Peter50kw píše:
Lp640 píše:
a olik stojí rozvody a co je to Hú (moc motorům nerozumim) dík
Pre zaciatok si zozen nejakeho Andrt-a (knizka), nauc sa co je HU, OHV, karburator, utahovaci moment a take zakladne terminy.
Potom si vymen rozvody presne podla tej knizky (veeeeeeeeeeeeelkyyy priestor na problemy).
Ked chces robit "upravy", tak si kup auto, ktore je o triedu inde a jazdi na nom.
Ani pomerne brutalne upravy neurobia z rapida auto rovnocenne s modernymi autami.
Pre zaciatocnika je idealne robit tuning na spolahlivost.
Vyborny tuning je spravit si brzdy, umyt motor a prevodovku, dat novy filter vzduchu, podotahovat pasky aby neunikala kvapalina, doplnit akumulator ... zavarit diery v podlahe ...
Na starom aute toho najdes dost.
vystihol si to uplne presne ;) ja mam prave teraz uplne presne tento feeling s Rapidom, aj ked je vo vcelku zachovalom stave.
Ked ide o tuning motora, tak mozem povedat, ze treba (co caka mna):
- zhodit viko ventilov, nastavit ventilove vole, vymenit tesnenie pod vikom
- premazat palec rozdelovaca, skontrolovat odtrh a celkovu funkcnost, vole
- skontrolovat ukostrenie motora (rado sa uvolnuje a vznika cela skala divnych problemov)
- kontrola dobijacej sustavy (stav alternatora, nabijacie napatie a pod.)
- odbordelit karburator (to sa bohuzial bez demontaze neda)
- skontrolovat unik vody
- skontrolovat unik oleja
Na prevodovke (aj to ma caka, mnam):
- skontrolovat tesnost
- ocistit (inac sa prehrieva)
ak je voz novy, kupeny po inom majitelovi, tak jednoznacne vymenit povodny olej aj s filtrom a po 5t km spravit vymenu znova (vratane filtra).