Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 03:10



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
 Ostrý vačkový hriadeľ 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Ostrý vačkový hriadeľ
Zdravím priaznivcov škodovíc! Chcel by som vás poprosiť o vysvetlenie niektorých pojmov ohľadom vačkových hriadeľov(hanbím sa za to, ale hoci čo-to o motoroch a škodovkách viem, sú mi tieto pojmy neznáme - nemám skúsenosti):

- čo presne znamenajú čísla napr. 254/254? je to vlastne uhol pootočenia kľukovice, kedy je daný ventil otvorený?
- prosím o skúsenosti niekoho, kto si vymenil sériovú vačku v Š120 za ostrejšiu (napr. 248/248 z Š 110 LS). Je to výrazný rozdiel? Dá sa motor lepšie vytáčať?
- ako spoznám voľným okom rozdiel medzi vačkou zo Š 120 L a zo Š110 LS/R - chcel by som takú, len sa bojím, aby ma niekto neoklamal
- ešte jeden dotaz: pre vačku by mali byť dva ukazovatele - 1. doba otvorenia ventilu (daná zrejme profilom samotných vačiek) a 2. vzájomná poloha nasávanie vs. výfuk (daná zrejme vzájomnou polohou jednotlivých vačiek) Som mimo, alebo nie?


11.5.06, 20:49
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 105
Bydliště: Veselí nad Moravou
Příspěvek 
Taky bych se rád poučil :oops: , klidně se někdo rozepište! :D

_________________
Favorit LPG


11.5.06, 20:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Dom píše:
Taky bych se rád poučil :oops: , klidně se někdo rozepište! :D


to je na dlhé písanie, časovavie, uhol otvorenia, rýchlosť prúdenia a zotrvačnosť zmesi, ale... všetko je na webe... aj na techwebe...

myslím že p. Čech o motoroch napísal dosť - nájdite si to v článkoch.


12.5.06, 01:18
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Bydliště: Brno
Příspěvek Vačkensie
Tak 254/254,znamená,že sací i výfukové ventyly,jsou otevřeny 254 stupnˇú z otáčky klikoveho hřídele(360).Přiklad obyčejny favo ma u sacích ventilů 240,což je dost malo ostra vačka bude mit od 270 vejš.Logicky čim víc stupnˇú tim dyl sou ventyly otevřený a jde tam vic paliva a taky ten motor de o to hůř seřídit.Toho kecani je o tom mnohem vic,ale to se mi fakt nechcerozepisovat,hodně taky pochopite dyž vam ten diagram někdo rozkresli.


12.5.06, 20:06
Profil
Příspěvek 
Chci si dat do Fava vacku vymontovanou z vraku S 110, ale nevim, jestli je to jen obycejna tupa vacka, nebo ostra z LS/R. Jak je od sebe poznam? Jediny, z ceho muzu vyjit, je to, ze ten motor, ze kteryho je, mel origo z fabriky namontovany olejovy chladic. Podle toho usuzuju, ze je to asi vacka z LS/R, mam pravdu? Potvrdte, nebo vyvratte. Diky Petr


13.5.06, 20:55
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
OK, máte pravdu, je to veľa na vysvetlovanie, ale aj tak by som rád odpoveď na dve otázky:

- prosím o skúsenosti niekoho, kto si vymenil sériovú vačku v Š120 za ostrejšiu (napr. 248/248 z Š 110 LS). Je to výrazný rozdiel? Dá sa motor lepšie vytáčať?

- ako spoznám voľným okom rozdiel medzi vačkou zo Š 120 L a zo Š110 LS/R - chcel by som takú, len sa bojím, aby ma niekto neoklamal


13.5.06, 21:09
Profil
Příspěvek 
Tak malej rozdil jen pohledem nepoznaš,musel bys ju dat do motoru nasadit řetěz a měrit uhel otevření ventilu.Lajcky řečeno,když je vačka opravdu ostřejši aspon 270 tak ma jakoby kulatějši průřez vaček oproti "špičatějšim"seriovkam.


