Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 20:25



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
 Stavba motoru - výběr váčky 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3491
Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
Příspěvek Stavba motoru - výběr váčky
Zdarec,
začínám stavět motor do mojího auta co bude živý a ostrý :)

Počáteční představa je taková, že do bloku 781.136 bude naroubovaná fabie 1.4, T písty, odlehceni kliky - setrvaku a remenice, + patricna uprava pro montaz do bloku, komplet upravena hlava z fabie 1.4, zvetsene ventily a kanaly + snizeni (ventily budou lizat pisty) a celomedene tesneni pod hlavou atd... vyfuk bude pricnak posazeny na 4-1 svodech, krmit to budou 2x 40 SOLEX dvojite horizont karbecy. (webery jsou taky pekne ale nechutne drahe a spotrebu neresim, neni to na deni provoz) ale porad se nemuzu dopatrat toho, jake casovani vacky bude nejlepsi. v kazde diskuzi se pise neco jineho, mne jde o to abych pri normalni jizde pres mesto nemusel tocit motor do zavratnych vysin aby se to bavilo i v cca 2000ot, a kdyz vyjedu z mesta tak pri akceleraci na podlahu auto vystartovalo a jelo jak drak.

takze jake casovani vacky dle vas bude nejlepsi sehnat a dále brat novou vacku s vyssim zdvihem nebo prebrus a brat v potaz nizsiho zdvihu ventilu jako serie?

PS: jake casovani mnely prvni MPi z feldy a mnely ty prvni jeste prodlouzeni pro uchyt nahonu rozdelovace?


16.7.14, 18:34
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Stavba motoru - výběr váčky
prodlouzeni pro uchyt nahonu rozdelovace -čo tým myslíš?

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


17.7.14, 20:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: Stavba motoru - výběr váčky
myslí tím, že vačka byla na délku delší, aby se tam vešlo kolečko na pohon rozdělovače

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


17.7.14, 20:39
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: Stavba motoru - výběr váčky
A ako to ma pohanane olejove cerpadlo ked tam to kolecko neni???

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


17.7.14, 20:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2108
Bydliště: Táborsko
Příspěvek Re: Stavba motoru - výběr váčky
trady píše:
porad se nemuzu dopatrat toho, jake casovani vacky bude nejlepsi.


to nejlepší časování je tak trochu individuální, ale podle tvýho popisu bych nejspíš šahnul po vačce co má Tuner#2 - ME 265/258, zdvihy 6,5/6,3mm (nebo nějakou podobnou)...

já zkoušel Chovancovu 278/270, zdvihy 6.9/6.7mm (přebrus ze sériový), volnoběh mírně vyšší - cca 1000-1100, 2000 si to ještě nechat líbilo, ale jelo to jak serie 120L, na 3000 motor zabral a tahal do 6000... maximum krouťáku bylo pocitově kolem 4000, KP jsem měl 11:1... a celkem se mi to líbilo, teda alespoň do doby než se kously šály na klice :D

_________________
Rapid 136 ´89
135GLi ´89
Octavia SLX TDI - spotřebák Obrázek
Octavia 4X4 TURBO Obrázek


17.7.14, 21:17
Profil ICQ
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27227
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Stavba motoru - výběr váčky
trady píše:
PS: jake casovani mnely prvni MPi z feldy a mnely ty prvni jeste prodlouzeni pro uchyt nahonu rozdelovace?

jestli myslíš mpi s malým uloženim tak 247/247

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


18.7.14, 19:05
Profil ICQ

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Stavba motoru - výběr váčky
Sice nejsem motorář, ale tohle je spíše práce pro diesel, ne? Popř. nějaký vysoký obsah.
No já to mám tak, i když motor je skoro serie, že když chci jet klasicky, tak jedu, málo točím. Pokud chci skoro lítat, tak tomu musím solit, ale hned od začátku. Když už třeba jedu určitou rychlostí, tak to prostě tolik neakceleruje, trošku ano, ale né moc. Možná ty auta s motorem podle tvého popisu to dokáží, ale nevím, no. Co jsem se ptal kluků, kteří dělají s motory, tak u nízkoobsahových aut prý je to trošku problém.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


18.7.14, 19:15
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12129
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Stavba motoru - výběr váčky
Kdo umi spravne zaradit, nepotrebuje 4 litry obsah (ano, narážka na US vozy) ;)

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


19.7.14, 05:02
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3491
Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
Příspěvek Re: Stavba motoru - výběr váčky
URU píše:
to nejlepší časování je tak trochu individuální, ale podle tvýho popisu bych nejspíš šahnul po vačce co má Tuner#2 - ME 265/258, zdvihy 6,5/6,3mm (nebo nějakou podobnou)...

já zkoušel Chovancovu 278/270, zdvihy 6.9/6.7mm (přebrus ze sériový), volnoběh mírně vyšší - cca 1000-1100, 2000 si to ještě nechat líbilo, ale jelo to jak serie 120L, na 3000 motor zabral a tahal do 6000... maximum krouťáku bylo pocitově kolem 4000, KP jsem měl 11:1... a celkem se mi to líbilo, teda alespoň do doby než se kously šály na klice :D


Jo na tu 278/270 sem se uz dival, nevis jestli chovanec posle i s jinym casovanim? kdybych chtel treba 285/280?


19.7.14, 10:52
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27227
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Stavba motoru - výběr váčky
pokud bys chtěl svoje časování tak to máš běh na pár let s nim :D

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


20.7.14, 00:23
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Stavba motoru - výběr váčky
Ja mám tu 265/258 od ME a nemôžem sa sťažovať.Na pretryskovaný karbec a upravenú hlavu to ide príjemne živo,voľnobeh netrebalo zvyšovať,emisie tak isto ok,spotreba tak isto išla dole..Myslím že zvody 421 a programovatelné zapalovanie by ešte niečo pridali do výkonu,ale momentálne na to nemám nejak času.Táto vačka je na sadu 60kW,ale tuším že má aj ešte niečo ostrejšie (na cca 70kW)..

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


21.7.14, 20:51
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3491
Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
Příspěvek Re: Stavba motoru - výběr váčky
Čauki, tema zacina byt opet aktualni, schanim vykres upravy setrvacniku a remenice popř i kliky v co nejlepsi kvalite. Neco mam ale soustruznik z toho neni moudry (mam to v horsi kvalite) kdo by byl ochotny to kajsi uploadnout byl bych rad.


10.3.15, 16:18
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 12 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz