Autor |
Zpráva |
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
CROWACK píše: nechci se do toho míchat, ale kdo stejným objemem benzínu neporazí naftu, tak s ním neumí jezdit. Jó bez turba proti turbu, to je jiná...ale ty kilowatty tam jsou a je jenom otázka je umět využít...
jak turbo zatáhne tak se s benzínem nechytáš
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
26.8.10, 17:18 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Ondras83 píše: ..dyk 2,0 oktu sem předjel s 1,6SR golfem IV heh, ale mozno Octa točila 3000 ot a Golf 5000...ale zas 74 kW a 85 kW nie sú zas tak ďaleko od seba...ak to navyše nie je vhodne sprevodované...
ale sú to také hypotézy, ako kej chcel Varok predbehnúť Mareu...také kecanie...treba vyskúšať a bude!
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
26.8.10, 18:06 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Už se těším na dobu, kdy se bude montovat 1,9TDi do Formulí, protože lepší motor přece neexistuje pičo vole... A ještě jim v té formuli vydrží půl milionu.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
26.8.10, 18:07 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
Moc pěkná debata... Ale abych byl upřímný tak mě docela pobavilo jak pro vás vše končí u motoru... Ale mezi koly které přenášejí výkon respektive točivý moment na vozovku je i důležitý prostředník který má neméně důležitý význam pro celkovou dynamiku... tím je převodovka a rozvodovka a její proměnný a hlavně stálý převod, který je a musí být pro motory benzínové a (turbo)dieselové cca stejného obejmu a výkonu odlišný aby bylo možné dosáhnout u obou přibližně stejné maximální rychlosti... např. tak jak je tomu u 2,0 85 kW a 1,9 TDI 81 kW. Zkuste se nad tím zamyslet... srovnat parametry a případně i trochu počítat. Třeba nakonec dojdete k zajímavým závěrům.
_________________ Favorit 136X
|
26.8.10, 19:41 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
No ale to je predsa jasné, dôležitý je výkon a krúťak na kolesách...ja si myslím, že pri zrýchľovaní z 0 na 100, alebo aj na 150 má navrch benzín, ale pri zrýchlení trebásrs 60 na 120 na 4ke diesel s turbom...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
26.8.10, 19:47 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
ferrari: Jenom myslet si nestačí je potřeba to i vědět A divil by ses spoustě lidí to jasné není.
_________________ Favorit 136X
|
26.8.10, 19:57 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Trošku jsem čmuchal po netu a ono na tom co píše werty něco bude hele tady http://www.tipcars.com/applications/mag ... mailem=ano
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
26.8.10, 20:05 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
No tak je to jasné, prevodovka proste znásobuje krútiaci moment motora. Tie čísla, akože jednotak má celkový prevodový pomer cca 16:1, 2ka tipnem 8:1...znamená, že na kolesách je tým pádom menej otáčok, ako má motor a tým pádom sa znásobuje krúťak na kolesách (na tej jednotke 16x)..
A keĎže ma TDi ine prevodové pomery (čísla nižšie), tak hoc má TDi krúťak motora väčší, krúťak na kolesách môže byť pri benzíne väčší...
Lenže čo tu hrá proti benzínu je to, že turbo nielenže zväčší maximálny krúťak motora, ale aj je tento vysoký krúťak dostupný v širšom rozsahu otáčok...
PS - ale zas jeden "vydarený" benzín z VW produkcie - max. krúťaku pri 2400 ot...to je tak pre diesle...preto aj som už uviedol, že výkon 85 kW jer na 2,0 dosť
málo...
PS II - a objavil som Ameriku - až teraz som si prečítal celý článok. No mne to bolo jasné aj predtým...ale ako píšem, v prspech TDi vraví to turbo, ktoré dodá vysoký krúťak v širšom spektre otáčok..
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
26.8.10, 20:13 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
ferrari: Ono to porovnávání vozidel s přeplňovaným dieselovým motorem a atmosfericky plněným zážehovým motorem nikdy nebude tak docela úplně fér. Pokud by se vedle sebe postavily oba motory přeplňované bude to zase docela jinak. Jen je vždy dobré když už tak porovnávat dynamiku vozidel jako celku a ne se ohlížet jen na parametry motoru... to je to co jsem tím měl hlavně na mysli. Ještě dodám že ta moje připomínka byla myšlena všeobecně nikoliv na někoho konkrétně.
_________________ Favorit 136X
|
26.8.10, 20:29 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
ovšem to srovnání je teoretický v praxi to může bejt úplně jinak
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
26.8.10, 20:35 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Sádro vždyť ty jsi teoretik sám o sobě
btw jak koukám tak 2,0 85 kW má oproti 1,9 TDI 81 kw zrychlení na sto o něco málo lepší.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
26.8.10, 20:38 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
ovšem taky záleží na řidiči
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
26.8.10, 20:45 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
85kW benzín se rozjede úplně stejně jako 85kW nafta, jen je třeba úplně jinak řadit. Kluci z ford-docus.cz to zkoušeli, 1.8 TDCI 85kW proti 1.6Ti-VCT 85kW.
http://www.youtube.com/watch?v=WbQD6zJ6Gio
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
26.8.10, 21:37 |
|
|
glider
Příspěvky: 133 Bydliště: BA/NR
|
tak diesle idu hlavne pocitovo a clovek si mysli ze ide 200 ked ho tak zatlaci do sedacky....
100kW diesel...2ka plny...zatah ako prasa a kuk na tacho a ejha idem 60
_________________ Skoda Favorit 135LS r.v.92 "komfort"
|
2.9.10, 21:59 |
|
|
john-the-roxor
Příspěvky: 521
|
musim suhlasit s glider-om
minule som tak vehementne pristupil xsaru hdi a vymrstilo ma skoro zo sedacky a pozeram idem 50 a mam otackomer skoro v cervenom... nuda
|
3.9.10, 13:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 59 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|