekoho, kto si vymenil sériovú vačku v Š120 za ostrejšiu (napr. 248/248 z Š 110 LS). Je to výrazný rozdiel? Dá sa motor lepšie vytáčať?
- ako spoznám voľným okom rozdiel medzi vačkou zo Š 120 L a zo Š110 LS/R - chcel by som takú, len sa bojím, aby ma niekto neoklamal
|
13.5.06, 21:09 |
|
|
Návštěvník
|
Tak malej rozdil jen pohledem nepoznaš,musel bys ju dat do motoru nasadit řetěz a měrit uhel otevření ventilu.Lajcky řečeno,když je vačka opravdu ostřejši aspon 270 tak ma jakoby kulatějši průřez vaček oproti "špičatějšim"seriovkam.
|
13.5.06, 22:49 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12138 Bydliště: Tynec n.L.
|
ferrari píše: - prosím o skúsenosti niekoho, kto si vymenil sériovú vačku v Š120 za ostrejšiu (napr. 248/248 z Š 110 LS). Je to výrazný rozdiel? Dá sa motor lepšie vytáčať?
Vackovku 110LS/R jsem namontoval do motoru 1000MB, bez snizeni hlavy, mirne upraveny saci potrubi S120 a karburator taky S120. Emisema to proslo, spotreba kolem 7.2l/100km, motor sel v pohode vytocit pres 6000ot/min (na trojku pres 110km/h), maximalka (v kastli 120ky) byla 150km/h (tachometrovych), neboli, melo to sice mensi kroutici moment, ale vyssi vykon nez normalni 120ka, dalo by se odhadovat, ze ten motor mel vykon asitak 40kW, coz je na 988ccm myslim celkem dobry - takze podle mych zkusenosti muzu tento vackovy hridel doporucit a nejlip k nemu trochu pretryskovat a vylepsit proudeni smesi.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
14.5.06, 08:56 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Viky píše: ferrari píše: - prosím o skúsenosti niekoho, kto si vymenil sériovú vačku v Š120 za ostrejšiu (napr. 248/248 z Š 110 LS). Je to výrazný rozdiel? Dá sa motor lepšie vytáčať?
Vackovku 110LS/R jsem namontoval do motoru 1000MB, bez snizeni hlavy, mirne upraveny saci potrubi S120 a karburator taky S120. Emisema to proslo, spotreba kolem 7.2l/100km, motor sel v pohode vytocit pres 6000ot/min (na trojku pres 110km/h), maximalka (v kastli 120ky) byla 150km/h (tachometrovych), neboli, melo to sice mensi kroutici moment, ale vyssi vykon nez normalni 120ka, dalo by se odhadovat, ze ten motor mel vykon asitak 40kW, coz je na 988ccm myslim celkem dobry - takze podle mych zkusenosti muzu tento vackovy hridel doporucit a nejlip k nemu trochu pretryskovat a vylepsit proudeni smesi.
Hm, akú si mal prevodovku, aké si mal pneumatiky? Aký si mal karbec? EDSR alebo SEDR? A bol upravený? ak áno, ako?
|
14.5.06, 20:03 |
|
|
Jikom
|
Vačka ze Š 110 R byla jako nová značena modře a měla jiné objednací číslo, to už si nepamatuji. Je však potřeba upozornit na jednu důležitou věc. Společnš s touto vačkou je potřeba vyměnit i vahadla ventilů, protože zminovaná vačka má díky svému tvaru menší zdvih na ventilu. U vahadel patřících k teto vačce je posunut střed otvoru pro čep vahadel a tím upraven zdvih ventilu. Pokud se vymění pouze vačka, je efekt opačný, než se očekává. Dále bych doporučoval snížit hlavu na kompresní poměr něco přes 9:1.
|
14.5.06, 20:18 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Jikom píše: Vačka ze Š 110 R byla jako nová značena modře a měla jiné objednací číslo, to už si nepamatuji. Je však potřeba upozornit na jednu důležitou věc. Společnš s touto vačkou je potřeba vyměnit i vahadla ventilů, protože zminovaná vačka má díky svému tvaru menší zdvih na ventilu. U vahadel patřících k teto vačce je posunut střed otvoru pro čep vahadel a tím upraven zdvih ventilu. Pokud se vymění pouze vačka, je efekt opačný, než se očekává. Dále bych doporučoval snížit hlavu na kompresní poměr něco přes 9:1.
k vahadlám - vidíš. díky za upozornenie, ja som si myslel, že tá výmena vahadiel je niečo naviac, že výmena vačka stačí...ako je to pri vačke 254/254 z Felicie?
A znížiť hlavu...hm, toto som mal tiž na pláne...len sa bojím že motor, kt. teraz už beztak detonuje, bude detonovať ešte viac...pozri tému "zvonenie motora Š120 a natural do Š120"
|
19.5.06, 14:21 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|