13.5.06, 22:49
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
ferrari píše:
- prosím o skúsenosti niekoho, kto si vymenil sériovú vačku v Š120 za ostrejšiu (napr. 248/248 z Š 110 LS). Je to výrazný rozdiel? Dá sa motor lepšie vytáčať?


Vackovku 110LS/R jsem namontoval do motoru 1000MB, bez snizeni hlavy, mirne upraveny saci potrubi S120 a karburator taky S120. Emisema to proslo, spotreba kolem 7.2l/100km, motor sel v pohode vytocit pres 6000ot/min (na trojku pres 110km/h), maximalka (v kastli 120ky) byla 150km/h (tachometrovych), neboli, melo to sice mensi kroutici moment, ale vyssi vykon nez normalni 120ka, dalo by se odhadovat, ze ten motor mel vykon asitak 40kW, coz je na 988ccm myslim celkem dobry - takze podle mych zkusenosti muzu tento vackovy hridel doporucit a nejlip k nemu trochu pretryskovat a vylepsit proudeni smesi.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


14.5.06, 08:56
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Viky píše:
ferrari píše:
- prosím o skúsenosti niekoho, kto si vymenil sériovú vačku v Š120 za ostrejšiu (napr. 248/248 z Š 110 LS). Je to výrazný rozdiel? Dá sa motor lepšie vytáčať?


Vackovku 110LS/R jsem namontoval do motoru 1000MB, bez snizeni hlavy, mirne upraveny saci potrubi S120 a karburator taky S120. Emisema to proslo, spotreba kolem 7.2l/100km, motor sel v pohode vytocit pres 6000ot/min (na trojku pres 110km/h), maximalka (v kastli 120ky) byla 150km/h (tachometrovych), neboli, melo to sice mensi kroutici moment, ale vyssi vykon nez normalni 120ka, dalo by se odhadovat, ze ten motor mel vykon asitak 40kW, coz je na 988ccm myslim celkem dobry - takze podle mych zkusenosti muzu tento vackovy hridel doporucit a nejlip k nemu trochu pretryskovat a vylepsit proudeni smesi.



Hm, akú si mal prevodovku, aké si mal pneumatiky? Aký si mal karbec? EDSR alebo SEDR? A bol upravený? ak áno, ako?


14.5.06, 20:03
Profil
Příspěvek 
Vačka ze Š 110 R byla jako nová značena modře a měla jiné objednací číslo, to už si nepamatuji. Je však potřeba upozornit na jednu důležitou věc. Společnš s touto vačkou je potřeba vyměnit i vahadla ventilů, protože zminovaná vačka má díky svému tvaru menší zdvih na ventilu. U vahadel patřících k teto vačce je posunut střed otvoru pro čep vahadel a tím upraven zdvih ventilu. Pokud se vymění pouze vačka, je efekt opačný, než se očekává. Dále bych doporučoval snížit hlavu na kompresní poměr něco přes 9:1.


14.5.06, 20:18
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Jikom píše:
Vačka ze Š 110 R byla jako nová značena modře a měla jiné objednací číslo, to už si nepamatuji. Je však potřeba upozornit na jednu důležitou věc. Společnš s touto vačkou je potřeba vyměnit i vahadla ventilů, protože zminovaná vačka má díky svému tvaru menší zdvih na ventilu. U vahadel patřících k teto vačce je posunut střed otvoru pro čep vahadel a tím upraven zdvih ventilu. Pokud se vymění pouze vačka, je efekt opačný, než se očekává. Dále bych doporučoval snížit hlavu na kompresní poměr něco přes 9:1.


k vahadlám - vidíš. díky za upozornenie, ja som si myslel, že tá výmena vahadiel je niečo naviac, že výmena vačka stačí...ako je to pri vačke 254/254 z Felicie?
A znížiť hlavu...hm, toto som mal tiž na pláne...len sa bojím že motor, kt. teraz už beztak detonuje, bude detonovať ešte viac...pozri tému "zvonenie motora Š120 a natural do Š120"


19.5.06, 14:21
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 11 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz